آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

تسلی بخشی در مواجهه با سختی ها

tree-of-life-print.jpg نیچه که اغلب با در دست داشتن مداد و دفتر یاد داشتی جلد چرمی در درۀ فکس قدم می زد ( عقیده داشت : فقط افکاری که در هنگام قدم زدن به ذهن خطور میکنند با ارزش هستند ( . وابستگی به عناصر مثبت زندگی بشری به عناصر منفی را با وابستگی رضایت خاطر به سختی ها مقایسه کرد : وقتی این دره های کم عمق پرچین و چروکی را می بینیم که یخچال ها در آنها آرمیده اند ، فکر می کنیم ممکن نیست زمانی فرا رسد که درۀ پر علف و درختی نهرها آبیاری اش می کنند در همان محل بوجود آید . در تاریخ بشر نیز همین گونه است : وحشی ترین نیروها راه را صاف می کنند ، و عمدتأ ویرانگرند، ولی با وجود این کار آنها ضروری است تا بعدها تمدن بهتری در آنجا بنا شود . نیروهای هولناک_ که شر خوانده می شوند_معماران و جاده صاف کن های غول پیکر بشریت هستند .

سختی های هولناک مسلمأ آن قدرها هم اندوهناک نیستند . همۀ زندگی ها سخت هستند ؛ آنچه برخی از آنها را رضایت بخش هم می کند ، شیوۀ برخورد با دردها و رنج هاست . هر دردی به طور مبهم نشان می دهد که چیزی اشتباه است. این درد ممکن است به بسته به فرزانگی و قدرت ذهنی فرد مبتلا نتیجه خوب یا بدی داشته باشد . اضطراب ممکن است ترس را تشدید کند یا منجر به تحلیل درستی از چیزی شود که نادرست است .
احساس بی عدالتی ممکن است به قتل بینجامد یا به نوعی نظریۀ اقتصادی راهگشا باشد. حسد ممکن است به تلخکامی بینجامد یا منجر به رقابت با رقیب و خلق شاهکار شود.

متفکری به نام ” مونتنی ” گفته است هنر زندگی یعنی یافتن راه هایی برای استفاده از مصیبت های خودمان .یعنی باید یاد بگیریم از امور اجتناب ناپذیر رنج نکشیم . زندگی ما مثل هارمونی جهان ، مرکب از ناهماهنگی ها و الحان متفاوت، زیروبم، آرام و گوشخراش،کوتاه وبلند است .اگر موسیقی دانی فقط برخی از آنها را دوست دوست داشته باشد، چه می تواندبسراید؟او باید بداند چگونه از همه آنها استفاده کند و آنها را با هم ترکیب کند.ما نیز باید در سلوک خوب و بد همین طور باشیم، خوب و بدی که جوهر آنها با جوهر زندگی ما یکی است .


نیچه می گوید : اگرما انسانها زمین های حاصلخیزی بودیم ، ذاتأ نمی گذاشتیم هیچ چیزی بی استفاده از بین برود و در هر رویدادی ، چیزی می دیدیم و از کود استقبال می کردیم .

همچنین نیچه می گوید : از استعدادهای مادرزادی و مستعد بودن سخن نگویید!می توان همه نوع انسان های بزرگی را نام برد که چندان مستعد نبودند. آن ها عظمت را کسب کردند ، از طریق ویژگی هایی ” نابغه ” شدند که هیچ انسانی دوست ندارد از آنها سخن بگوید ، هرچند از فقدان آن ها آگاه باشد :همۀ آن ها جدیت سختکوشانۀ صنعتگران را داشتند . یاد گرفته بودند که اول اجزا را درست بسازند ، قبل از آن که جرأت کنند کلی بزرگ را بسازند. آنها برای این کار وقت صرف می کردند، زیرا از اینکه چیزهای ثانویه کوچک را خوب بسازند بیش از آفرینش کلی خیره کننده لذت می برند .

نیچه پیشنهاد کرد که مثل باغبان ها به سختی های خود بنگریم: ممکن است گیاهان ریشه های عجیب و ناخوشایندی داشته باشند ولی کسی  که به توانایی آنها علم و ایمان داشته باشد ، آنها را طوری پرورش خواهد داد که گل های زیبا و میوه به بار آورند. در سطح ریشۀ زندگی هم ممکن است عواطف و اوضاع دشواری وجود داشته باشد ، ولی با پرورش و رسیدگی دقیق می توان آنها را به بزرگ ترین دستاوردها و شادکامی ها تبدیل کنیم.آدمی می تواند مانند باغبان با سائقه هایش ، که از آنها اندک دانشی دارد ، جوانه های غضب ، همدردی ، کنجکاوی و نخوت را چونان میوه ای زیبا بر داربستی بسازد. آدمی می تواند با سلیقۀ نیک یا بد باغبان چنین کند. ولی اکثر ما نمی توانیم دریابیم که به این نهال های سختی مدیون هستیم . مستعدیم که تصور کنیم اضطراب و حسادت هیچ چیز خوبی ندارد که به ما یاد بدهند و بنابراین آنها را مثل علف های هرز عاطفه می کَنیم . نیچه تأکید می کند که :” چیزهای خوب و ستوده با آن چیزهای بد و به ظاهر متضاد با خویش،موذیانه مربوطند و به هم وابسته و در هم تنیده اند ؛ چه بسا از یک گوهرند ، چه بسا ! ” مهروکین، حق شناسی و انتقام ، خوش طبعی و خشم، به یکدیکر تعلق دارند. ما نباید از سختی های خود احساس شرمندگی کنیم، بلکه باید از این امر شرمنده شویم که نتوانسته ایم چیزهای زیبایی از آنها برویانیم.

بنابراین تسلی های تصنعی و ساختگی در نهایت بیش از آنکه سودمند باشد ظالمانه است : بزرگترین بیماری بشر از رهگذر مبارزه با بیماری هایش پدید آمده، و داروهای به ظاهر شفابخش ، به مرور، اوضاع را وخیم تر از آنی کردند که قرار بود از میان برود. آدمی به دلیل نا آشنایی، داروهای مستی آور فوری، یا به اصطلاح آرام بخش آنچنانی را به جای نیروهای به راستی شفابخش دریافت کرد؛ نه هرچیزی که سبب می شود احساس بهتری پیدا کنیم خوب است، و نه هر چیزی که ما را می آزارد بد است .
میزان درستی اعمال متناسب است با میزان افزایش شادکامی براثرآنها. اگر اعمال به امری مخالف شادکامی بینجامد، نادرست هستند.منظور از فقدان شادکامی لذت و فقدان درد است ؛ منظور از ناشادکامی ، دردو محرومیت از لذت است .

نظرات 1 + ارسال نظر
MINA چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1391 ساعت 15:37 http://tanhatarintanha.blogsky.com/

khob bezar begaam vaght nadaram
chon
avalan to emtehanate
dovoman
daneshgah miram
sare kar miram
dg
kelas riyazi miram
kelas zaban miram
vaghte nafas keshidan nadaram

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد