آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

۷ راه برای اینکه مشتریانتان را عاشق خود کنید

توجه: استفاده از کلیه مقالات و مطالب سایت مردمان در مجلات، روزنامه ها، سایتها و برنامه های تلویزیونی با ذکر منبع آزاد است.
۷ راه برای اینکه مشتریانتان را عاشق خود کنید

با
فشاری که این روزها برای پیدا کردن مشتری وجود دارد، فروشنده‌ها و صاحبان تجارت
معمولاً اهمیت نگه داشتن مشتریانشان را فراموش می‌کنند. در زیر به چند راه مطمئن
برای پیشگیری از از دست دادن مشتری‌ها اشاره می‌کنیم.
این
روزها یک مشتری هم یک مشتری است!
پس
چرا بعضی شرکت‌ها آنها را از دست می‌دهند؟ دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد اما
یکی از مهمترین آن دلایل حس بی‌تفاوتی نسبت به یک محصول یا خدمات است.
برای مقابله با این مشکل باید مطمئن شوید که مشتریانتان احساس کنند که آنها را می‌خواهید
و به آنها توجه دارید. اما برای اینکه کاری کنید که دوستتان بدارند، باید بیشتر از
این تلاش کنید. در زیر به ۷ راه برای این منظور اشاره می‌کنیم:

۱. هیچوقت تصور نکنید. ممکن است تصور کنید که می‌دانید مشتریتان چه می‌خواهند.
اما اگر اشتباه کنید چه؟ دلیل اصلی اینکه درصد بالایی از تجارت‌های جدید شکست می‌خورند
این است که این شرکت‌ها سعی دارند به تقاضایی که وجود ندارد رسیدگی کنند و روی
ایده‌های آزمایش‌نشده و اثبات‌نشده‌ای کار می‌کنند که حتی قادر به جلب توجه یک
نمونه کوچک از مشتریان نیز نیست.
شما هم مرتکب ایناشتباه نشوید. امتحان کنید و کم‌کم شروعکنید، محصولتان را بسازید، خدمات را برحسب نیازها و درخواست‌های مشتریان
موردنظرتان ارائه کنید. با این روش نه‌تنها درک بهتری از نیازهای مشتریان به دست می‌آورید، بلکه می‌‌توانید راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای حل مشکلات آنها و رفتن فراتر از انتظاراتشان پیدا کنید.  

 

  • همیشه سروقت
    باشید. برای
    برگرداندن مشتریان، باید محصول یا خدمات را سر وقت ارائه کنید. اگر مشکلی
    ایجاد شد، فوراً مشتری خود را مطلع کنید و روش و راهی که برای برخورد با این
    مشکل در نظر گرفته‌اید را با او مطرح کنید. بعد باز پیگیری کنید-دوباره
    پیگیری کنید—آنقدر پیگیری کنید تا مطمئن شوید نتیجه مثبتی خواهید گرفت. این
    درمورد فاکتورها و صورت‌حساب‌ها نیز صدق می‌کند. حتی می‌توانید سیستمی طراحی
    کنید که مطمئن شوید هر کار به درستی انجام می‌شود و به طور منظم و سروقت ارائه
    می‌شود.
  • برای جذب
    وفاداری مشتری برنامه داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید وفاداری مشتریانتان را
    جلب کرده‌اید، باید به طریقی سیستماتیک برنامه‌ریزی کنید، طراحی کنید و اجرا
    کنید. علاوه بر این، باید ارزش آن را نشان داده و بطور مداوم آن ارزش را به
    تیمتان هم نشان دهید. یک نمونه از یک شرکت خیلی بزرگ که اینکار را می‌کند
    شرکت سیزار اینترتینمنت (Caesars Entertainment)
    است که در هنر وفادار کردن مشتریان استاد شده است. بعنوان مثال، این شرکت می‌داند
    که بهترین مشتریانش تا چه میزان روی هرکدام از محصولاتش هزینه خواهند کرد و
    وقتی هرکدام از مشتریان آنجا می‌مانند به چه نوع فعالیت‌هایی علاقه دارند—چه
    بازی کردن باشد، چه غذا خوردن یا هر چیز دیگر. این به آن شرکت این امکان را
    می‌دهد به تقاضاهای فردی طوری رسیدگی کند که بالاترین طرفدار را جذب خود کند.
  • پرسنل
    خود را آموزش دهید.
    از جلسات آموزشی دوره‌ای برای کمک به ایجاد مهارت‌های لازم برای تقویت اعتبار
    شرکت، اعتماد، همدلی، انعطاف‌پذیری، و ارتباط کلامی موثر استفاده کنید. این
    مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا هر مشتری که با تیم شما تماس می‌گیرد، فرصتی
    برای بالا بردن اعتبار شرکتتان است، نه خراب کردن آن.
  • بگویید
    "متشکرم".
    واضح به نظر می‌رسد اما این مسئله را هم مد نظر داشته باشید: آخرین باری که
    از یک شرکت که با آن کار می‌کنید نامه تشکر دریافت کردید چه زمان بوده است؟
    این استراتژی ساده می‌تواند تاثیری عالی بر جا بگذارد و نشان می‌دهد که شرکت
    شما ارزش زیادی برای مشتری قائل است.
  • ارتباطتان
    را حفظ کنید. هر
    ازگاهی باید ارتباطتان را با مشتری‌های مختلف از طریق ایمیل، اس‌ام‌اس یا
    فرستادن کاتالوگ به درب منازل حفظ کنید. به مرور زمان ارتباط خوبی بین شما و
    مشتریانتان ایجاد خواهد شد، مخصوصاً اگر این تماس‌ها اطلاعاتی را به آنها
    برساند یا آموزشی باشند زیرا به تجربه آنها برای بودن با شما اضافه می‌کند.
  • علایق را
    تامین کنید. مشتری‌های
    جدید برای رشد انتقادی هستند اما باید مطمئن شوید که نیاز مشتریان قدیمیتان
    هم تامین شود. هیچ چیز بدتر از این نیست که مشتریان قدیمی محصول را خدماتی را
    دریافت کنند که خودشان با قیمت تمام و کمال دریافت کرده اما برای مشتری جدید
    تخفیفاتی داشته است. می‌توانید برنامه‌هایی خاص برای مشتریان قدیمی داشته
    باشید که همواره آنها را راغب نگه دارید.
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد