آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

با انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه ای داشته باشیم

جــانبلاغی 

اگر انتخاب ما در ازدواج فقط مبتنی بر احساس باشد و عاقلانه، منطقی و سنجیده نباشد بی‌گمان پس از ازدواج زوجین با تعارض، اختلافات شدید و حتی طلاق روبرو خواهند شد. پس باید به معیارهای لازم در این امر توجه ویژه‌ای شود. ما می‌توانیم با انتخاب عاقلانه در ازدواج زندگی عاشقانه‌ای را در کنار همسر خود تجربه کنیم.

بر این اساس فرناز طارمیان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نخست در امر ازدواج باید یک کشش لازم و علاقه کافی در زن و مرد وجود داشته باشد، سپس پس از بررسی‌های لازم و پی بردن به سلامت نسبی روانی و رفتاری همدیگر،‌ آنها باید به معیارهای همانند یا تناسب در امر ازدواج توجه کنند.

وی تصریح کرد: در ازدواج به همانند یا تناسب هم نیاز است که به مواردی همچون همانندی در اندیشه را می‌توان اشاره نمود که نمود بیرونی آن را می‌توان در تعریف خوشبختی، زندگی خوب و ارتباط دلخواه و بیان مهمترین آرزوها (به عنوان هدفهای زندگی) و معرفی نشانه‌های همسر دلخواه و در پایان تعریف بسیار اختصاصی ویژه فرد از تعریف زندگی مشاهده نمود.

در صورتیکه اگر هر دو نفر بدون داشتن ترس، دلهره، نگرانی، خجالت و بدون سانسور کردن این مطالب را بگویند و یا بنویسند و در کنار هم قرار دهند تا حدود زیادی همسویی در اندیشه آنها روشن می‌شود.

 

وی متذکر شد: از دیگر همانندی آنها همانندی طبقاتی، ایدئولوژیک، همانندی ساختار خانوادگی، همانندی ظاهری، همانندی تحصیلی، هماهنگی شخصی و هیجانی را می‌توان ذکر کرد.
این روانشناس به افراد توصیه کرد: در این راستا مراجعه به مشاور، روانشناس و انجام مشاوره بسیار ضروری و سودمند است.
گرفتاری بسیار بزرگ ما در ازدواج آن است که آخرین داوری خود را در نخستین نگاه انجام می‌دهیم. یعنی انتخابمان در اینصورت عاقلانه نیست بلکه احساسی است زیرا اگر در نخستین نگاه فرد را به لحاظ احساسی بپسندیم در رویداد نادرست پدید می‌آید که عبارتست از اینکه ایرادهای او را نادیده گرفته و همچنین برای رسیدن به او خود را آنگونه در کوتاه مدت نشان می‌دهیم که نیستیم یا طوری نشان می‌دهیم که مورد پسند او قرار بگیریم.

این روانشناس افزود: بنابراین اگر ما از زندگی تعریف اصلاح شده‌ای داشته باشیم و با مشاورمان در زمینه طرح ذهنی همسر دلخواهمان به جمع‌بندی مناسبی رسیده باشیم جذب کسی خواهیم شد که متناسب باورها، ارزش‌ها، شخصیت و مجموعه توانایی‌ها باشد یعنی مکلمان در آن صورت خواهد شد و یار هم می‌شدیم نه بار هم.

گفتنی است، اگر ازدواجی سنجیده، منطقی و عاقلانه نباشد اولین رخداد نامناسب آن نارضایتی زوجین از همدیگر است و هر گاه نارضایتی ارتباطی بین زن و مرد ایجاد شود فضای خانواده ناامن شده و می‌تواند اضطراب، استرس و ناراحتی در آن سایه افکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد