آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

شما مانند جغد هستید یا گنجشک؟

 جانبلاغی

پژوهشگران هشدار می دهند که مردم جامعه به اهمیت خواب و "ساعت بدن" توجه نشان نمی دهد. در زیر به ساعت داخلی بدن و تاثیر آن بر فعالیت های بدن نگاهی انداخته ایم.

۰۹:۰۰ - ۱۱:۵۹
ذهن بیشترین آمادگی را دارد 

بالاترین سطح هوشیاری
بهترین عملکرد حافظه کوتاه مدت

حالا احتمالا شما کارتان را آغاز کرده اید و نیاز دارید تا کار فکری زیادی بکنید. کورتیزول، هورمون استرس، به بالاترین میزان طبیعی خود می رسد و باعث می شود عملکرد مغز و میزان هوشیاری بالا برود. قبل از ظهر بدن به بیشترین بازدهی خود می رسد و آزمایش ها نشان می دهد که حافظه کوتاه مدت بهترین عملکرد خود را دارد. به کار خود ادامه دهید زیرا این وضعیت ادامه پیدا نمی کند.

۱۲:۰۰ - ۱۴:۵۹
چرت بیولوژیک بعد از ظهر 

افزایش فعالیت دستگاه گوارش
کاهش سطح آمادگی ذهنی بعد از ناهار
افزایش شمار تلفات سوانح جاده ای

بعد از ناهار که معده مان پر از غذاست، فعالیت دستگاه گوارش افزایش می یابد. و سپس با کاهش سطح هوشیاری نیاز به خواب بعد از ظهر افزایش پیدا می کند. این موضوع سبب می شود که میزان آمادگی برای فعالیت هایی مانند رانندگی کاهش یابد. بعد از ساعت دو بعد از ظهر، به ویژه در افراد مسن تر، تلفات سوانح رانندگی افزایش می یابد. از نوشابه الکلی هم پرهیز کنید زیرا بیشتر از ساعت های دیگر، شما را گیج می کند.

 شما مانند جغد هستید یا گنجشک

۱۵:۰۰ - ۱۷:۵۹
ورزش کنید

هترین عملکرد شش ها، قلب و عروق
دمای قسمت مرکزی بدن به حداکثر افزایش می یابد
زمان مناسب برای ورزش کردن

فعالیت بدنی کنید! دمای بدن اواخر بعد از ظهر افزایش می یابد، گویی که بدن به طور طبیعی برای ورزش گرم می شود. قلب و شش ها بهتر عمل می کنند. عضلات به میزان ۶ درصد نسبت به ساعت های دیگر، قوی تر هستند. بعضی از ورزش کاران از این زمان بهینه برای علمکرد بدنی، برای شکستن رکوردهای جهانی استفاده کرده اند.

۱۸:۰۰ - ۲۰:۵۹
مراقب غذا خوردنتان باشید

رای خوردن غذای مفصل زمان خوبی نیست
کبد الکل را بهتر از ساعت های دیگر تجزیه می کند.
تفکر شهودی بهتر انجام می شود.

آماده خوردن شام هستید؟ مواظب باشید غذا خوردن را به دیر وقت موکول نکنید. تحقیقات نشان می دهد که شب هنگام، هضم شدن غذا متفاوت می شود به طوری که خوردن غذای مفصل خطر چاقی مفرط و دیابت را افزایش می دهد. البته توانایی کبد برای تجزیه الکل در این هنگام بهتر است.

 

۲۱:۰۰ - ۲۳:۵۹
آماده شدن برای خواب

ورمون ملاتونین ساخته می شود.
دمای قسمت مرکزی بدن کاهش می یابد.
زمان مناسب برای خوابیدن.

وقت خواب به سرعت در حال نزدیک شدن است و غده صنوبری مغز هورمون ملاتونین می سازد تا به شما کمک کند به خواب بروید. دمای بدن رو به کاهش می گذارد و ساعت داخلی بدن می گوید که باید به رختخواب بروید. اگر طبیعت شما بیشتر شبیه گنجشک باشد خواب‌آلودگی زودتر سراغ شما می آید و اگر شبیه جغد باشید، دیرتر.

۰۰:۰۰ - ۰۲:۵۹
بدن وارد حالت غیرفعال می شود

یزان هورمون خواب، ملاتونین، به حداکثر می رسد.
سطح هوشیاری و توجه به حداقل می رسد.
مغز از مواد زائد پاکسازی شده و خاطرات در آن تثبیت می شود.

واقعا وقت خواب رسیده است. تغییرات هورمونی بدن می گوید که باید بخوابید. مغز، خود را از مواد سمی زائد که در طول یک روز فعالیت در آن جمع شده، پاکسازی می کند و سیستم دفعی بدن هم در طول شب از کار می‌ایستد. اگر خواب نیستید، مراقب باشید زیرا سطح توجه و هوشیاری در شب به حداقل می رسد و این سبب می شود خطر سوانح صنعتی حین شب کاری بیشتر باشد.

 

۳:۰۰ - ۵:۵۹
بدن به سرعت به خواب می رود

مای قسمت مرکزی بدن به حداقل می رسد.
احتمال حمله های آسم بیشتر است.
بیشتر زایمان های طبیعی در این زمان اتفاق می افتد.

میانه شب است و تا هنگام بیداری، مدت زمانی باقی است. ملاتونین، هورمون خواب، هنوز بالاست ولی با رسیدن سحرگاه میزان آن کاهش می یابد. دمای قسمت اصلی بدن کمتر ازمواقع دیگر است زیرا انرژی بدن به سمت دیگری هدایت می شود، مانند ترمیم پوست.

۰۶:۰۰ - ۸:۵۹
خطر حمله قلبی

مان مناسب برای بیدار شدن است.
حمله قلبی محتمل تر است.
هورمون تستوسترون در مردان به بیشترین میزان می رسد.

مراقب باشید. این زمانی از روز است که قلب شما بیشتر از هر ساعت دیگری آسیب پذیر است. رگ های خونی سخت تر و غیرانعطاف پذیرتر هستند. خون غلیط تر و چسبنده تر است و فشار خون به حداکثر می رسد. همه اینها باعث بالا رفتن احتمال حمله قلبی می شود. با توقف تولید هورمون خواب، بدن شما وارد مرحله فعالیت می شود. حالا زمان خوبی برای ورزش نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد