آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

قرص‌های متادون هندی در دست معتادان؟!

رییس اداره داروهای مخدر و تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گزارش خاصی از افزایش آمار قرص‌های تقلبی متادون نداشته‌ایم، عنوان کرد: با این حال به این علت که قرص متادون، هنوز بازار دارد، ممکن است به روش‌های گوناگون و در شکل‌های مختلف وارد کشور شده و در اختیار معتادان قرار گیرد.

دکتر سید مهدی سلیمانجاهی در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» ایسنا، در واکنش به این که اخیرا اخباری مبنی بر انتشار و گسترش قرص‌های متادون تقلبی هندی و پاکستانی به گوش می‌رسد، اظهار کرد: قاچاق همواره وجود دارد. بر اساس آمار رسمی حدود دو تا سه میلیون معتاد در کشور داریم که تنها 200 تا 300 هزار نفر از آنها برای ترک به مراکز مراجعه کرده‌اند. مسلما باقی این افراد، یا مواد مصرف می‌کنند یا دست به خود درمانی می‌زنند.

قرص‌های زیرپله‌ای متادون ، هیچ ماده موثره‌ای ندارند

وی افزود: قرص متادون را هم به این دلیل که نیاز بازار است، به طریق قاچاق وارد کشور می‌کنند. همچنین ممکن است تقلبی و نوع زیرپله‌ای آن که هیچ ماده موثره‌ای ندارد و یک پودر معمولی است، وجود داشته باشد.

پایلوت دستگاه‌های خودپرداز ارائه متادون مراحل نهایی را طی می‌کند

رییس اداره داروهای مخدر و تحت کنترل سازمان غذا و دارو، چندی پیش از تجهیز عمده مراکز درمانی ترک اعتیاد به دستگاه‌های خودپرداز ارائه متادون از شش ماهه دوم سال امسال خبر داده و عنوان کرده بود با به کارگیری این دستگاه‌ها در مراکز، تحویل شیشه‌های شربت متادون با تحویل کارت، اثر انگشت و دوزی که برای بیمار تعیین شده، ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان دقیق راه‌اندازی این دستگاه‌ها گفت: این طرح در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران پایلوت شده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند. با این حال تصمیم نهایی در خصوص اجرای سراسری این طرح برعهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

تبلیغات مراکز ترک اعتیاد، در اقبال معتادان به قرص متادون نقش دارد

سلیمانجاهی همچنین درباره میزان اقبال معتادان به هر یک از داروهای موجود، اظهار کرد: اقبال به قرص متادون با توجه به تبلیغاتی که مراکز می‌کنند، بیشتر است. اما معاونت درمان برای هر یک سهمیه تعیین کرده است. سهمیه بوپرنورفین 20 درصد، شربت متادون 40 درصد و شربت تریاک هم 40 درصد است.

وی افزود: بوپرنورفین در داخل کشور تولید می‌شود و مشکلی در خصوص تهیه آن نداریم.

پیشنهاد سازمان غذا و دارو برای سامان‌یابی وضعیت معتادان

معتادان شناسنامه‌دار شوند

سلیمانجاهی در ادامه ضمن تاکید بر شناسنامه‌دار شدن معتادان گفت: شناسایی این افراد کمک زیادی به ما می‌کند و حتی مهم‌تر از خود درمان است، زیرا علاوه بر وابستگی جسمی دچار وابستگی روانی نیز هست که نیازمند رسیدگی و توجه است. تا جایی که مطلع هستم غیر از ثبت اطلاعات متقاضیانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، معتادان به گونه دیگری شناسایی نمی‌شوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد