آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آیا زنان از حقارت رنج می‌برند؟

تقویت اعتماد به نفس در زنانرئیس یک شرکت، از کارمندان زن و مرد خود انتقاد می‌کند. کارمند مرد، متوجه زن آشفته‌حال کنار دستش می‌شود. هیچ مسئله مهم و تکان‌دهنده‌ای در بین نیست، با این حال در یک چشم به هم زدن، احساس ضعف و نداشتن مهارت و لیاقت، در فضای جلسه حاکم می‌شود. به‌خصوص زنان، بیشتر تمایل دارند که پیوسته به خود شک کرده، به نومیدی دچار شوند در این موارد، باید حس اعتماد به نفس و اطمینان خاطر را به‌درستی آموخت. گزارشی از یک دکتر روان‌شناس زن، به نام افا ولدارک، در مورد اعتماد به نفس و روش‌های موفقیت‌آمیز آن تهیه شده است تا زنان بیاموزند چگونه به جنگ و مبارزه با خودشان (همان خودمنفعل، واخورده و نومید) بروند.
کتاب جدید او با نام «برو تا هرچه بیشتر اعتماد به نفس به دست‌ آوری» این روزها زبانزد شده است.

مجله بریجیت: اطمینان‌خاطر به دست آوردن یا همان پرورش حس اعتماد به نفس، یعنی چه؟افا ولدارک: «به معنای صادق بودن و روراست بودن با خود است، اینکه بفهمیم واقعاً چه چیزی می‌خواهیم و با قدرت تمام آن خواسته را عملی کنیم، نه به هر قیمتی (خواهش، تمنا و زانو زدن) بلکه با معیارهای مشخص شده و معین، اما بااطمینان‌ خاطر.»

مجله بریجیت: اما خیلی زنان نمی‌توانند با این معیارها پیش بروند؟
افا ولدارک: «خیلی افراد از درون به آرامش رسیده‌اند و همواره واکنشی مطمئن از خود نشان می‌دهند و تقریباً با خود و پیرامون خود خیلی منطقی کنار می‌آیند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید: من صد در صد اعتماد به نفس دارم. بسیاری از زنان، باید اول بتوانند حقانیت خود را برای خود و دیگران ثابت کنند و بعد، با اعتماد به نفس هرچه بیشتر وارد عمل شوند.»

مجله بریجیت: این کمبود و نقص در کسب مهارت اعتماد به نفس، روی هم‌رفته بیشتر در زنان دیده می‌شود. چرا؟
افا ولدارک: «دقیقاً! زیرا ما زنان مستعد این هستیم که مدام آنتن‌های گیرنده مغز خود را باز بگذاریم و از طریق پیام‌های ارسالی پیرامون خود، همواره به شک و تردید بیفتیم و پیوسته از خود و دیگران سئوال کنیم چه کنیم تا اوضاع خوب پیش رود و در این میان، خواسته‌های واقعی خودمان را فراموش می‌کنیم. این یک تیپ زنانه است. همواره بوده، هنوز هم هست؛ کسی که به خودش احترام نمی‌گذارد، خودش را قبول نداشته، به رسمیت نمی‌شناسد، حتی به فکر خودش نیست و از نگرانی‌های درون خود و برطرف کردن آن هم غافل و عاجز است، به معضلات درون خود هم آگاهی کامل ندارد، این زن نمونه کامل و یک زن فاقد اعتماد به نفس است. خود را دوست داشتن، به خود عشق ورزیدن، به خود احترام گذاردن؛ اینها سه شرط از فرضیات اولیه و مهم در کسب اعتماد به نفس و از مقدمات اصلی اطمینان خاطر نزد انسان به شمار می‌رود.»

مجله بریجیت: زنان امروزه تحصیل‌کرده هستند و مشاغل مهمی دارند، از لحاظ مالی مستقل شده‌اند و از نظر ظاهری هم بیش از گذشته به خود اهمیت می‌دهند، با این وجود چرا به خود و مهارت‌های خود تردید دارند؟
افا ولدارک: «زنان جوان امروز، برعکس زنان نسل گذشته، اعتماد به نفس بیشتری دارند، اما همیشه از نمونه رفتاری نسل گذشته تقلید می‌کنند. به‌عنوان مثال، به خود اجازه می‌دهند با کوچک‌ترین توجهی که به آنان معطوف می‌شود، خود را از سکو به پایین پرتاب کنند. این زنان از روی ترس، احترام بیش از اندازه‌ای نسبت به افراد مستبد و زورگو قائل می‌شوند و از طرف دیگر در دورانی زندگی می‌کنند که باید پیوسته، حفظ ظاهر کنند. چرا که نمای ظاهری همواره مورد سئوال بوده و هست. در اینجا ناهماهنگی، اختلاف بزرگ و آشکاری بین ظاهر و باطن وجود دارد. به همین منظور، زنان اغلب از این سندرم شارلاتان و موذی، در رنج و عذاب به سر می‌برند.»

نظرات 2 + ارسال نظر
مهشید و مرضیه جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:00 http://itbazan.mihanblog.com

وبلاگ جالبی داری خیلی خوشم اومد با اینکه هنوز چیزی از تاسیسه وبلاگت نمیگذره اما مثله یه وبلاگ کارکشته شده امیدوارم با همین انرژ‌ی ادامه بدی و روزی بیام جشن صدسالگیه وبتو بگیریم.راستی اگه خواستی منو لینک کنی به اسم ٬٬٬٬ضد پسرا٬٬٬٬٬ لینک کنید و بگید من با چه اسمی لینکتون کنم.موفق باشی

احسان جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:57 http://geofun.loxblog.com

سلام محمد جان
قالب وبلاگت خیلی با کلاسه
جای ۲ تا تبلیغ با کلاس هم در زمینه زنان در این وبلاگ زیبا و پربار خالیه
در سایت اوکسین بنرهای خوبی در این زمینه موجوده
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد