آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

فیزیک امروز = نسبیت + کوانتوم

aeires-abstract-digital-art-fractal-galactic_pinwheel.jpg با تئوری کوانتوم ، تفکر تشکیل جهان از ذرات مادی صلب منسوخ می شود و نشان داده می شود که برخورد دو ذره (مثلأ دو اتم) هرگز مانند برخورد دو توپ جامد نیست. توضیح اینکه ، شبیه فضای خالی منظومه شمسی ، اکثر حجم اتم را نیز در فضای خالی تشکیل می دهد . بنابراین بر خلاف تصور ما ، در فرآیند برخورد اتم ها ، آخرین لایه الکترونی یک اتم با آخرین لایه اتم دیگر تماس نمی یابد و مثلأ الکترون های دو اتم با هم تصادم نمی کنند ، بلکه فاصله بسیار زیادی بین این دو لایه الکترونی خواهد بود . در حقیقت این فاصله در حدود ابعاد اتم است . انگار دو منظومۀ شمسی از فاصله چند میلیون کیلومتری هم عبور کنند .

بار منفی الکترونهای دو اتم موجب می شود که اتم ها همدیگر را از فاصلۀ کیهانی ( نسبت به اندازه اتم ) دور کنند و با فاصله بسیار زیادی از کنار هم عبور نمایند .لذا تماسی از آن نوع که ما به آن عادت داریم وجود ندارد. مثلأ کتابی که در دست می گیرید : فاصله بین مولکول های کاغذ و مولکول های انگشتان در همین مقیاس کیهانی است . اینکه ما کاغذ را زبر یا نرم احساس می کنیم ناشی از تماس کاغذ و دست نیست ؛ چرا که اصلأ تماسی در کار نیست . البته ، تردیدی نیست که احساس نرمی یا زبری ناشی از تأثیر غیر قابل انکار مولکول های کاغذ و دست بر روی همدیگر است ولی این تأثیر ناشی از تصادم مولکول های دست و کاغذ نیست .

از دیدگاه فیزیک جدید ، هر ذره ( مثلأ اتم ) دارای میدان خاصی در اطراف خود است و توسط همین میدان خاص است که یک ذره بر ذره دیگر اثر می گذارد . در مقایسه با اندازه ذره ، اندازه یک میدان میلیون ها بار بزرگتر است . برای سادگی در ک مطلب می توان این میدان را مشابه هاله ای تجسم نمود که ذره را احاطه کرده است . طبعأ جسمی که از مجموعه ذرات تشکیل شده است میدانی به مراتب بزرگتر و قوی تر خواهد داشت . بنابر این کرۀ زمین به نوبۀ خود دارای میدان خاص خودش است . به راستی این میدانها که غیرقابل روئیتند چیستند ؟ چه خصوصیاتی دارند و با چه مکانیزمی بر روی هم اثر می گذارند ؟

هر میدانی شبکه ای از ارتباطات راشامل می گردد و در حقیقت یک پیام رسان است . توسط شبکه ارتباطی و لذا پیام رسانی همین میدانهاست که ذرات به خصوصیات هم پی می برند و مثلأ همدیگر را جذب یا دفع می کنند . این موضوع در مورد اجسام بزرگ مثل انسان صدق می کند . تمام درک ما از اطرافمان به کمک پیام هایی است که حواس پنج گانه دریافت می دارند . کیفیت این پیام هاست که به ما امکان تشخیص اجسام و خصوصیات آنها را می دهد و بر همانن اساس می توانیم واقعیات را برای خود تعریف و تعیین نماییم . بدون این پیام ها ارتباط ما با جهان اطرف قطع می شود و هیچ تفاوتی با یک مرده نخواهیم داشت . آشکار است که باید این پیام ها از جایی ارسال شوند که همینطور هم است . تمام اجسام از خود پیام هایی خاص ارسال می دارند و بدین ترتیب وجود خود را اعلام می دارند.از نظر فیزیک جدید روابط بین ذرات و در نهایت میدان ها اهمیت بیشتری دارند تا خود ذرات.
این نیرو ها ( میدانها ) عبارتند از : جاذبه ، الکترو مغناطیس ، هسته ای قوی ، هسته ای ضعیف.

با تعبیر هر میدانی به عنوان یک شبکه ارتباطی ، تفاوت میدان ها تنها در نوع و کیفیت رابطه آنها خواهند بود. این مشابه رابطه خاص من و شماست که از حروف زبان فارسی برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم .همانگونه که یک فرد می تواند به یک یا چند زبان مسلط باشد ، یک جسم می تواند یک تا چهار میدان داشته باشد . حال اگر فردی دو زبان فارسی و انگلیسی و فرد دیگر به زبان فرانسه و انگلیسی تکلم کنند ، این دو نفر تنها با زبان انگلیسی ارتباط برقرار خواهند کرد و با زبان فارسی ویا فرانسه نمی توانند بر روی هم اثر بگذارند . در طبیعت نیز اجسام به زبان میدانها با هم ارتباط برقرار می کنند و با وارد نمودن نیروی خاص هر میدان ، همدیگر را متأثر می سازند . حال ، چون تمام اجسام دارای جرم هستند زبان جاذبه ( میدان جاذبه ) بین تمامی اجسام مشترک است و لذا تمام اجسام به همدیگر نیروی جاذبه وارد می کنند .
اگر روزی برسد رمز تمام ذرات را بیابیم بزرگترین گام را در تکامل فیزیک برداشته ایم . در حال حاضر زبان های جاذبه و الکترومغناتیسی را به کمک تئوری های نسبیت و ماکسول می دانیم ؛ ولی تئوری های موجود نیازمند تکمیل بیشتری هستند تا بتوانند دو زبان دیگر را نیز در بر گیرند .

ساقی گل و سبزه بس تربناک شدست
دریاب که هفته دگر خاک شدست
می نوش و گلی بچین که تا درنگری
گل خاک شدست و سبزه خاشاک شدست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد