2 - اثرگذار باشید
شما نمی توانید همه کارها را به خوبی انجام دهید. اصولا کارهایی را که خوب انجام می دهید به شما حس لذت می دهند و زمان کمتری نیز می گیرند. سعی کنید سراغ چیزهایی که زمان زیادی از شما می گیرند و از عهده تان خارج است نروید. بیشتر انتخاب های خود را روی خواسته هایتان متمرکز کنید و به کارهایی که خارج از حوزه علاقه مندیتان است، نه بگویید. با تدبیر زندگی کنید نه قراردادی.
3 - فعالیت های خود را یکجا کنید
بسیاری افراد نمی دانند چگونه وقت خود را تقسیم کنند که به کار، خانواده، تفریح و دوستانشان برسند. از هماهنگ کردن زمان برای رسیدگی به همه آنها دست بکشید. سعی کنید همه آنها را یکجا داشته باشید و موقعیت ها را با هم ادغام کنید. مثلا زندگی اجتماعی خود را در میان همکاران پیدا کنید. سعی کنید در محل کار خود افرادی را پیدا کنید که علاقه مندی های مشترکی با شما دارد. به این ترتیب کار و دوستانتان یکجا شده اند.
4 - .وقت تلف کن ها را مدیریت کنید
رسانه های اجتماعی، خانواده، دوستان، کارمندان، همکاران و ... می توانند در موقعیت های خاص، وقت گرانبهای شما را بگیرند. البته اگر شما این اجازه را به آنها بدهید. زمان خود را برای کارهای مهم تر خرج کنید. فعالیت هایی که هیچ سودی برای شما ندارند را محدود کنید.
5 - یادگیرنده فعال باشید
شاید تصور کنید مطالعه و یادگیری زمان زیادی از شما بگیرد اما همیشه راه و ابزاری برای مدیریت کردن زمان و رسیدگی به اولویت های کاری وجود دارد. همیشه به دنبال راهی باشید که بتواند یک ساعت از وقت شما را برای یادگیری خالی بگذارد.
6 - شاد باشید
خود را برای اینکه نتوانسته اید همه کارها را به خوبی انجام دهید، سرزنش نکنید زیرا باید کارهایی کنید که به توجه و تمرکز نیاز دارند. این همیشه اتفاق می افتد. اگر بعضی از کارها را نیمه تمام رها کردید هیچ مشکلی پیش نمی آید و دنیا تمام نمی شود. پیشرفت خود را جشن بگیرید و به داشته های موفق خود افتخار کنید. با تمام کردن هر کار به طور کامل، یک پیروزی کوچک کسب می کنید و این پیروزی های کوچک شما را به پیروزی بزرگی سوق خواهند داد.