آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

معرفی ویتامین ضد افسردگی مخصوص زنان

جانبلاغی 

یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که نقش های حیاتی بسیاری در بدن ایفا می کند. به تازگی محققان دریافته‌اند که ویتامین D می‌تواند با افسردگی به ویژه در دوران یائسگی مقابله کند.دوره‌ یائسگی دوره‌ای از زندگی زنان است که به دلیل تغییرات هورمونی در بدن علایم مختلفی از جمله افسردگی بروز می کند.

برای بررسی ارتباط بین ویتامین D و افسردگی، محققان 81189 زن بین 50 تا 79 سال را به مدت 3  سال مورد مطالعه قرار دادند. نتایج نشان داد آن دسته از زنان یائسه‌ای که تغذیه سرشار از ویتامین D دارند در مقایسه با زنان یائسه دیگر، کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

بر اساس مطالعه اخیر علایم افسردگی در بین زنانی که روزانه بیش از 800 واحد ویتامین D مصرف می‌کردند، در مقایسه با زنانی که کمتر از 100 واحد از این ویتامین دریافت می نمودند، به میزان 21 درصد کمتر است.

کمبود ویتامین D در بدن
شیوع کمبود ویتامین د به خصوص در زنان و کودکان ایرانی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است. از عوارض مصرف کم این ویتامین در دوران کودکی بیماری راشیتیسم است که به علت کمبود کلسیم و فسفر در زمان رشد استخوان‌ها، استخوان‌های فرد دارای املاح کمی خواهد بود و نخواهد توانست وزن فرد را تحمل کند و در نتیجه انحنا خواهد یافت.عوارض دیگر آن بزرگی جمجمه، زائده‌های دکمه مانند بر روی ستون فقرات و برجستگی سینه می‌باشد.همچنین مچ دست و پا پهن می‌شود که توسط رادیوگرافی قابل تشخیص است.


در دوران بزرگسالی فقر این ویتامین در بدن باعث بوجود آمدن بیماری استئومالاسی می‌شود.این بیماری به این شکل است که با کاهش تراکم استخوانی دردهای شدیدی در قسمت پا و کمر احساس می‌شود و همچنین استخوان‌ها بلند به راحتی شکسته می‌شوند.اگر فرد در این دوران شروع به دریافت ویتامین دی کند، این عارضه رفع می‌شود.


در دوران کهنسالی کمبود این ویتامین باعث بروز بیماری پوکی استخوان به ویژه در زنان می‌شود.عامل اصلی تاثیرگذار تغییرات هورمونی در بدن است.اما در این دوران این بیماری میزان ویتامین دی در بدن کاهش می‌یابد اما دریافت ایم ویتامین در دوران بیماری کمک جندانی به بهبود آن نمی‌کند، بلکه برای پیشگیری از این بیماری باید از دوران جوانی کلسیم و فسفر همراه با ویتامین دی مصرف شود.


همچنین کمبود این ویتامین در بدن باعث عوارضی چون دیر دندان درآوردن و دیر نشستن و دیر راه افتادن در کودکان، همچنین نافرم شدن لگن که این بیماری در دخترها باعث تنگی لگن شده و به ناچار باید از طریق سزارین زایمان کنند [۶].همچنین کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه یا پروستات می‌شود.کمبود این ویتامین باعث می‌شود که دستگاه ایمنی بدن ضعیف شده و باعث می‌شود فرد مبتلا به سرطان و دیابت و حتی عفونت بگردد.

علل کمبود
عواملی مثل مصرف برخی داروهای ضد تشنج مانند فنوباربیتال یا فنی توئین یا رشد سریع کودک یا برخی اختلالت در جذب این ویتامین در بدن یا نرفتن زیر نور آفتاب یا نخوردن غذاهای حاوی این ویتامین باعث کمبود ویتامین دی در بدن می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد