آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

ضربه روحی هم ارثی است!


دانشمندان معتقدند که استرس ناشی از تجربه ضربات روحی می‌تواند از پدر مادرها به فرزندان منتقل شود و به مدت چندین نسل روی آن خانواده اثر بگذارد
ضربه روحی هم ارثی است!

  محققان ادعا می‌کنند با توجه به اینکه شوک‌های عمده روی کار سلول‌ها در بدن اثر گذاشته و آن‎ها را تغییر می‌دهند، ضربات روحی می‌تواند به ارث رسیده و این تغییرات می‌توانند به فرزندان هم منتقل شوند.

مدت‌ها بود که روان‌شناسان می‌دانستند گاهی اوقات این ضربه روحی می‌تواند سبب اختلالات رفتاری همانند افسردگی شود که می‌تواند از یک نسل به نسل بعدی منتقل شود. ایزابل مانسای، استاد دانشگاه زوریخ می‌گوید: «بیماری‌هایی همانند اختلال دو قطبی وجود دارند که در خانواده‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود اما نمی‌توان رد آن را روی ژن خاصی پیدا کرد». حالا دانشمندان دریافته‌اند که قرار گرفتن در معرض سطوح بالای استرس، تولید مولکول‌های "میکرو آر.ان.ای" را که به تعدیل ژن‌ها کمک می‌کند تغییر می‌دهد.

آنها این پدیده را در اسپرم هم مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد که انها می‌توانند به نسل آینده منتقل شوند. موش هایی که در معرض سطوح بالایی از استرس قرار گرفتند، نشانه‌هایی از افسردگی را داشتند و متابولیسم انها کند شد. این نشانه‌های رفتاری در فرزندان این موش‌ها هم دیده شد در حالی که خود این فرزندان در معرض هیچ گونه استرسی قرار نداشتند.

این تغییرات حتی در نسل سوم نوادگان این موش‌ها هم مشاهده شده بود. پروفسور مانسای می‌گوید: «برای اولین بار توانستیم شرح دهیم که تجربه‌های سخت روحی به طور دراز مدت روی متابولیسم اثر می‌گذارد و این تغییرات ارثی هستند.

با این عدم تعادل در "میکرو آر.ان‌.ای" در اسپرم، یک عامل کلیدی را کشف کردیم که از طریق آسیب می‌تواند منتقل شود. محتمل ترین حالت این است که این بخشی از سلسله وقایعی باشد که با ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس ایجاد می‌شود».

رفتار موش‌ها پس از تجربه ضربه روحی، تفاوت چشمگیری با قبل از آن داشت: آنها تا حدی بیزاری طبیعی خود را از فضای باز و نور شدید از دست داده بودند و رفتارهایشان نمایانگر افسردگی بود. در حال حاضر مانسای و گروهش روی نقش "میکرو آر.ان‌.ای" در انسان‌ها تحقیق می‌کنند تا ببینند که ایا این نتایج به انسان‌ها هم قابل تعمیم است یا نه. اگر بتوان نشان داد که عدم تعادل در خون منجر به آسیب روحی می‌شود، می‌شود آزمایشی برای آن تعریف کرد که بتوان با استفاده از آن، افسردگی ارثی را تشخیص داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد