آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

حتما باید اتفاق بیفتد تا...!؟

حتما باید نتایج نهایی کنکور اعلام شود و اسم بعضی افراد در لیست قبولی‌ها نباشد تا تازه متوجه شوند نمی‌توانند به صورت اتفاقی، در رشته خوب و شهر مناسب قبول شوند و بی‌رنج گنج میسر نمی‌شود!
حتما باید زلزله‌ای بیاید و زمینی بلرزد و آواری سنگین بر سر عده‌ای انسان بی‌گناه فرود آید تا تازه متوجه شویم خانه‌های سست‌بنیاد و کاه‌گلی نه تنها جان‌پناه مناسبی برای اعضای خانواده نیست بلکه می‌تواند به چیزی دلهره‌آور و مرگ‌آفرین تبدیل شود.
حتما باید المپیکی برگزار شود و حریفی قوی و ورزیده مقابل شرکت‌کننده‌های پرمدعا ظاهر شود تا مدعیان مغرور تازه بفهمند که در مسابقات جدی، این مهارت و ورزیدگی واقعی است که جواب می‌دهد و با رفاقت‌بازی و ولخرجی‌های سنگین نمی‌توان در مسابقات جهانی مطرح شد.
حتما باید مهندس یا مدیر یا دکتر یا کارشناسی کاری را خراب کند، پلی را فرو ریزد، مجموعه‌ای را به ورشکستگی بکشاند، فرد سالمی را عاجز کند و یا ساختار سالم و درستی را به هم بریزد تا تازه متوجه شویم که:
کار هر بز نیست خرمن کوفتن/ گاو نر می‌خواهد و مرد کهن
متاسفانه در اوج تمدن و در قرن بیست و یک که بشر در تمام زمینه‌های علمی بزرگ‌ترین پیشرفت‌های تاریخ بشریت را تجربه کرده، هنوز هستند آدم‌هایی که در کمال تاسف، قدرت و اجازه تصمیم‌گیری یافته‌اند و با تصمیم‌های خام، ناپخته و بی‌حساب و کتاب که می گیرند نه تنها زندگی خود، بلکه سرنوشت اطرافیان و دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

این اشخاص از فکر کردن و به کار انداختن مغز خود بیزار و در واقع عاجزند. نمی‌توانند تصور کنند که قبل از انجام یک کار یک دقیقه‌ای، بعضی وقت‌ها لازم است روزها و حتی ماه‌ها و سال‌ها وقت گذاشت و تمام جوانب و احتمالات را بررسی کرد و بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کرد. خوشبختانه این افراد به دلیل بی‌اعتنایی به ضرورت حسابگری از انجام کارهای بزرگ و پیچیده ناتوان هستند و هزینه‌های سنگینی برای انجام کارهای ساده می‌پردازند. اما متاسفانه گهگاه بعضی از این اشخاص بی‌تدبیر به دلیل غیبت افراد صالح برای مدت کوتاهی قدرت و اجازه تصمیم‌گیری می‌گیرند و در همان مدت کوتاه چنان بلایی بر سر خود و اطرافیان می‌آورند که برای جبران آن بعضی مواقع باید سال‌ها و نسل‌ها صبر کرد.
دانش‌آموزی که دنبال راه‌ها و روش‌های میان‌بر و بی‌زحمت درس خواندن است با صرف هزینه سنگین به نصیحت‌های مشاورانی گوش می‌دهد که خودشان نتوانسته‌اند در حوزه علم و دانش به جایی برسند. این محصل خوش‌خیال در طی سال تحصیل چنان وقت خود را به انجام فعالیت‌های بیهوده هدر می‌دهد که حتی بعد از اعلام نتایج اولیه هم متوجه اشتباه خود نمی‌شود و با انتخاب رشته‌های رویایی و دور از دسترس هنوز هم با کمال اطمینان امیدوار است که حتما در بهترین رشته و بهترین شهر قبول ‌شود و تازه بعد از اعلام نتایج نهایی است که متوجه می‌شود بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه.
تصور این‌که هر تصمیم بی‌حساب و کتابی که بگیریم، از عالم غیب و توسط نیروهای نامریی هستی پشتیبانی می‌شود و حتما به جواب درست می‌رسد، تصور باطلی است. باید تمام جوانب ممکن سنجیده شوند و همه احتمالات در نظر گرفته شوند. عوامل موثر بر نتیجه تصمیمات ما باید واقع‌گرایانه و به دور از توهم و تخیل به اندازه اثری که می‌گذارند جدی گرفته شوند و برای تک‌تک آنها واکنش‌های کنترلی و جبرانی کنار گذاشته شود. خداوند به انسان نیروی عقل و اندیشه عطا کرده است تا به کمک آن بتوانیم از تجربه دیگران درس بیاموزیم و خطاهای از قبل آزموده شده را تکرار نکنیم.
حتما نباید اتفاق ناخوشایندی رخ دهد تا ما تازه به فکر جبران آن‌چه از دست رفته بیفتیم. این راه و مرام انسان‌های موفق نیست. هیچ آدم موفقی با روش آزمون و خطا و چشم‌بسته به موفقیت نرسیده است. کورکورانه عمل کردن و بی‌گدار به آب زدن طریق انسان‌هایی است که همیشه حسرت موفقیت را می‌خورند و هرگز هم نمی‌فهمند دلیل شکست‌های پیاپی آنها در زندگی چیزی غیر از تصمیمات به دور از تدبیرشان نیست. حتما نباید بلایی به سرمان بیاید تا تازه متوجه شویم که می‌توانستیم با کمی دوراندیشی از اتفاق بد جلو بزنیم و آن را پشت سر بگذاریم. هزاران نسل انسان، قبل ما در سیاره زمین زیسته‌اند و هر نسل کوهی از تجربیات تلخ و شیرین را پشت سر گذاشته است. عمر ما زیاد طولانی نیست و فرصت تکرار همه اشتباهات نسل‌های قبلی به بهانه خودآزمایی را نداریم. حتما نباید که...!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد