آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

اعتیاد جنسی چیست؟

در حال حاضر اعتیاد جنسی و پورنوگرافی بیمار گونه، رو به افزایش است و نیاز به توجه اساسی دارد بدین جهت که در تمام دنیا پنهانی ترین پدیده اجبار گونه اعتیاد جنسی است و مراجعه برای درمان این مشکل بسیار کم است زیرا بسیاری از افراد به شدت احساس شرم کرده و برای حضور در برنامه های درمانی حاضر نمیشوند.
تحقیقات انجام شده در بین مراجعان نشان میدهد که مردان ۴ برابر زنان با این مشکل مواجه هستند و به نظر می رسد مسائل اجتمائی باعث عدم مراجعه خانم ها برای درمان می‌شود.

اعتیاد جنسی چیست؟
 
 
وقتی رفتار جنسی حالت اجباری به خود می گیرد و با زندگی شخص تداخل می کند بیماری، اعتیاد شروع میشود.
شباهت قابل توجهی در شخصیت اشخاص دچار اعتیاد جنسی وجود ندارد. بسیاری از معتادان با رفتارهای اولیه اعتیاد جنسی در زندگی خود دچار مشکل می شوند و بسیاری کم از معتادان هستند که فقط به یک سطح از وسوسه‌ی جنسی گرفتار میشوند. همچنین قابل ذکر است که اعتیاد جنسی رفتاری برای طبقات پایین جامعه نیست، بلکه در بین تمام گروه های اقتصادی و اجتماعی دیده می شود.
اعتیاد جنسی مراحل متفاوتی دارد که البته در هر سطحی خطرناک است.احساسات منفی مانند خشم و غربت و تنهایی، شرمساری و یأس و دل‌زدگی و… فرد را به انزوا و مشکلات روانی میکشاند در اعتیاد جنسی عقاید و مرزهای اساسی در زندگی خانوادگی واجتماعی به سرعت زیر پا گذاشته می‌شوند و حالتهایی نظیر تجاور به زور و خشونت، تجاوز به نزدیکان ،کودک آزاری و…روی میدهد.
در اعتیاد جنسی رفتارهای جنسی یکدیگر را تقویت می‌کنند به عبارت دیگر معتاد از یک نوع رفتار به نوعی دیگر سوق پیدا می‌کند. مطالعات در این حوزه نشان میدهد که در اکثر موارد رفتار جنسی با رفتارهای حاصله از دیگر انواع اعتیاد، بی ارتباط نیست مانند اعتیاد به خوردن، به کار ، اعتیاد به مواد مخدر،…
اعتیاد جنسی چیست؟

اعتیاد جنسی شامل یک سری تعلقات می باشد مانند اشتغال و وسواس فکری، یعنی شخص بصورت مداوم در ارتباط با موقعیت ها و حوادث جنسی دارای ذهن مشغولی است و تمرکز مداوم فرد با مسائل جنسی باعث سطح بالای تحریک پذیری جنسی در شخص می شود.
خصیصه دوم در اعتیاد جنسی انجام مکرر آن میباشد به عبارتی فرد به رفتار جنسی خود برای ارضاء ادامه نمی دهد بلکه هدف تحریک شدن هرچه بیشتر است و به این صورت این رفتار به تداخل با برنامه های روزانه می انجامد و عملکرد اجتماعی و فردی را مختل می کند ولی با وجود این عوارض اعتیاد تداوم پیدا می کند .

بنابراین خصیصه سوم ، از دست دادن کنترل (اجبار) شخص با وجود مشکلات حاصل است که همچنان به رفتارهای تکراری خود شامل تحریک پذیری بالا بدون احساس رضایت، ادامه می دهد و نمی تواند جلوی رفتار را بگیرد با اینکه هر دفعه وقت بیشتری را برای متوقف کردنش اختصاص می دهد.

خستگی خصیصه چهارم اعتیاد جنسی است . فرد که دچار احساس گناه و شرمساری از رفتار شدید و غیر قابل کنترل خود و آسیب هائی که به دیگران می زند است، کاملا مایوس وسرخورده می شود.
در کل برای معتادان جنسی تجربه‌ی اعتیاد به واسطه‌ی یک چرخه‌ی چهار مرحله‌ای پدید می آید که با هر دور تکرار آن شدیدتر می‌شود:
مشغولیت ذهنی: ذهن معتاد کاملا” سرریز از افکار جنسی میباشد. این حالت ذهنی موجب تلاش شدید برای تحریک جنسی می‌شود.
آداب و عادت سازی : همان چرخه کار همیشگی هر معتاد است که منتهی به رفتار جنسی می‌شود . آداب عمل معتاد موجب تشدید مشغولیت ذهنی گردیده و باعث بیداری و تحریک جنسی می‌گردد.
رفتار جنسی وسواس گونه : ارتکاب فعل جنسی، که غرض نهایی مشغولیت ذهنی و آداب سازی‌ها میباشد برای معتاد قابل کنترل یا توقف نیست .
یأس و ملالت : احساس شدید ناامیدی که معتاد در ارتباط با رفتار و عجز و ناتوانی خود دارد.
احساس درد و رنجی که معتاد در پایان هر دور از عمل اعتیاد متحمل می‌شود، ممکن است با مشغولیت ذهنی مجدد که چرخه‌ی اعتیاد را از نو به کار می‌اندازد، تسکین پیدا کرده یا فراموش شود.

اعتیاد جنسی چیست؟

می شود گفت ، مشکل اساسی این است کهفرد بر این باور است که خیلی با مردم عادی تفاوت ندارد ؛چون معتادان نمی توانند بر یک دسته از رفتارها ثابت قدم بمانند پس گمان می‌کنند که چون رفتارشان همیشگی نیست قادر به کنترل خود هستند و این‌کار اثر بدی بر زندگی‌شان نخواهد گذاشت.
این افراداغلب دارای زیاده‌روی جنسی دوره ای (موقعیتی) همراه با وقفه هفتگی وماهیانه هستند برای مثال در شهر خود زندگی ظاهرا« طبیعی» دارند اما دنیایی خیالی برای خود ساخته اند. این افراد با خود زیادعهد و پیمان می بندند اما دست از این‌کار نمی‌کشند، چون در اصل نمی‌توانند. به شکلی می توان گفت که اعتیاد دغدغه‌ی محوری زندگی معتاد می شود.
یکی از ابزارهای مورد استفاده در این حیطه اینترنت است زیرا در اعتیاد جنسی مجازی شخص در یک محیط کاملا ایزوله (بدون احتمال دستگیری ومشکلات قانونی)در گیر مسائل جنسی میشود و از طرف دیگر تنوع بسیار زیاد انتخاب ها هم از نظر نوع ،هم مکان وهم زمان در اختیار او وجود دارد .
بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف در برقراری ارتباط سالم مشکل دارند با استفاده از این نوع خیال پردازی ها ساعت ها خود را ارضاء می کنند. بخاطر همین عوامل سرعت رشد اعتیاد جنسی به اینترنت بسیار بالا است. اشخاص وقت زیادی را صرف اینترنت می کنند و دچار مشکلات مرتبط می شوند.
از نظر متخصصان ، اعتیاد به پورنو یکی از شدیدترین اعتیاد های جنسی ومعادل اعتیاد به کوکایین محسوب می گردد در یک بررسی در سال ۲۰۰۳ نشان دا ده شد که :
• ۹۰% بچه ها ی ۸ تا ۱۹ ساله سری به سایت های پورنو زده اند
بیشترین سن این مشکل ۱۲ تا ۱۷ سال میباشد
• ۱۲% کل سایت های اینترنت مربوط به پورنو هستند
• ۲۵%کل موتور های جستجو در رابطه با پورنو به فعالیت میپردازند
مشکلات رفتاری و روانی که در اثر اعتیاد جنسی شکل می گیرد بسیار پیچیده می باشد مانند ایزوله شدن فرد که در ادامه این عمل بوجود می آید .
بسیاری از این افراد از افسردگی واسترس شدید (بخصوص در رابطه با کشف شدن) رنج میبرند. افکار وسواسی خود کشی حدود ۷۲% ، اقدام به خود کشی۱۷%،در این افراد دیده می شود. اقدام به خود کشی در افرادی که کنترل خود را از دست داده اند بسیار شایع است اعتماد به نفس کم، شرمساری، نومیدی وسرخوردگی در این افراد بسیار دیده میشود همچنین نداشتن اعتماد در ارتباطات به وفور دیده می شود .
ارتباطات ضعیف زناشویی و ضعف در تعهد و صمیمیت با همسر به جهت حالت اجبار موجود در اعتیاد در بین این افراد ایجاد مشکل میکند. بسیاری از وظائف و مسئولیت های خانوادگی مانند ارتباط، عملکرد خانوادگی وزندگی جنسی خانواده تحت تاثیر قرار می گیرد حتی ارتباط با فرزندان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و معمولا بسیار محدود می شود.
گاهی از اوقات ایجاد محدودیت موقت در اینگونه افراد با افزایش بسیارشدید اعمال بعدی همراه خواهد بود و با وجود اینکه اینگونه اشخاص از نظر جنسی بسیار فعال می باشند اما اطلاعات جنسی بسیار کمی دارند .

اعتیاد جنسی چیست؟

متخصصان و درمان اعتیاد جنسی
۱- روان درمانی شامل :شناخت درمانی فردی، گروه درمانی ،برنامه های حمایتی
۲- ۲ -درمان های داروئی

نظرات 1 + ارسال نظر
پی سی شارژ شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:29 http://p30sharge.ir

سلام
سایت پی سی شارژ با فروش آنلاین کارت شارژ ایرانسل،همراه اول و تالیا کار خود را شروع کرد.
پرداخت امن از طریق بانک ها به صورت آنلاین !
http://p30sharge.ir
اگه دوست داشتید آدرس را لینک کنید.
منتظر حضور گرم و خریدتون هستیم!
یا علی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد