آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

خلوتم را با تو شریک می شوم

چگونه فرد مورد علاقه‌مان را با خانواده خود آشنا کنیم؟
آیا شما در شرف ازدواج هستید و نمی‌دانید با خانواده تازه‌ای که می‌خواهید عضوی از آنهاشوید باید چه رفتاری داشته باشید و چه اعمالی را انجام ندهید و نگران‌این مطلب هستید؟ 

فرقی ندارد چه شما یک خانم و یا یک آقا باشید مطلب زیر را بخوانید و توصیه‌های داده شده را دنبال کنید تا شما را یاری کند و بتوانید با فردی که به او علاقه دارید ازدواج کنید و خانواده‌ها را نیز بتوانید در طول زندگی تان با رفتاری شایسته راضی نگه دارید و بتوانید روابط خوبی را با خانواده مقابلتان برقرار سازید . در مواردی چه خانم و یا آقایی که قصد ازدواج دارند تحت نظر خانواده‌ها و گه گاه با معرفی اشخاصی توسط خانواده ها این دو نفر با یکدیگر ملاقات می‌کنند و ارتباط برقرار می‌کنند و دیگری را می‌پسندند و بعدها خانواده‌ها وارد ‌این مقوله می‌شوند ، و یا در مواقعی خانم یا آقا به خانواده خود اطلاع می‌دهد که فردی را برای ازدواج انتخاب کرده است و با رضایت خانواده به خواستگاری رفته و‌این رابطه به ازدواج ختم شود .


معمولا جلسات اولی که با خانواده همسرتان روبرو می‌شوید لحظاتی سرشار از استرس را تجربه می‌کنید . برا ی ‌اینکه در همان جلسات اول بتوانید تاثیر خوبی را بر روی آنها بگذارید و شما را ساده تر به عنوان فردی جدید در خانواده بپذیرند ، ما برایتان نصایح ارزش مندی داریم و با اجرای‌این نصایح می توانید از مشکلات بعدی و آتی که شاید پیش‌اید جلوگیری کنید .

اولین و مهم ترین توصیه‌ای که به شما داریم: این است که حتما در یک جلسه رسمی شخصی را که برای ازدواج انتخاب کردید را با خانواده‌تان آشنا کنید نه یک جلسه فورمالیته ، زیرا معرفی شدن به صورت رسمی مسلما تاثیر بیشتری را هم بر دید خانواده و هم بر دید همسرتان نسبت به شما خواهد داشت .

اما در هنگام ملاقات باید از چه چیزهای صحبت کرد و در رابطه با چه مواردی نباید حرفی به میان آورد ، به ترتیب زیر می‌باشد :

۱٫ قبل از‌اینکه به ملاقات خانواده شخص مورد علاقه تان بروید و با آنها آشنا شوید ، از همسرتان راجع به عادات ، علایق ، بیزاری‌ها ، نحوه ی زندگی ، شیوه ی صحبت کردن خانواده همسرتان از او جویا شوید تا در ساعاتی که در کنار پدرو مادر همسرتان هستید آرامش بیشتری داشته باشید و از‌اینکه‌ایا باید‌این کلمه را بگویید و یا نگویید دل نگرانی نداشته باشید.
و شما نیز در باره‌ی والدینتان و در تمام موارد گفته شده اطلاعاتی را در اختیار همسرتان قرار دهید تا او هم مقبول خانواده شما قرار گیرد . زیرا با دانستن موضوعات و جزییات هر یک از خانواده‌ها ساده تر می‌توانید ، رابطه برقرار کنید .

۲٫ به طرف مقابل خود اطمینان بدهید که خانواده تان مانند شما او را قبول خواهند کرد زیرا باعث کاهش استرس همسرتان می‌شود و بخصوص برای خانم‌ها ،‌این دیدارها استرس بیشتری را ‌ایجاد می‌کنند .

۳٫ اگر خانواده شما قبلا همسرتان را ملاقات کرده اند ، شما می‌توانید در دیدار بعدی با موافقت خانواده تان ، آلبوم‌های عکس دوران کودکی خود را به همسر ‌آینده تان نشان داده تا به او ثابت کنید که والدینتان او را به عنوان فردی از خانواده‌شان قبول کرده اند .

۴٫ سعی کنید همیشه قرار اول آشنایی او با خانواده‌تان در رستوران ، و یا مکان‌های به‌این سبک باشد ، و او را به خانه تان دعوت نکنید زیرا ‌این دعوت شما چندین حسن دارد باعث می‌شود از استرس همسرتان کاسته شود و هم‌اینکه در محیط بیرون راحت تر می‌توانید صحبت کنید اما در محیط خانه جو کمی سنگین تر است ، به همین علت توصیه می‌شود که قرار اول آشناییتان را در محیط بیرون بگذارید .

۵٫ سعی کنید خوب صحبت کنید ، زیرا وقتی کسی در چنین شرایطی قرار می‌گیرد معمولا به علت استرس زیاد صحبت‌هایی را مطرح می‌سازد که بعد‌ها خودش از‌این صحبتی که مطرح کرده تعجب می‌کند ، برای آقایان ‌این مطلب ساده تر است تا خانم‌ها ، البته باید‌این نکته را هم متذکر شویم که بعضی از آقایان به مراتب استرس‌های بیشتری نسبت به خانم‌ها دارند .

نکات مهم:
*سعی نکنید خود را فراتر از آن چیزی که هستید نشان دهید زیرا در یک جا و یا در یک بحث‌این مطلب را فراموش می‌کنید و چهر ه ی بدی نزد خانواده آینده همسرتان پیدا می‌کنید . و شاید بر اساس همین رفتارتان با‌ این ازدواج موافقت نکنند . پس همان طور که همیشه هستید و رفتار می‌کنید باشید نه کمتر نه بیشتر .
چگونه فرد مورد علاقه‌تان را با خانواده‌تان آشنا کنید!!
*زیاد سئوال نپرسید زیرا باعث می‌شود که خانواده همسرتان فکر کنند که شما قصد فضولی در خانواده شان را دارید بیشتر اجازه دهید از شما سوال شود تا‌اینکه خودتان سئوال بپرسید .

*شوخی‌ها و یا خنده‌های بد نداشته باشید و همین طور زیاد ساکت و یا اخمو نباشید ، اگر همسرتان و شخصی که او را دوست دارید و قصد دارید که با او ازدواج کنید پس باید بدانید که‌این ازدواج در گرو رضایت و موافقت والدین همسرتان به‌این ازدواج است و فرقی ندارد چه شما یک آقا باشید و یا یک خانم ، مهم‌این است که رضایت دو خانواده را برای ازدواجتان جلب کنید و با رضایت آنها ازدواج کنید .

 

محمد جانبلاغی روانشناس بالینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد