آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

رفتارهای مخرب را از خود دور کنیم

اگر ما در زندگی روزمره مستمرا و به نحو ناخودآگاه اشتباه می کنیم ، دلیلش آن است که از شک کردن و از تفکر درباره خودمان و وضعیت موجود هراسان و گریزانیم . ما اشتباه می کنیم زیرا افکار رایج عامه را بی آنکه لحظه ای درنگ کنیم ، می پذیریم و درست می پنداریم . یکی از این خطاهای شناختی، بزرگ نمایی است مثل مبالغه کردن درباره اهمیت یک حادثه ناگوار .خطای دیگر باید و نبایدهای بی جایی است که برای خود چون وحی منزل می دانیم و معلوم نیست " بایدی" که ما برای خود مقرر کرده ایم لازم به اجرا باشد.ایـن اشـتـبـاه است که خیال کنیم هر لحظه ودر هر مورد که خواستیم دنیا بر وفق مراد ما باشد و به دنبال همین طرز فکر ، وقتی به آنچه می خواهیم نمی رسیم ناراحت و عصبانی می شویم ما نمی توانیم همیشه خشم خود را فرو خوریم یا بروز دهیم. پس علت عصبانی شدن را بررسی کنیم و اگر علت آن واهی است ، عصبانی نشویم . یادتان باشد که درهر شرایطی برای شخصیت طرف مقابلتان احترام قایل باشید حتی اگر رفتاری از او را دوست نداشته باشید. در زیر به چند نمونه از رفتارها و الگوهای ارتباطی ضعیف، منفی و حــتــی مـخرب اشاره می کنیم که هر دعوا و مرافعه ای را بدتر می کند.

1) اجتناب از دعوا به طور کل:

به جای صحبت کردن در یک جو آرام و توام با احترام درمورد مشکلات، برخی افراد سعی می کنند هیچ چیز درمورد مشکلات و دلیل ناراحتی خودبــه طــرف مقـابـل نگـوینـد و بعـد آن را یـک بـاره به صورت عصبانیتی وحشتناک بیرون می دهند.این روش معمولاً استرس بیشتری برای هر دو طرف ایجاد می کند چون با انفجار عصبانیت، تنش، خشم و مشاجره بیشتری بین دو نفر ایجاد خواهد شد. پس بهتر این است که به راحتی و با آرامش خاطر درمورد مشکلات خود با هم بحث کنید.

2) حالت دفاعی گرفتن:

بعضی ها به جای اینکه گله و شکایت های طرف مقابل را با دیدی منتقدانه و با میل شخصی مورد توجه قرار دهند و نقطه نظرات او را درک کنند، سعی می کنند هرگونه اشتباه و خطای خود را انکار نمایند و به هیچ طریق زیر بار نمی روند که ممکن است خودشان موجب بروز مشکل شده باشند. انکار مسیولیت در طولانی مدت موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

3) تعمیم افراطی:

بـعـضـی ها وقتی اتفاقی می افتد که چندان به مذاقشان خوش نیست با عمومیت دادن آن، مشکل را بیرون می دهند. هیچ وقت جملات خود را با "تو همیشه...." یا "تو هیچ وقت..." شروع نکنید. کمی مکث نمایید، فکر کنید و ببینید آیا این جمله ها واقعاً صحت دارد. همچنین هیچ وقت با پیش کشیدن مشکلات قدیمی سعی نکنید که مشاجره را بدتر کنید.

4) حق داشتن :

اگر بخواهید فکر کنید که برای هر کاری روش "درست" و روش "غلط" وجود دارد و روش شما همیشه "درست" است، رابطه تان خراب خواهد شد. همیشه به دنبال مصالحه باشید . یادتان باشد که هیچ وقت یک روش "درست" یا "غلط" محض وجود ندارد و ممکن است هر دو نقطه نظر کاملاً صحیح باشند.

5) روانکاوی:

بعضی ها به جای اینکه درمورد افکار و احـســاسـات طـرف مـقـابـلـشـان سـوال کـنـنـد، فـکـر می کنند که می دانند طرفشان به چه چیز فکر می کند یا درمورد یک مسیله خاص چه احساسی دارد و معمولاً هم این تفسیرها منفی است. این کار دشمنی و سوءتفاوم بین دو طرف ایجاد می کند.

6) گوش ندادن:

بـعـضــی افــراد بـه جـای اینکـه خـوب بـه حـرف هـای طـرف مـقـابـلـشـان گـوش کـنـند و حرف های او را درک نمایند، موقعی که طرفشان مشغول صحبت کردن است، حرف او را قطع می کنند، چشمانشان را این طرف و آن طرف می گردانند یا به آنچه خودشان می خواهند در جواب بگویند فکر می کنند. هیـچ وقـت اهمیـت گـوش دادن بـه حرف های همدیگر را دست کم نگیرید.

7) سعی در برنده شدن در دعوا :

هدف از بحث بین دو نفر باید درک متقابل و رسیدن به توافق نظر یا راه حل باشد که نیازهای هر دو طرف در آن ملاحظه شود. اگر سعی دارید نشان دهید که طرف مقابلتان چه اشتباهاتی انجام داده است، احساسات او را دست کم بگیرید و محکم روی نظر خودتان بایستید، بدانید که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اید.

8-) حمله های شخصیتی:

گاهی اوقات برخی افراد هر عمل منفی ازطرف مقابل را جدی گرفته و آن را نقص شخصیتی او قلمداد می کنند. این روش در هر دو طرف، درک و احساس نادرست ایجاد می کند. علت عصبانی شدن را بررسی کنیم و اگر علت آن واهی است ، عصبانی نشویم . اکثر عصبانیت های ما به دلیل طرز فکرهای غلط ماست که به آن تحریف های شناختی می گویند.

● خودتان باشید

1 ) یاد خدا به دل های ما آرامش می دهد و دل آرام و مطمین، انرژی روحی و روانی فراوانی جهت حل و فصل مسایل زندگی را برای ما فراهم می آورد.

2 ) برای رسیدن به هدف های زندگی باید همواره از خطا و خطرکردن در زندگی خود نهراسید و از موقعیت های ایجاد شده به عنوان تجربه استفاده کنید. تجربه آن چیزی نیست که برای انسان روی می دهد بلکه واکنشی است که وی در برابر آن رویداد از خود نشان می دهد.

3 ) وقتی ترس را رها کنیم، فقط علاقه مندی و امید است که برجا می ماند، در این زمان باورهایی در فرد به وجود می آید که او می تواند به جای آشفتگی، آرامش و به جای ترس، شجاعت، عشق و امید به فردای زندگی را با اختیار خود برگزیند.

4 ) اگر می خواهید تصویر و نگاه خوبی از خویشتن داشته باشید باید دست از مقایسه خود با دیگران بردارید. چون شما منحصر به فرد هستید و شخصیت شما وابسته به خودتان می باشد. هیچکس دیگر در این جهان بزرگ نمی تواند خود شما باشد. او نبوده و نخواهد آمد. حملات مهاجمان درونی و بیرونی را با نیروی خودباوری خنثی کنید و پیوسته کاری را انجام دهید که موجبات خرسندی وجدانتان را فراهم سازد.

5 ) ما همان گونه زندگی می کنیم که به خویشتن نگاه می کنیم.

6 ) نگرش در انسان حرکت ایجاد می کند. اگر نگرش مثبت باشد حرکت سازنده و نتیجه مطلوب و اگر نگرش منفی باشد حرکت تخریبی و نتیجه اش ناخوشایند است.

7 ) اندیشمندان همیشه می گویندکه اگر می خواهید انسان بزرگی شوید باید نسبت به همه چیز و همه کس نظر مناسب و نگاه خوبی داشته باشید و برای رسیدن بـه خـود واقـعی و کسب باورهای ارزشمند، خــویشتـن را دوسـت بـداریـد.

8 ) بـا تـوجـه بـه توانایی های خود به کاری که انجام می دهید ایمان داشته باشید. در این صورت موفقیت قطعی خواهد بود.

9 ) به دنبال رخدادهای جذاب بوده و انتظار زندگی عاشقانه و آگاهانه را از خود داشته باشید.

10 ) انسان تا زمانی که خود را باور نداشته باشد، آرامش ندارد.

11 ) اگر تمایل به انجام کاری ندارید به راحتی به خود و دیگران نه بگویید.

12 ) همیشه سعی کنید احساس خوبی از بودن خود داشته باشید، به شاد زیستن و شادکامی زندگی خود فکرکنید.

13 ) این حقیقت را بپذیرید که از آنچه که فکر می کنید بهتر هستید.

14 ) هیچ وقت خود را دست کم نگیرید.

15 ) به جای آنچه هستید بــه آنـچــه کـه مـی تـوانیـد بـاشیـد تـوجـه کنیـد.

16 ) بدانید برای تغییرکردن هیچ وقت دیرنیست.

17 ) در جریان خودباوری، انسان باید از آنچه انجام می دهد لذت ببرد و به نیروی برتر خود ایمان داشته باشد.

18 ) هیچ گاه نیروی عظیم اراده را در جسم کوچک خود زندانی نکنید.

19 ) به تقویت روحیه و اعتقادات خود بپردازید و دلگرم و مقاوم به زندگی ادامه دهید. اگر می خواهید تصویر و نگاه خوبی از خویشتن داشته باشید باید دست از مقایسه خود با دیگران بردارید. چون شما منحصر به فرد هستید. همـواره بـرنـامـه هـا و مسیرهای خود را بازشناسی کنید تا در زندگی دچار وقفه نشوید.

21 ) اگر به پیروزی خود معتقد باشید، مطمینا پیروز و برنده خواهید شد و نیل به خواسته های زنـــدگـــی بـــرای شـمـا سـهـل و آسـان مـی گـردد.

22 ) هیچ وقت نخواهید کسی یا کسانی به جای شما تصمیم بگیرند و یا به جای شما زندگی کنند، باید باور کنید وقتی که چیزی را بخواهید مطمینا آن را به دست خواهید آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد