آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

کار با html

به نام خدا

 

کار با html

جلسه قبل، مطالب کلی درباره برنامه نویسی، و انواع آن، گفته شده؛ مثل ارتباط زبان جاوا اسکریپت، با زبان سروری. اینبار میخواهم ارتباط جاوا را با زبان html بیان کنم.

• html یک زبان برنامه نویسی نیست؛ بلکه زبان طراحی است. شالوده هر صفحه‌ای که در اینترنت می‌بینید، با این زبان نوشته شده است. مثلا این وبلاگ، و همین کلماتی که من می‌نویسم و شما می‌بینید. اگر بخواهم کلمه‌ای را بنویسم، بزرگ شود، رنگی باشد، لینک داشته باشد، یا یک عکس وارد کنم، یا یک جدول طراحی کنم؛ همه و همه با این زبان است. متن،  کیفیت متن (نوع، رنگ، اندازه)، عکس، جدول، فرم، دکمه؛ به وسیله زبان html نوشته می‌شوند.

 

کار با

1-

htmlنوشتن این زبان، احتیاج به محیط خاصی ندارد. مثلا زبان ویژول بیسیک را باید برنامه ویژوال بیسیک را نصب، و در محیط آن بنویسیم؛ ولی زبانهای وب، چنین محدودیتی ندارند. مثلا شما در یک متن ساده (Text)،‌ می‌توانید به راحتی، هم HTML بنویسید و هم Java و هم PHP.در رابطه با طراحی وب، برنامه‌هایی ساخته شده‌اند که ما را در هرچه راحتر، سریعتر، و دقیقتر نوشتن، کمک می‌کنند. مانند "فرانت پیج" (FrontPage) از مایکروسافت، و "دریم ویور" (Dreamweaver) از ماکرومدیا، و برنامه‌های دیگر. در این نوع نرم‌افزارها، امکاناتی تدارک دیده شده که کار با html را آسان و مطمئن کرده‌اند.ویرایشگر قوی: امکان برگشت (Undo)، تا چندین مرحله. رنگی کردن قسمتهای مختلف کـُد، برای بهتر مشخص شدن دستورات.
2-
ویژوالی شدن: ویژوال یعنی بصری، دیدنی، قابل دیدن. یعنی به جای کدنویسی در یک محیط ساده، برای ساخت یک دکمه، از دکمه‌های آماده در این برنامه استفاده می‌کنید. این نرم‌افزار، عناصر مختلف را به صورت آماده، در اختیار ما قرار داده است. کافی است شما آنها را انتخاب کنید
.
3-
کدهای آماده: بعضی از دستورات متدوال را به صورت آماده، ارائه می‌کنند
.
4-
غلط یاب: در صورت اشتباه نوشتن کد، اخطار می‌دهد.

مثال

<b>

: برای ضخیم کردن یک کلمه در html ، باید این دستور را نوشت:مثال</b>

ولی در فرانت پیج، کافی است کلمه مورد نظر را انتخاب کنید، و در نوار ابزار، آیکون

B را کلیک کنید.

داخل پرانتز

: در اینجا نه قصد دارم فرانت پیج یا هر نرم افزار دیگری را آموزش دهم، و نه استفاده از آنها را به دوستان تازه کار، توصیه می‌کنم؛ چون ما را از هدفمان که یادگیری برنامه نویسی است دور کرده و باعث تنبلی می‌شود. تنها یک نرم‌افزار را پیشنهاد می‌کنم که از مدتها قبل، همراه و یار من در یادگیری و برنامه نویسی بوده. "1st Page 2000". این برنامه رایگان را می‌توانید از این آدرس دریافت کنید.

ساختار

HTML

یک صفحه وب، از دو قسمت سر

<html>

اسکلت اصلی یک صفحه وب، به این صورت است

(Head) و بدنه (Body) تشکیل شده، که به این صورت نوشته و مشخص می‌شود.شروع صفحه
<head>
شروع سر
<Script>
دستورات جاوا
</Script>
</head>
پایان سر
<body>
شروع بدنه
محتویات صفحه: متن،عکس

</body>
پایان بدنه
</html>
پایان صفحه.

واژه نامه

:

کـُد

 

 

(Code): دستور و فرمانی که به زبان برنامه نویسی، نوشته شده.تَـگ (Tag): کوچکترین جزء یک کد. مثلا تگ سر = <head>؛ تگ بدنه = <Body>؛ تگ اسکریپت = <Scirpt>. هر تگ باید در داخل این دو علامت < >، قرار گیرد.

نوشته شده در 90/3/24 ، توسط حامد جلیلی .

نظرات 2 + ارسال نظر
الهه یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:29 http://dokhtarekord.blogsky.com

سلام ..خوب هستین..ممنون که اومدی وبم.. من شما رو لینک کردم.. فقط شما دکتر هستین؟یا شوخی میکنید..؟

با تشکر از شما الهه خانم عزیز محترم ودوست داشتنی.

من نه دکتر نیستم ولی به زودی PH.Dخواهم گرفت.

از اینکه وبلاگ ما را لینک کردید سپاسگذاریم.باز هم سر بزنید.

شاد,پر انرژی وموفق باشید.

دوستدارتان محمد جانبلاغی.

مهشید و مرضیه جون چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 http://itbazan.mihanblog.com/

سلام محمد جان نه ما دوقلو نیستیم ما هر مطلبی میزاریم به اسم هر دوتامون میزنیم من الان مهشیدم ولی جلوی اسم اسم هردوتامونو مینویسم بعد ما رو بی زحمت به اسم کل کل gril & boy لینک کنید.مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد