آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

کشف و تشخیص حصارهای درونی

openyourmind.jpg برای اکتشاف حصارهای درونی خود می توانید تمرین زیر را انجام دهید :
یکی از موقعیت های ناخوشایند زندگی خود را به خاطر آورید . این موقعیت می تواند شرایطی باشد که هم اکنون در آن به سر می برید یا شرایطی که به گذشته مربوط می شود ولی آثار آن هنوز باقی است . احساس خود را در آن شرایط به یاد آورید . آن را در ذهن خود مجسم کنید . کلمات یا اصوات دیگر را بار دیگر بشنوید . ترس نهفته در آن تجربه را بیابید .

مفهوم دیگر ترس ، احساس منزوی شدن و تجزیه گشتن است . حال که می توانید آن ترس را مجددأ تجربه کنید ، حصار مربوط به آن را نیز حس کنید . آن را لمس کنید ، ببینید و استشمام کنید . جنس آن را تشخیص دهید . چه رنگی دارد ؟ تیره است یا روشن ؟ چه می گوید ، می بیند و یا لمس می کند ؟ این قطعه از آگاهی شما حقیقت را چگونه می بیند ؟

ادامه مطلب ...

وقتتان را با قلبتان تنظیم کنید !

timeheart.jpg بهترین مدل برای تنظیم وقت ، قلب شماست . قلب با وفاداری تمام کار و وظیفه بی وقفه خود را قبل از تولد ما شروع کرده و تا آخرین لحظۀ عمرمان ادامه می دهد .
شاید به همین دلیل است که ما به تبعیت از ضربان قلب هر ۲۴ ساعت زندگی را به سه قسمت تقسیم نموده ایم ؟ یعنی ۸ ساعت کار ، ۸ ساعت استراحت و ۸ ساعت برای تجدید فعالیت های زندگی.
بعضی از مردم اصرار دارند و می گویند ما نیازی به ۸ ساعت خواب نداریم ! شاید این مسئله با یکی دوساعت کم و زیاد درست باشد یا آنکه ساعات خواب را با چرت زدن های وسط روز بگذرانید . به هر طریقی که باشد باید خواب به اندازه کافی انجام گیرد .دو فاز دیگر زندگی صرف کار و تفریح می شود . بعضی اشخاص می گویند کارشان برای آنها نوعی تفریح است . اما برای بیشتر مردم ، کار برای ۸ ساعت در روز، کار است .

چه کسی مسئول خواب شماست ؟! شخصی می گفت : یک شب بیدار شده و هرچه تلاش نموده خواب به چشمانش نیامده زیرا یک موضوع اورا آزار می داده و مزاحم خوابش بوده . او یکباره موضوع را کشف می کند و می گوید : ” خانم اسمیت مسئول بی خوابی من است ! ”
خانم اسمیت کارفرمای او بوده است ، به محض پی بردن به این مطلب آن را فراموش کرده و به خواب رفت .

اکنون شما بگویید چه کسی مسئول خواب شماست . کار شما ، اوقات بیکاری شما ؟ که غالبأ ” وقت آزاد وجود ندارد ! ” زیرا ما خلأئی در آن ایجاد کرده ایم که در آن برای شخص دیگری مثلأ کاری انجام دهیم یا کورکورانه به دنبال چیزی می رویم که از ما انتظار دارند ؛ چه پاداشی در آن باشد چه نباشد .

ادامه مطلب ...

فیزیک امروز = نسبیت + کوانتوم

aeires-abstract-digital-art-fractal-galactic_pinwheel.jpg با تئوری کوانتوم ، تفکر تشکیل جهان از ذرات مادی صلب منسوخ می شود و نشان داده می شود که برخورد دو ذره (مثلأ دو اتم) هرگز مانند برخورد دو توپ جامد نیست. توضیح اینکه ، شبیه فضای خالی منظومه شمسی ، اکثر حجم اتم را نیز در فضای خالی تشکیل می دهد . بنابراین بر خلاف تصور ما ، در فرآیند برخورد اتم ها ، آخرین لایه الکترونی یک اتم با آخرین لایه اتم دیگر تماس نمی یابد و مثلأ الکترون های دو اتم با هم تصادم نمی کنند ، بلکه فاصله بسیار زیادی بین این دو لایه الکترونی خواهد بود . در حقیقت این فاصله در حدود ابعاد اتم است . انگار دو منظومۀ شمسی از فاصله چند میلیون کیلومتری هم عبور کنند .

بار منفی الکترونهای دو اتم موجب می شود که اتم ها همدیگر را از فاصلۀ کیهانی ( نسبت به اندازه اتم ) دور کنند و با فاصله بسیار زیادی از کنار هم عبور نمایند .لذا تماسی از آن نوع که ما به آن عادت داریم وجود ندارد. مثلأ کتابی که در دست می گیرید : فاصله بین مولکول های کاغذ و مولکول های انگشتان در همین مقیاس کیهانی است . اینکه ما کاغذ را زبر یا نرم احساس می کنیم ناشی از تماس کاغذ و دست نیست ؛ چرا که اصلأ تماسی در کار نیست . البته ، تردیدی نیست که احساس نرمی یا زبری ناشی از تأثیر غیر قابل انکار مولکول های کاغذ و دست بر روی همدیگر است ولی این تأثیر ناشی از تصادم مولکول های دست و کاغذ نیست .

ادامه مطلب ...

تسلی بخشی در مواجهه با سختی ها

tree-of-life-print.jpg نیچه که اغلب با در دست داشتن مداد و دفتر یاد داشتی جلد چرمی در درۀ فکس قدم می زد ( عقیده داشت : فقط افکاری که در هنگام قدم زدن به ذهن خطور میکنند با ارزش هستند ( . وابستگی به عناصر مثبت زندگی بشری به عناصر منفی را با وابستگی رضایت خاطر به سختی ها مقایسه کرد : وقتی این دره های کم عمق پرچین و چروکی را می بینیم که یخچال ها در آنها آرمیده اند ، فکر می کنیم ممکن نیست زمانی فرا رسد که درۀ پر علف و درختی نهرها آبیاری اش می کنند در همان محل بوجود آید . در تاریخ بشر نیز همین گونه است : وحشی ترین نیروها راه را صاف می کنند ، و عمدتأ ویرانگرند، ولی با وجود این کار آنها ضروری است تا بعدها تمدن بهتری در آنجا بنا شود . نیروهای هولناک_ که شر خوانده می شوند_معماران و جاده صاف کن های غول پیکر بشریت هستند .

ادامه مطلب ...

چگونه تبلیغ کنیم ؟!

commercial.jpg روانشناسی تبلیغات شناخت عواملی است که سبب می شود که افراد تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته و موافق با آن واکنش نشان دهند . عواملی که در این اثر بخشی دخالت دارند عبارتند از :
۱/ تلقین پذیر ی: می دانیم که انسانها از دم زادن تا لحظۀ مرگ به دیگران نیاز دارند و به انسانهای دیگر وابسته اند و بدون یاری آنها نمی توانند به آسودگی زندگی کنند! از این رو به آنان حساسند و می کوشند تا توجه و موافقت آنها را به سوی خود جلب کنند ؛ تلقین پذیری از همین جا پدید می آید. تلقین پذیری در وضعیت هایی که افراد دچار هیجان شده و از نظر عاطفی برانگیخته شده باشند شدیدتر است.

۲/ همچشمی گروهی : از عواملی که در تبلیغات مؤثر است گرفتار شدن در انبوه خلق(جماعت)است.مطالعاتی که در روانشناسی توده ها صورت گرفته است ، نشان می دهد که افراد در جماعت ها ، به دلیل همچشمی ، زودتر تحت تأثیر قرار می گیرند و بدون اراده و بطور غیر منطقی به تقلید از دیگران کارهایی انجام می دهند. برای مثال : اگر به کسی گفته شود که تعداد بسیاری از مردم از کالای بخصوصی استفاده می کنند، او نیز گرایش بیشتری به آن کالا پیدا می کند تا بدین وسیله و بطور ناخودآگاه وابستگی و پیوستگی خود را به گروه ها و همچشمی با آنان نشان دهد.
۳/ تداعی معانی و انتقال : به این معنا که مثلأ ورزشکارمحبوبی را در حالی که خمیر دندانی در دست دارد، نشان می دهند.اگر این عکس از نظر بیننده جالب باشد ، موافق مکانیسم انتقال یا تداعی معانی احساس خوبی نسبت به خمیر دندان پیدا می کند و نسبت به خرید آن اقدام می کند!

ادامه مطلب ...

قوانین هزارۀ جدید

۱ 9thoughts.jpg . تمام انسانها متفاوتند و باید هر کار می توانند بکنند تا متفاوت بمانند .

۲/ به هر انسان دو امکان اعطا شده است : عمل و اندیشه . هر دو به یک جا می رسد .

۳/ به هر انسان دو کیفیت اعطا شده است : قدرت و عطیه . قدرت انسان را به مقابله با سرنوشتش هدایت می کند ، عطیه او را وا می دارد بخش بهتر وجودش را با دیگران سهیم شود .

۴/ هر انسان یک فضیلت دارد : قدرت انتخاب . کسی که از این فضیلت استفاده نکند ، نفرین می شود و دیگران برایش انتخاب می کنند .

۵/ هر انسان بر دو برکت برای دانش تسلط دارد : برکت درست عمل کردن و برکت خطا کردن . در برکت خطا کردن همیشه آموزه ای وجود دارد که فرد را به راه درست هدایت می کند .

۶/ هر انسان ساختار جنسی خودش را دارد و باید بدون احساس گناه ، آن را بکار بگیرد ، اما نباید دیگران را وادار کند مشابه او عمل کنند .

۷/ هر انسانی افسانۀ شخصی خودش را دارد که باید تحقق یابد و دلیل وجودی او در این دنیاست . افسانۀ شخصی ، خود را با شگفتی به انجام یک وظیفه نشان می دهد . (تبصره : فرد می تواند مدتی افسانۀ شخصی اش را کنار بگذارد ، به شرط آنکه آن را از یاد نبرد و دوباره در زمان ممکن سراغ آن برگردد .)

۸/ هر مردی وجهی زنانه و هر زنی وجهی مردانه دارد . لازم است بر غریزه انضباط حاکم باشد و بر عینیت ، غریزه .

۹/ هر انسانی باید دو زبان را بداند : زبان جامعه و زبان نشانه ها . یکی به کار ارتباط با دیگران می آید . دیگری برای درک پیام های خداوند است .

ادامه مطلب ...

درآمد خود را افزایش دهید

raining-money.jpg برای افزایش درآمد می توان هفت اقدام اساسی انجام داد . احاطه به هریک از این راهکارها می تواند بر میزان فروش شما بیفزاید و موفقیت در هفت راهکار رشد شما را تضمین می کند .
۱/ بر فروش خود بیفزایید . اولین و مهم ترین راه برای افزایش درآمد ، فروش کردن بیشتر است و البته راهی برای رسیدن به این منظور است که بر مشتریان خود بیفزایید.
اگر صاحب یک رستوران هستید چگونه می توانید مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید ؟ اگر کارتان فروش قطعات یدکی است ، چگونه می توانید بر فروش خود بیفزایید ؟ اگر کارهای چاپی می کنید ، چگونه می توانید مشتریان بیشتری را به موسسۀ خود بکشانید ؟و…
کدام راهکار جدید می تواند مشتریان بیشتری را جذب کارتان کند ؟

ادامه مطلب ...

روابط بین فردی

relationships.jpg بسیاری از ما سعی می‌کنیم افراد و موقعیت ها را تابع خواسته‌های خویش سازیم و طبیعی است وقتی آنها به شیوه خود عمل می‌کنند، ما آمادگی آن را نداشته و احساس نگرانی ، غم و حتی خشم می‌کنیم. در یک رابطه سالم رشد و تغییرات هر یک از طرفین ، مجاز می‌باشد .

شما ممکن است نگران از دست دادن ارتباطات مؤثر یا نگران واردآمدن آسیبی به روابط باشید. بنابراین، ارتباطات خود رامانند شی شکننده تلقی می‌کنید که البته به اطاعت های دائمی شما وابسته می‌باشد. شما همانند بسیاری از افراد چه بسا از نه گفتن احساس گناه می کنید، چون شما آموخته اید برای اجتناب از آسیب وارد کردن به احساسات دیگران، خواسته‌های خود دست بکشید.

ادامه مطلب ...

عشق های خیابانی دختر و پسر ، معضل جامعه

دوستی های خیابانی ، عاری از شکوفایی محبت و عشق واقعی است و اگر هم به ازدواج برسد هیچ پشتوانه ای ندارد و جامعه را با مشکلاتی فراوانی رو به رو می کند.

 

ستوان اشکان آقایی در معاونت اجتماعی فرماندهی پلیس استان اصفهان ، پژوهشی درباره آسیب های ناشی از دوستی های خیابانی انجام داده که قابل تامل است : در آغاز نوجوانی به علت بیداری غرایز و شدت حالات هیجانی ، گرایش دختران و پسران به دوستی با جنس مخالف بیش تر می شود.

داشتن دوست، اعتماد به خود را تأیید و تقویت و نیازهای عاطفی و احساسی را تا حدی تأمین می کند؛در صورتی که پیوند دوستی گسسته شود، شخص نسبت به ارزش های وجودی خود دچار شک و تردید می شود.

بعضی از پسران ، داشتن دوست دختر را نوعی محبوبیت ، قدرت اجتماعی و موفقیت برای خود محسوب می کنند و متقابلا برخی دختران ارتباط با پسران را نوعی جذابیت برای خود تلقی می کنند و متأسفانه اکثر قریب به اتفاق این دختران تصور می کنند که این دوستی ها به ازدواج منتهی می شوند. اصولاً تحول عاطفی دختران متفاوت از پسران است.

پسران نسبت به جنبه غریزی تخیلات خود غافل باقی نمی مانند، اما دختران در این دوستی ها معمولاً به دنبال عشق آرمانی و رمانتیک هستند.آنها این عشق را آسمانی و پاک می دانند و خیانت در آن را گناهی بخشش ناپذیر می شمارند.با این توصیف ، دوستی های دختر و پسر ایرانی کمی شباهت به دوستی موش و گربه دارد.

متأسفانه این دوستی ها بدون شناخت واقعی جنس مخالف و براساس هیجانات و احساسات سطحی و زودگذر شکل می گیرد دختران جوان باور نمی کنند که چنین پسرانی معمولاً تنوع طلب هستند و پس از مدتی کوتاه، سراغ طعمه ای دیگر می روند و همه وعده های به ظاهر عاشقانه را فراموش می کنند.

ادامه مطلب ...

آنچه به دختران باید آموخت

در جوامعی که ادعای برابری  زن ها ومردها را دارند ،کودکان پذیرای نقش های جنسیتی کاملا برابر می شوند ودر جوامعی  که باورها و تعصبات جنسیتی حکم فرماست، کودکان نیز به نوعی پذیرای نقش های جنسیتی متعصبانه و نابرابر می شوند؛ و به همین ترتیب و با گسترش این عوامل، در دوران جوانی افکار و رفتار آنها به شدت متأثر از این گرایشات نابرابر جنسیتی خواهد بود. این رفتارها ابتدا در خانه و سپس توسط دوستان، مدرسه، برنامه های تلویزیونی و... شکل گرفته و تقویت می شوند.
اما در این میان تاثیر خانواده انکارناپذیر است. والدین با انتقال باورهای تبعیض آمیز جنسیتی، خواسته و ناخواسته در شکل گیری این رفتارها در کودکان نقش بسزایی دارند. با توجه به این تأثیرات، محدود نکردن کودکان به نقش های جنسیتی خاص و سوق دادن آنها به هر دو سو مفیداست به شرطی که به کلی منکر تفاوت ها نشویم.
کودکان از سنین پایین، با معنای دختر بودن و پسر بودن در جامعه امروزی آشنا می شوند؛ آنها در متن جامعه، از میان کلیه رفتارهای آشکار و اشاره های نهان، تفاوت های جنسیتی را تجربه می کنند. تربیتی صحیح است که کودک در حالی پا به سن نوجوانی بگذارد که هم به نقش های جنسیتی خود واقف است و هم از کلیشه های غلط و تعصب آمیز به دور است مانند اینکه پسران از دختران در ریاضیات برترند یا این عقیده که تنها زنان قادر به پرورش کودکان هستند. با رشد سنی، این باورها نیز در افراد تقویت شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.
ادامه مطلب ...