آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

عاشق شدن به چه معناست؟


تعریف واژه ی عشق کار ساده ای نیست، زیرا مفهومی انتزاعی و کلی می ­باشد. نویسندگان، هنرمندان، موسیقی دانان و روانشناسان سعی کرده اند، این واژه را تعریف کنند. نظریه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. 
عشق واقعی ترکیبی از شیدایی و صمیمیت است. شیدایی همان شور و حرارتی است که باعث می­شود، مدام در فکر معشوق خود باشید و صمیمیت همان احساس نزدیکی، پیوستگی و امنیتی است که در کنار او دارید. هر دو بخش عشق ممکن است، در طول زمان، کم یا زیاد شوند. بنابراین باید به هر دو رسیدگی شود. در واقع، طبیعی است، در طول یک رابطه ی بلند مدت از هیجانات اولیه کاسته شود. در اینجا چند توصیه از ارباخ برای افزایش شور و حرارت عشق در رابطه بیان می شود.

شش نشانه ی عشق

ممکن است، فردی همه یا برخی از این علامت ها را داشته باشد. اگر همسر شما فقط یکی از نشانه ها را دارد، به این معنی نیست که عاشق شما نمی باشد.  

  1. حرف های خصوصی. وقتی شما عاشق یکدیگر هستید، حرف های خصوصی خود را به همسرتان می گویید و او نیز، همین کار را می کند.

  2. یکی بودن. وقتی عاشق هم هستید، یکدیگر را دو فرد مجزا نمی بینید. به جای واژه ی "من" از واژه ی "ما" استفاده می کنید. اگر یک نفر از شما بپرسد، برای تعطیلات آخر هفته چه برنامه ای دارید، همسرتان را در برنامه ریزی­ خود مؤثر می دانید و می گویید: "ما هنوز تصمیمی نگرفته ایم."

  3.  محبت، عشق ورزی و حمایت. آیا با یکدیگر همدل و همراه هستید؟ اگر یکی از شما حال بدی داشته باشد، دیگری می تواند شرایط او را درک کند؟ از یکدیگر حمایت می کنید؟

  4. وابستگی. از نشانه های عشق این است که از لحاظ اجتماعی، عاطفی و مالی به یکدیگر وابسته باشید. بنابراین هر کاری که انجام می دهید، بر همسرتان تأثیر می گذارد. مثلاً، تصمیم گیری در مورد شغل جدیدی در شهر دیگری بر همسر شما هم تأثیر می گذارد.

  5. تعهد. وقتی عاشق یکدیگر هستید، هر دوی شما می خواهید، رابطه ای با دوام و طولانی­ مدت داشته باشید.

  6. اعتماد. وقتی زن و شوهر عاشق یکدیـگر هستـند، هر دو صداقت دارند و بهتـرین ها را برای هم می خواهند.

عشق خود را به همسرتان ابراز کنید.

افراد از شیوه های متفاوتی برای ابراز عشق استفاده می کنند. یکی از راه هایی که می توانید به عشق خود عمق بیشتری دهید، صحبت کردن با همسرتان است. به عنوان مثال، این صحبت می تواند، نگرش شما در مورد تعهد باشد. اینکه آیا شما تک همسری را بخشی از تعهد می دانید؟ و آیا همسرتان هم این گونه فکر می کند؟

به علاوه آیا هر دو نگرش یکسانی نسبت به نشانه های عشق دارید؟ به عنوان مثال یکی از نشانه های عشق این است که زن و شوهر حرف های خصوصی خود را به یکدیگر بگویند، اما ممکن است، خود شما یا همسرتان نظر دیگری داشته باشید. ممکن است، همسرتان نگران وضعیت پزشکی خودش باشد و این موضوع را به شما نگوید. شاید شما این گونه برداشت کنید که او دوستتان ندارد یا به شما اعتماد ندارد. اما تصور او از عشق این است که موضوع را نزد خود نگاه دارد و وقتی ماجرا حل شد، آن را با شما در میان بگذارد. یا ممکن است، شما جزئی ترین مسائل را برای دوستان نزدیکتان تعریف کنید و به ندرت درباره ی آنها با همسرتان گفتگو کنید، اما این رفتار به این معنی نیست که شما او را کمتر از دیگران دوست دارید.


هر روز قلب شریک خود را از عشق­ سیراب کنید.

وقتی اوضاع بر وفق مراد است، عشق ورزیدن کار آسانی است.  وقتی شرایط برای احساسات عاشقانه مهیا است، اوضاع مالی مساعد است و حس­ خوبی از زندگی دارید، عاشق بودن کار راحتی است. اما وقتی یکی از شما غمگین، به هم ریخته، خسته و پریشان باشد، انجام رفتارهای عاشقانه تلاش جدی می خواهد.

عشق واقعی در لحظات دشوار خود را نشان می دهد. در زمان­ تغییرات بزرگ و به هم خوردن آرامش در زندگی است که شما خود را بهتر می شناسید و معنای واقعی عشق را می فهمید.

  • خودتان را ارزیابی کنید.

برخی اوقات، با اینکه سرشار از عشق هستیم، بدترین رفتار را نشان می دهیم. عصبی و تحریک پذیر رفتار می کنیم و تنها چیزی که رفتار ما نشان نمی دهد، عشق است. در این مواقع، رابطه ی بین خود و همسرتان را بازبینی کنید. به این فکر کنید که چطور می توانید با کمک یکدیگر مسائل را حل کنید.

  • روی ویژگی های شخصی خود تمرکز کنید.

ما عاشق فردی می شویم که خصوصیات خاصی دارد و دوست داریم آن ویژگی ها را در خودمان رشد دهیم. اما به جای پرورش این ویژگی ها در خودمان، سعی می کنیم آنها را در فرد دیگری بیابیم. فورد می­گوید، نه تنها روی ویژگی های فردی خود تمرکز کنید، بلکه همیشه این دو اصل مهم را به خاطر بسپارید: معشوق من به جای من نیست و من می توانم از تفاوت ها لذت ببرم.

  • رابطه­ را به عنوان فرصتی برای یادگیری بدانید.

شما می توانید چیزهای زیادی از معشوق خود یاد بگیرید. رابطه، فرصتی برای یادگیری است.

  • در مورد شریک زندگی تان، حرف های خوب بزنید.

هیچ وقت، حتی به شوخی، در مورد شریک زندگی، کودکان و دوستان خود غیر منصفانه حرف نزنید، حتی اگر مطمئن باشید، این حرف به گوش آنها نخواهد رسید.

  • هر روز از همسر خود قدردانی کنید.

قدردانی از رفتار محبت آمیز و پر از لطفی که انتظارش را نداشتید، کار آسانی است، اما تشکر کردن از رفتارهایی که هر روز تکرار می شوند و به تدریج جزئی از وظایف فرد به حساب می آید، کار دشواری است. اگر تنها وقتی همسرتان کار خاصی برای شما انجام می دهد، حاضر باشید از او قدردانی کنید، فرصت بزرگی را برای تقویت رابطه­ و عمیق تر شدن عشق از دست می دهید.ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد