آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

پوشش و حجاب در محیط خانواده

خاطر نشان میسازد که محیط خانواده، محیط پرورش است و پرورش فضایی سالم و پاک را میطلبد، البته توجهدارید که پرورش تنها به پرورش تواناییهای ذهنی و جسمی محدود نمیشود بلکه پرورش اجتماعی، اخلاقی و آداب ومعنویت نیز در محیط خانواده فراهم میگردد. روشن است که تکیه و عمل به معیارهای الزامی دینی و تکالیف شرعیکه محدود به اعمال خاصی هستند، تنها پرورش دینی و مذهبی را فراهم میسازد. اخلاق دینی و آداب خانوادگی واجتماعی غیر از تکالیف دینی است و معیار در اخلاق و ادب صرف حلال و حرام شرعی نیست. ازاین‏رو شاید از نظرشرعی با رعایت پوشش معین شده مرتکب عمل حرام نشویم، ولی نمیتوان گفت که از این راه میتوان به کمال نهایی رسید و از نظر اخلاقی نیز هرگز مرتکب عمل ناپسندی نشده‏ایم. چه بسیار کارهایی که از نظر فقهی شاید حرام نباشندولی از نظر اخلاق دینی و آداب خانوادگی و اجتماعی صددرصد مردود و ناپسند تلقی میگردند. بنابراین در خصوصپوشش صحیح تنها بکارگیری و رعایت معیارهای تکلیفی و فقهی (حلال و حرام) اولیه کافی نیست، لذا اگر عملی و یاپوششی موجب گمراهی و ترتب مفسده‏ای باشد از نظر شرعی و تکلیفی نیز حرام میباشد.


خواهر عزیزم خود میدانید که اگر کسی به شخصی به قصد شهوت نگاه کند، هر چند آن فرد پوشش داشته باشد و محرم نیز باشد، این نگاه حرام است (به استثناء زن و شوهر). حال اگر شما با این شکل از پوشش زمینه نگاه شهوت‏آلود را برای کسی، حتی اهل خانواده خود، فراهم سازید. بعید نیست که مرتکب حرام شده باشید.
خواهر محترمه! آیا از نظر شرعی جایز است زنان با لباس چسبان در حالی که تمام بدن آنها پوشیده است در جامعه ظاهر شوند؟ به یقین میگویید خیر، در حالی که آنها پوشش دارند و هیچ جای بدن آنها پیدا نیست. چون پوشش بایدهدف خود را تأمین کند یعنی هدف و منظور از پوشش ایجاد فضای پاک و سالم معنوی میباشد و زمینه آلودگی رافراهم نکند. حال اگر پوشش به‏گونه‏ای باشد که زمینه‏ساز گناه است آیا میتوان گفت چون پوشیده است پس حرامنیست و گناه نکرده است؟ بیتردید خود تصدیق میفرمایید که تنها پوشش کفایت نمیکند.افزون بر این از نظر احساس علمی و کمال‏طلبی، توجه شما را به این نکته جلب میکنم که: رسیدن به کمال وتحصیل فضایل اخلاقی با اکتفا کردن به حلال و حرام هرگز بدست نمیآید، مهم‏تر آنکه چه بسا این گونه اعمال وپوشش‏ها، چون خود زمینه‏ساز آلودگی را فراهم مینماید، حرام و گناه است و در برخی موارد پیامدهای غیرقابلجبرانی را به همراه داشته باشد. لذا توصیه میشود خود را به مرز حلال و حرام محدود نکنید بلکه برای مصونیّتخود و دیگران از لغزش‏گاه‏ها و وسوسه‏های شیطانی از اموری که احتمال لغزش دارد، بپرهیزید.
خواهر عزیزم! خوب است به این نکته نیز توجه داشته باشید که شاید بیان مادر شما و یا شیوه برخورد وی موردپسند شما نباشد ولی تجارب او را نباید نادیده گرفت و خود را از آن محروم ساخت. شاید شکل و نحوه گفتار او موردپسند شما نباشد، اما حقیقت و محتوای آن سخنان توصیه‏هایی است که از تجارب وی بر میجوشد و در صدد استتا وجود پربها و ثمین دختر خود را مصون بدارد. مردها گرگ نیستند، بلکه خانم‏ها «خانم» هستند. هر دستی نبایدجرأت لمس جواهر را به خود دهد، بلکه باید با حساسیت و ظرافت شیوه‏ای خاص که برازنده آن گوهر ارزنده است بااو برخورد کرد و او خود باید این ارزش را پاس دارد. در پایان این بخش شما را به رعایت اعتدال در پوشش که آسیبی به تکالیف شرعی و حدود اخلاقی وارد نسازد،توصیه میکنم تا فضای خانواده برای همه اعضای آن محیط پرورش سالم باشد و حتی به صورت ناخودآگاه آنها را ازپرورش صحیح محروم سازد. البته جهت حسن بهره‏مندی و استفاده از ارزش‏های اخلاقی که هدف بعثت نبی مکرماسلام است شما را به مطالعه کتب «قلب سلیم» و «ایمان» نوشته شهید دستغیب دعوت میکنم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد