آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

به پرندگان وحشی غذا ندهید!

یک کار‌شناس پرندگان گفت: دانه ریختن برای پرندگان وحشی در زمستان یا فصول دیگر، برعکس آنچه عموم مردم می‌اندیشند نه تنها به سود پرندگان نیست بلکه به زیان آن‌ها است. فصل زمستان است و با توجه به سرمای هوا و دشواری غذا پیدا کردن برای پرندگان وحشی، بسیاری از ما ایرانیان علاقه داریم به این موجودات دوست داشتنی طبیعت، در راه پیدا کردن غذا، کمکی بکنیم. از قدیم مرسوم بوده که این کمک دلسوزانه از طریق ریختن ته مانده‌های غذا (مخصوصا برنج) برای پرندگان انجام شود.

گنجشک‌ها، کبوتران وحشی و قمری و یا به عبارت مرسوم «یاکریم»‌ها، معمولا میهمانان ثابت و اصلی این سفره‌های بیرون از خانه ما ایرانیان هستند.

هدف از میهمان کردن این پرندگان، در فرهنگ ایرانی معمولا تقسیم رزق و روزی و یاری رساندن به این آفریده‌های خداوند است ولی شاید درصد پایینی از ما بدانیم که این کار نه تنها به سود آن‌ها نیست، بلکه به زیان آن‌ها است.

دکتر جمشید منصوری، کار‌شناس پرندگان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گفت: اگر امروز پرندگان در نظام طبیعت باقی مانده‌اند، محصول هزاران، بلکه میلیون‌ها سال سازگاری با شرایط متفاوت کره زمین است.

وی تاکید کرد: نباید از یاد برد که معمولا گونه‌هایی از جانوران در طبیعت باقی ماندند که با طبیعت سازگار‌تر بوده‌اند، پرندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و معمولا پرندگانی توانسته‌اند به نسل اندر نسل به حیات خود ادامه دهند، که خود را با سختی شرایط متفاوت زمین وفق داده‌اند.

این استاد دانشگاه گفت: در واقع غذا دادن مستمر به پرندگان در زمستان یا فصلهای دیگر، موجب خلل در نظام طبیعت و اکو سیستم این گونه از حیوانات خواهد شد و باعث می‌شود که این پرندگان به شرایط جدید یعنی آماده بودن غذا عادت کنند و حتی در بسیاری از موارد به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت بمیرند.

وی افزود: بهترین خدمت به پرندگان، این است که مردم سیستم تغذیه آن‌ها را به هم نزنند.

دکتر منصوری گفت: بی‌شک غذا دادن به پرندگان در فصل زمستان از روی ترحم و خیرخواهی مردم است و به صورت موردی آسیب زیادی را به پرندگان نمی‌زند ولی نباید این کار به صورت مستمر تکرار شود.

متاسفانه تا کنون در این زمینه اطلاع رسانی دقیقی از سوی سازمانهای ذیربط انجام نشده است و این در حالی است برخی از کشورهای پیشرو محیط زیست، در خصوص ضرورت غذا ندادن به پرندگان، در برخی از مکانهای عمومی تابلوهایی را نصب کرده‌اند

به امید موفقیت شما محمد جانبلاغی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد