آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

درآمد خود را افزایش دهید

raining-money.jpg برای افزایش درآمد می توان هفت اقدام اساسی انجام داد . احاطه به هریک از این راهکارها می تواند بر میزان فروش شما بیفزاید و موفقیت در هفت راهکار رشد شما را تضمین می کند .
۱/ بر فروش خود بیفزایید . اولین و مهم ترین راه برای افزایش درآمد ، فروش کردن بیشتر است و البته راهی برای رسیدن به این منظور است که بر مشتریان خود بیفزایید.
اگر صاحب یک رستوران هستید چگونه می توانید مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید ؟ اگر کارتان فروش قطعات یدکی است ، چگونه می توانید بر فروش خود بیفزایید ؟ اگر کارهای چاپی می کنید ، چگونه می توانید مشتریان بیشتری را به موسسۀ خود بکشانید ؟و…
کدام راهکار جدید می تواند مشتریان بیشتری را جذب کارتان کند ؟

۲/  به مشتریان موجود بیشتر و با تکرار فزون تر بفروشید . علاوه بر زیاد کردن شمار مشتریان ، می توانید به مشتریان فعلی خود فروش بیشتری بکنید . هزینه های جلب مشتری می تواند بسیار سنگین باشد . وقتی مشتری بخصوصی را جلب می کنید ، دنبال راه هایی بگردید که او از شما بیشتر خرید کند . علاوه بر افزایش فروش  ، این فروش سودمندی بیشتری هم نصیب می کند .
شخصی یک کارخانه تولید شمع داشت . کارش سودمند بود و فایده داشت ، اما سطح فروش او در حد یک میلیون دلار در سال متوقف شده بود و نمی توانست از این حد فراتر رود . مشتریان او اغلب کارخانه داران بودند و در مراسم و اعیاد خاص بر فروش شمع افزوده می شد. این شخص در حالی که ۱۰/۰۰۰ مشتری داشت ، تصمیم گرفت با اجرای برنامه تبلیغاتی کار کند که مشتریانش به دفعات بیشتری به او مراجعه کنند . او علاوه برتأکید گذاشتن بر برخی از روزهای تعطیل رسمی ، روی جنبه هایی مانند جشن های تولد ، ازدواج ، سالگردها و غیره تبلیغ نمود . سال بعد او توانست ۵درصد بر خریداران خود بیفزاید، اما فروش او به دو برابر افزایش یافت.
شما چگونه می توانید کاری کنید که مشتریانتان به دفعات بیشتری از شما خرید کنند ؟

۳/  فروش یک کالا یا خدمت دیگر. علاوه بر اضافه کردن به تعداد دفعاتی که یک خریدار از شما خرید می کند ، می توانید به مشتریان خود کالاهای جدید هم بفروشید . افزایش درآمد ناشی از مشتری موجود روش دیگری برای رسیدن به فروش بیشتر است . از خود بپرسید : ” این مشتری فعلی من چه کالا یا کدام خدمات دیگررا می تواند از من خریداری کند ؟ ” مثلأ کسی که اتومبیلش را به کارواش می برد ممکن است به خرید روکش صندلی و یا خوشبو کننده ها نیز علاقه مند باشد. یا مثلأ کسی که کفش می خرد ، ممکن است بخواهد کیف جدیدی هم خریداری کند و …

۴/  بر حجم فروش ها بیفزایید . راه دیگری برای افزودن به فروش خود از هر مشتری این است که بر میزان خرید او بیفزایید . اگر تولید کننده شمع که قبلأ به او اشاره کردیم بتواند کاری کند که هر خریدار بر میزان خریدهایش بیفزاید ، فروش کلی خود را بالا می برد .
شما چگونه می توانید بر حجم فروش خود به یک مشتری بیفزایید ؟

۵/  قیمت خود را افزایش دهید . شاید ساده ترین راه کسب درآمد بیشتر ، بالابردن قیمت محصولات و خدماتی است که تولید می کنید . سئوال اینجاست : چگونه می توانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند ؟
جواب ساده ای دارد : باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالای شما قائل شود . توجه داشته باشید ،  رقابت قیمت های شما را دیکته می کند. باید کاری کنید که میان کالاها و خدمات تولیدی شما و کالاها و خدمات تولیدی دیگران ، تفاوت هایی در نزد مشتری ایجاد شود . برای رسیدن به این مهم، می توانید بسته بندی خود را بهتر کنید و یا بر کنترل کیفی کالاهای خود بیفزایید . و …

۶/ برسودمندی فروش های خود بیفزایید . تا اینجا دربارۀ چهار روشی بحث کردیم که می توانید بر میزان مداخل فروش خود بیفزایید . اما نکته مهم برای هر تجارت در هر موسسه اقتصادی ، جریان نقدینگی آن موسسه است . باید هر موسسه ای سعی کند که بر سود خود بیفزاید . علاوه بر افزایش فروش ناخالص ، می توایند بر حاشیۀ سود خود هم بیفزایید . برای رسیدن بدین منظور باید بر فروش خالص خود اضافه کنید.
سودمندی هری از مشتریان خود را بررسی کنید . ممکن است به این نتیجه برسید که هر مشتری به اندازه متفاوتی از بقیه به شما سود می رساند . بعضی از مشتریان خواهان خدمات پس از فروش بیشتری هستند . بعضی دیگر با توجه به سابقه شان امکان پس دادن محصول خریداری کرده را دارند. حجم متوسط خرید مشتریان با هم تفاوت می کند . به همین شکل بعضی از مشتریان کالاهای گران قیمت تری خریداری می کنند. هر یک از این تغییرها روس سود دهی هر فروش تأثیر می گذارند . در ضمن ، سود دهی هر محصول و کالاهای خود را مشخص سازید. اگر بیش از یک محصول را تحویل بازار می دهید ، متوجه می شوید که بعضی از آنها در مقایسه با دیگران سود بیشتری عاید شما می کنند . شاید باتوجه به قیمت های جاری ، حاشیۀ سود آنها بیشتر است . اگر به کالاهایی که بیشترین سودمندی را بریا شما دارند توجه کنید و روی آنها فعال تر شوید ، بر میزان سود خود میفزایید . آیا از سودمندی هریک از کالاها و مشتریان خود آگاه هستید ؟ داشتن این اطلاعات به شما کمک می کند تا بر میزان سود خود بیفزایید و در آمد بیشتری کسب کند .

۷/  هزینه های فروش را کاهش دهید . برای رسیدن به سلامتی بیشتر در فعالیت های اقتصادی ، باید کاری کنید که مشتریان خود را با هزینه کمتری دست و پا کنید . آیا مشتریان خود را می شناسید ؟ آیا می دانید چگونه می توانید آنها را با هزینه های کمتری جلب خود کنید ؟ فرآیند های فروش خود را بررسی کنید . آیا مستقیمأ فروش می کنید یا زا طریق توزیع کنندگان این کار را انجام می دهید ؟ اگر کمیسیون می پردازید ، آیا رقم آن مطلوب است ؟ به عبارت دیگر ، آیا حق العملی که می پردازید به اندازه کافی بالا هست که فروشندگان خوبی را جذب شما کند ؟ آیا هزینه های حق العمل شما به اندازه کافی کم هست که بتوانید بر اساس آن عمل کنید ؟ آیا روشی برای اندازه گیری هزینه های فروش خود دارید ؟ اگر ندارید ، می توانید در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورید و هزینه های فروش خود را بهینه کنید.

تمرینات کابردی
۱_ چه بهبودی در محصولات خود می توانید ایجاد کنید تا جذاب تر و فروختنی تو شوند ؟
۲_ چگونه می توانید به کمک استفاده از راهکارهای بازاریابی فروش خود را تغییر بدهید و به فروش بیشتری برسید ؟
۳_ چه محصولات و خدمات جدیدی را می توانید برای فروش عرضه کنید ؟
۴_ چگونه می توانید حجم متوسط هر فروش را افزایش دهید ؟
۵_ چه می توانید بکنید که مشتریان شما بپذیرند در قیمت بالاتری کالاهای شما را خریداری کنند؟
۶_ باتوجه به علم و اطلاعاتی که از این مقاله بدست آوردید ، چه اقداماتی را بلافاصله انجام خواهید داد ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد