آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

وقتتان را با قلبتان تنظیم کنید !

timeheart.jpg بهترین مدل برای تنظیم وقت ، قلب شماست . قلب با وفاداری تمام کار و وظیفه بی وقفه خود را قبل از تولد ما شروع کرده و تا آخرین لحظۀ عمرمان ادامه می دهد .
شاید به همین دلیل است که ما به تبعیت از ضربان قلب هر ۲۴ ساعت زندگی را به سه قسمت تقسیم نموده ایم ؟ یعنی ۸ ساعت کار ، ۸ ساعت استراحت و ۸ ساعت برای تجدید فعالیت های زندگی.
بعضی از مردم اصرار دارند و می گویند ما نیازی به ۸ ساعت خواب نداریم ! شاید این مسئله با یکی دوساعت کم و زیاد درست باشد یا آنکه ساعات خواب را با چرت زدن های وسط روز بگذرانید . به هر طریقی که باشد باید خواب به اندازه کافی انجام گیرد .دو فاز دیگر زندگی صرف کار و تفریح می شود . بعضی اشخاص می گویند کارشان برای آنها نوعی تفریح است . اما برای بیشتر مردم ، کار برای ۸ ساعت در روز، کار است .

چه کسی مسئول خواب شماست ؟! شخصی می گفت : یک شب بیدار شده و هرچه تلاش نموده خواب به چشمانش نیامده زیرا یک موضوع اورا آزار می داده و مزاحم خوابش بوده . او یکباره موضوع را کشف می کند و می گوید : ” خانم اسمیت مسئول بی خوابی من است ! ”
خانم اسمیت کارفرمای او بوده است ، به محض پی بردن به این مطلب آن را فراموش کرده و به خواب رفت .

اکنون شما بگویید چه کسی مسئول خواب شماست . کار شما ، اوقات بیکاری شما ؟ که غالبأ ” وقت آزاد وجود ندارد ! ” زیرا ما خلأئی در آن ایجاد کرده ایم که در آن برای شخص دیگری مثلأ کاری انجام دهیم یا کورکورانه به دنبال چیزی می رویم که از ما انتظار دارند ؛ چه پاداشی در آن باشد چه نباشد .

ما اختیاراتی داریم . اگر فکر می کنیم که نمی توانیم تصمیم بگیریم ؛ باید شرایطی را ایجاد کنیم که قاطعانه تصمیم بگیریم . زیرا تردید انسان را می کشد .
روبه راه بودن بدان معناست که از زندگی خود مواظبت کنید و مواظبت از زندگی خود یعنی مواظبت از وقت خود .

در سالهای نخست زندگی وقت ما برای ما تنظیم شده است ؛ پدر و مادرمان ، بدون اینکه ما نقشی داشته باشیم وقت ما را تنظیم کرده اند .پس از پدر و مادر معلم ها ، استاد ها ، مدیر شغل انتخابی ما ، کارفرمایان و پس از همه آنها فرزندانمان ، اوقات ما را برنامه ریزی نموده اند . کمتر کسی وجود دارد که لیست یا فهرستی از خواسته های خود را به دست خود تنظیم نموده و رویاهای خود را به صورت عمل درآورد . بیشتر ما از جاده ای که بتوانیم در آن لحظه ای توقف نموده و گلی را ببوئیم دور هستیم .

تمرین :
یک تمرین سودمند این است که یک جدول زمانی تنظیم کنید که قسمتهای زندگی شما را نشان دهد  . از روز تولد تا روزی که انتظار دارید زندگی کنید . انتظار ما از طول زمان بستگی به این دارد که چقدر از خود مواظبت نماییم . واقعیات زندگی ارقامی در حد متوسط به ما می دهند که راهنمای ما هستند . اما ما می توانیم به بالاترین ارقام نگاه کنیم و امیدوار باشیم که زندگی خود را توسعه دهیم و به بالاترین رقم برسانیم .

وقتی جدول زمانی خود را تنظیم کردید ملاحظه کنید که شما در کدام قسمت از جدول هستید ؟ مثلأ اگر ۵۰ ساله هستید ، چقدر دیگر می خواهید زنده بمانید ؟ مثلأ ۵۰ سال دیگر ؟ آیا طرح یا  برنامه ای برای خود دارید؟ برگردید و به عقب نگاه کنید در ۵۰ سال گذشته چه چیزهایی از شما به جا مانده ؟ ۵۰ سال مدت زیادی است . شما وقت گذرانیده اید یا زندگی کرده اید ؟
پاسخ به این سئوال بستگی به این دارد که شما مالک زندگی خود بوده اید یا خیر . آن را مانند گنج حفظ کنید و برای صرف آن برنامه ریزی کنید .

نظرات 1 + ارسال نظر
الهام شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:01 http://eli34.blogfa.com

لینک شدی
شماهم منو بااسم وبم لینک کنید
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد