آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مقابله موفق با طلاق عاطفی

تا حالا وارد اتاقی به هم ریخته و در هم پاشیده شده اید؟ بعضی ها عادت دارند به محض ورود به چنین جایی غرغر کنند و ناتوان از تصمیم گیری و بخصوص عملی و اجرایی کردن تصمیمی، زمان را با این فکر سپری کنند که حالا باید چه کنند و از کجا شروع کنند. می روند و می آیند و باز با صحنه در هم ریخته اتاق مواجه می شوند و دنبال مقصر به هم ریختگی می گردند و هر بار همین روند تکرار می شود. بعضی ها هم خم می شوند و از همان جایی که هستند شروع می کنند به جمع کردن و مرتب و منظم کردن وسایل، حتی اگر نزدیک ترین چیزی که به دستشان بیاید دستمالی چرک و کثیف یا تکه کاغذی مچاله شده باشد.


دسته اول همواره چیزی را درون زندگیشان خالی و کم می بینند و کسی غیر از خود را مقصر. به همین دلیل مدام شکست خورده، عصبی، درآمده از چاله و افتاده به چاه، درگیر و در یک کلام عاجزند. دسته دوم اگر با شکستی هم در زندگی روبه رو شوند، درصدد رفع آنند، از چاه به چاله و از چاله به سطح زمین برمی گردند، درگیری های کمتری دارند و در یک جمله، احساس خوشبختی بیشتری می کنند.

حتی دو کودک همزاد یا دوقلو هم مثل هم نیستند؛ بنابراین وقتی قرار است زن و مردی سال های سال زیر یک سقف زندگی کنند، طبیعی است در برخی یا حتی بسیاری از امور نظرات، دیدگاه ها، روش های متفاوتی داشته باشند. شیوه صحیح مدیریت و درک این تفاوت هاست که باعث می شود رنجش و دلخوری احتمالی به شکوه و گله گذاری نرسد و با عبور از آن، روابط خوب و صمیمی به گونه ای نشود که هر یک، طرف دیگر را همچون کوهی از نفرت بداند.


اگر می خواهید جزو دسته دوم، حداقل برای جلوگیری از افتادن و گیر کردن در دام زندگی بدون عاطفه باشید، خم شوید و اتاق افکارتان را با این اصول مرتب کنید:
با افراد متخصص و کارشناس مشاوره کنید، نه هر کسی که صرفا بزرگ تر است یا فقط مدرکی دارد یا همکار و دوستی حتی صمیمی اما بی تخصص است.

نگاه علمی را در خود تقویت کنید نه نگاه ها و برداشت های احساسی را.
اگر هنوز ازدواج نکرده اید، شیوه ها و معیارهای صحیح انتخاب همسر را یاد بگیرید و اجرا کنید، نه صرفا عشق و علاقه موقت دو جانبه را.

 
اگر ازدواج کرده اید به طور مداوم آموزه های نحوه رفتار شخصی و اجتماعی، همسرداری، بچه داری، شیوه زندگی و... را یاد بگیرید و راهکارهای عملی آنها را با زندگی خود تطبیق دهید.
راه های صحیح اصلاح رفتار نادرست و جلوگیری از تکرار آنها را بیاموزید و اجرا کنید نه اولین راهی را که به نظرتان می رسد.

از هر مساله جزئی و کوچکی شکوه نکنید. با شناخت کافی، اهم و فی الاهم کنید و ویژگی های واقعا بد و مسائل اساسا مهم را مد نظر بگیرید.

احترام متقابل را حفظ کنید. بی احترامی و توهین مقدمه دلخوری و ورود به حیطه لطمات عاطفی است.
به تفاوت سلیقه، فکر و نگاه یکدیگر احترام بگذارید و دیگری را تمسخر نکنید.

اگر با تغییر دکور یا رنگ یا... موافق نیستید اما همسرتان آن را دوست دارد، در صورتی که مشکل حادی پیش نمی آید، انتخاب و سلیقه اش را بپذیرید.
برای داشتن زمان های مکالمه دو نفره برنامه ریزی کنید.
نگذارید دلخوری باعث شود مکالمات دو نفره از زندگی حذف شود.

در حین بیان ناراحتی های خود از مجادله و بلند کردن صدایتان پرهیز کنید.
خواسته ها و انتظاراتتان را واضح و مشخص بیان کنید.

هر گفته جایی و هر سخن مکانی دارد. آن را همواره رعایت کنید.
آنچه را برای خود نمی پسندید برای دیگری نپسندید. اگر نمی خواهید همسرتان با عصبانیت جوابتان را بدهد، شما هم چنین نباشید. اگر به خانواده خود عشق می ورزید، خانواده او را نیز دوست داشته باشید.

عشق و علاقه با منت جور درنمی آید. برای عشقی که به طرف دیگر داشته اید یا کارهایی که به سبب علاقه خود کرده اید منت سر همسرتان نگذارید.

از خودتان هم (نه از طرف مقابل) به شکلی منطقی و منصفانه حساب کشی کنید.

قدم به قدم اشتباهات و اشکالات رفتاری و گفتاری خودتان را صحیح و رفع کنید.

از تکرار اشتباهات و اشکالاتتان پرهیز کنید.

ویژگی های بد و خوب خود و طرف مقابل را با هم سبک و سنگین کنید.
نحوه مهار عصبانیت و مدیریت خشم را بیاموزید.
در حل مشکلات جدّیت داشته باشید.

مشکلات اساسی را به حال خود رها نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد