آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مجردها آن‌طور که ما تاکنون فکر می‌کردیم، نیستند!

مطالعات جدید نشان می‌دهد در واقع افراد مجرد خوش‌بین، متواضع و از خودگذشته هستند. آنان اعتماد به نفس بالاتری نسبت به متأهلان دارند. زنان مجرد نسبت به مردان مجرد و همچنین افراد متأهل، در شغل و حرفه، بسیار کوشاتر و موفق‌ترند.
متأسفانه پیش‌داوری‌هایی در مورد افراد مجرد وجود دارد که گویی مثل قیر مذاب روی آنها ریخته شده است، اما مطالعات امروز نشان داده است که این حرف‌ها حقیقت ندارد. اما همین تحقیقات یک مورد نگران‌ کننده را نیز ثابت کرده است: آنان، همواره یک حس پوچی و بی‌معنایی را با خود حمل می‌کنند. البته شاید آن جدیت در کار هم به‌نوعی فرار از خویشتن خود باشد، اما بد نیست بدانیم بیش از نیمی از مجردها نگاه مثبتی نسبت به آینده دارند، این در حالی است که این ارزش، نزد افراد متأهل فقط ٤٠ درصد است.
در یک همه‌پرسی مشخص شده است هر چند افراد مجرد احساس خوشبختی کامل در زندگی ندارند، اما همه آنها روی هم‌رفته از خود احساس رضایت دارند، در حالی‌که یک‌سوم افراد متأهل، از زندگی زناشویی خود احساس رضایت نمی‌کنند.

همچنین مشخص شده است این مجردها چندان هم بی‌تمایل نیستند که تشکیل زندگی زناشویی دهند، اما اکثریت آنان اذعان دارند، نه به هر قیمتی! در مورد تغییر شغل و مکان زندگی، فقط حدود ٣٠ درصد آنها راضی به تغییراتی در آن هستند و ٧٠ درصد آنان از شغل و محل زندگی خود رضایت کامل دارند. اما آنچه برای افراد مجرد یک کمبود و نقص به حساب می‌آید، سکس است که تقریباً تمامی آنان نسبت به این مسئله واکنش سریع نشان می‌دهند. و اما موضوعات مورد علاقه آنان، موضوعات سیاسی است و کمتر به ریسک‌پذیری در مورد مسائل مادی علاقه نشان می‌دهند. مجردها ابداً خودخواه و خودمحور نیستند و مطلقاً به خود نمی‌اندیشند. دو‌سوم آنان درآمد بیشتر افراد متأهل را کاملاً طبیعی تلقی می‌کنند، و فقط شکایت آنان از افزایش بیشتر پرداخت مالیاتی آنان نسبت به متأهل‌هاست.
زنان مجرد به‌خصوص اعتماد به نفس بالایی دارند، زود به زمان و مکان خود عادت می‌کنند و می‌توانند با هر شرایطی به‌سرعت خود را هماهنگ کنند. همچنین آنان برای برقراری ارتباط ابتکار عمل بهتری دارند.
مطالعات درباره زوج‌ها و افراد مجرد به‌خوبی نشان داده است که افراد مجرد تصویر مثبت‌تری از خود در ذهن دارند و احساس می‌کنند نسبت به افراد ازدواج کرده، اجتماعی‌تر، بازتر، فعال‌تر، جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌ترند و از لحاظ ویژگی ظاهری اندام‌شان متناسب است آنها احساس می‌کنند نسبت به هم‌سن و سال‌های خود که ازدواج کرده‌اند، خوش‌تیپ‌تر و شیک‌پوش‌ترند.
شاید باعث تعجب باشد، اما مواردی که تحقیقات و بررسی‌ها درباره زندگی زنان مجرد به اثبات رسانیده، به ما اجازه دهد آشکارا بگوییم زنان مجرد برای انتخاب همسر دست‌شان بازتر است و قدرت انتخاب بیشتری دارند حدود ٤٠ درصد آنان بسیار پرمدعا بوده، درجه خواسته‌های‌شان بالاست، و چنانچه احیاناً از یک رابطه عشقی دچار شکست شوند، با تعریف کردن آن برای نزدیک‌ترین دوست دختر خود، به عنوان یک ماجرای عشقی، موضوع برای‌شان خیلی راحت فیصله پیدا می‌کند. یک‌سوم آنان هم با رفتن به یک بوتیک و خرید یک دست لباس و کفش مورد علاقه، همه‌چیز برای‌شان تمام شده تلقی می‌شود.
آمار نشان داده است ٤٠ درصد زنان، با شوهر خود زندگی نمی‌کنند، اما از فرزند خود نگهداری می‌کنند. این در حالی است که فقط ٢٥ درصد مردان حاضر به قبول نگهداری از فرزندان خود هستند.
در این همه‌پرسی نیز مشخص شده است زنانی که نگهداری فرزند خودشان را عهده‌دار شده‌اند، پا پیش گذاشتن برای ازدواج مجدد، برای‌شان بسیار سخت است، اما این اقدام برای مردانی که با فرزند خود زندگی می‌کنند، کاملاً طبیعی و خیلی آسان است.
نتایج این همه‌پرسی در مورد زنان شاغل مجرد نیز جالب است؛ تعداد بی‌شماری از زنان مجرد به صورت تمام وقت و بسیار جدی مشغول کار هستند و با رغبت نسبت به زنان متأهل کار می‌کنند، همچنین آمار نشان داده است که این میزان در مقایسه با مردان مجرد هم افزایش فاحش‌تری دارد. مردان مجرد، برعکس خیلی کمتر کار می کنند و رغبت چندانی به انجام کار خود ندارند.
همچنین بررسی‌ها نشان داده است که زنان مجرد با تنهایی خود بسیار بهتر از مردان مجرد کنار می‌آیند و مکانیزم آنان کمتر دچار تغییر می‌شود. زنان تنها به‌راحتی با محل زندگی و کار، خود را وفق می‌دهند، اما این روند تا زمانی است که سرپرست نیستند، به محض اینکه ازدواج می‌کنند و صاحب فرزند می‌شوند، ناگهان به سمت نقش مادری کشیده می‌شوند و تمام آن پیشرفت‌های شغلی خود را به خاطر همان فرزند رها کرده، به دست فراموشی می‌سپارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد