آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

شیر خوردن کمتر؛انگشت مکیدن بیشتر

اگر چه ممکن است چنین تصور کنید مکیدن انگشت شست در کودکان کاملا بی‌خطر است و نباید به این فکر باشید که راه چاره‌ای برای ترک این عادت در کودکتان بیابید، اما حقیقت این است که اگر در این خصوص حساسیت به خرج ندهید این عادت می‌تواند با پیامدهای نامطلوبی در کودک شما همراه باشد. بررسی‌های انجام شده درباره علت و عوامل تاثیرگذار در شکل‌گیری این عادت در کودکان حاکی از آن است که در کودکان و بویژه در نوزادان مکیدن انگشت یا پستانک می‌تواند نقش بسیار مهمی در بازگشت آرامش خاطر به کودکان در هنگام مواجه شدن با بی‌قراری و ناراحتی آنها داشته باشد.
اگر چه کودک پس از 3 تا 4 سالگی و در نهایت سن 5 سالگی این عادت را به طور ناخودگاه ترک خواهد کرد، اما اگر بتوانید زودتر از معمول این عادت را از سر کودکتان بیندازید به مراتب بهتر خواهد بود. مکیدن مداوم انگشت شست در کودکی نقش بسیار مهمی را در ایجاد ناهنجاری و بد شکلی دندان‌ها و فک‌ها ایفا می‌کند که در نتیجه می‌تواند با رشد کودک علاوه بر این که از نظر ظاهری ناخوشایند باشد در غذا خوردن و همچنین تکلم کودک نیز مشکلاتی را به وجود آورد. براساس نتایج به دست آمده از مطالعات انجام شده در این زمینه، نوزادانی که کمتر از شیر مادر خود بهره می‌برند بیشتر به مکیدن انگشت شست خود علاقه‌مند هستند. همان‌طور که می‌دانید غریزه مکیدن از جمله غرایزی است که برای فعالیت کودک لازم و ضروری است و از این رو مکیدن انگشت شست در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر شایع است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از متخصصان بر این باورند که وابستگی به مکیدن انگشت در کودکان و بویژه نوزادان برای تکامل سیستم عصبی مرکزی لازم و ضروری است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در هماهنگی نوزاد به دنیای جدیدی که به‌ آن قدم گذاشته است، داشته باشد. بنابراین باید پذیرفت که علی‌رغم پیامدهای نامطلوبی که این عادت در کودکان به همراه خواهد داشت برای رشد روان‌شناختی آنها لازم و ضروری است. در مغز سلول‌هایی وجود دارند که تحریک آنها به دلیل مواجه شدن کودک بامراحلی که موجب اضطراب می‌شوند، سبب خواهد شد که او به طور ناخودآگاه شروع به مکیدن انگشت شست خود کند. مکیدن انگشت موجب ترشح موادی نظیر آنکفالین و همچنین اندورفین در سلول‌های مغزی خواهد شد که نوعی احساس آرامش و خوشحالی را در کودک ایجاد خواهد کرد.


از آنجا که خوردن موادغذایی خوش‌طعم و خوشمزه نظیر موادی که در شیر مادر وجود دارد و همچنین انجام فعالیت‌های جسمانی، مفرح و لذت‌بخش نقش بسیار مهمی در ترشح این مواد در مغز دارند بنابراین در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند یا بیشتر ساعات روز را به شادی می‌گذرانند مکیدن انگشت شست در دوره کودکی کمتر شایع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد