آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آداب صحبت کردن با تلفن

جانبلاغی 

تلفن‌های همراه را مقصر ندانید. بی‌خبر بودن ما از آداب مکالمه تلفنی، گاهی استفاده از تکنولوژی را برای‌مان دشوار می‌کند. از انتخاب یک ترانه شیش و هشت برای زنگ تلفن بگیرید تا مزاحمت کسانی که شما را برای یک موضوع بیهوده از خواب بیدار می‌کنند، گناه همه را می‌توانید بر گردن بی‌خبری‌مان از این آداب بیندازید. برای آنکه بدانید تا چه اندازه از باید و نبایدهای مکالمات تلفنی باخبر هستید، در ادامه این صفحه با ما باشید و ببینید که پیش از این، به کدام یک از اصول زیر پایبند بوده‌اید و بعداز این به همه آنها پایبند باشید.

همیشه خودتان را معرفی کنید

انتظار نداشته باشید آدم‌هایی که با آنها تماس می‌گیرید، فورا شما را بشناسند؛ پس بعد از سلام کردن، خودتان برای معرفی پیشقدم شوید، به‌ویژه اگر برای یک کار اداری تماس می‌گیرید، در ابتدای مکالمه نام، سمت و دلیل تماس خود را اعلام کنید. می‌توانید برای ارتباط راحت‌تر، نام فردی را که با او تماس گرفته‌اید را بپرسید و در جریان مکالمه از آن استفاده کنید.

حواس‌تان به صورت‌تان باشد

شاید گمان کنید که دیگران حالات صورت شما را از پشت تلفن تشخیص نمی‌دهند. اما این‌طور نیست. بهتر است هنگام صحبت لبخند بزنید، چراکه این حالات در صدای‌تان به‌خوبی منعکس می‌شود.

امانتدار باشید

اگر پیغامی که قرار است به دیگری برسانید را دریافت کرده‌اید، پس از یادداشت کردن آن، بار دیگر آن را برای تماس‌گیرنده بخوانید تا مطمئن شوید که پیغام را درست گرفته‌اید.

وقت‌شناس باشید

اگر کسی که با او تماس گرفته‌اید، پاسخ نمی‌دهد، چندین بار پیاپی به او زنگ نزنید، چراکه اگر امکان صحبت کردن داشته باشد، با دیدن تماس از دست رفته، به تلفن شما زنگ خواهد زد. بعد از احوالپرسی از کسی که با او تماس گرفته‌اید، بپرسید که آیا زمان مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب کرده‌اید یا اینکه نیاز است بعدا با او تماس بگیرید. البته قبل از این کار، خودتان نگاهی به ساعت بیندازید و با درنظر گرفتن شرایط آن فرد و اطلاعاتی که از برنامه‌هایش دارید، بهترین زمان را انتخاب کنید. سعی کنید شب‌ها با کسانی که صمیمیت زیادی با آنها ندارید تماس نگیرید و مزاحم استراحت‌شان نشوید.

بی‌وقفه حرف نزنید

پس از سلام کردن، بسیار کوتاه حال طرف مقابل را بپرسید و اجازه دهید تا او هم به شما پاسخ دهد. در جریان گفت‌وگو، مدام حرف فرد مقابل‌تان را قطع نکنید و به او نشان دهید که گفته‌هایش را می‌شنوید و تمام حواس‌تان را دراختیارش قرار داده‌اید. می‌توانید در زمانی که صحبت می‌کند، از عبارات و اصواتی استفاده کنید که نشان‌دهنده توجه شما به محتوای صحبت‌هایش است.

بدانید کجا هستید

یادتان نرود که دیگران نیازی به باخبر شدن از ریز و درشت زندگی شما ندارند. پس مکالمات خصوصی‌تان را در جمع‌های غریبه انجام ندهید، به‌ویژه اگر گفت‌و‌گوی شما کمی خشن است و با بحث و تنش همراه است، بهتر است مکالمه را زود به پایان برسانید. قرار نیست مشکلات زندگی‌تان را در حضور دیگران حل کنید و با این کار آرامش آنها را برهم بزنید.

دیگر آزاری نکنید

اگر منتظر یک تماس هستید و در اماکن عمومی یا حین گفت‌وگوهای دو نفره ناچارید به تلفن‌همراه‌تان پاسخ دهید، قبل و پس از انجام مکالمه از اطرافیان‌تان عذرخواهی و سعی کنید تنها به اندازه ضرورت مکالمه را ادامه دهید.


مودب باشید

زمانی که با تلفن صحبت می‌کنید، چیزی نخورید و ننوشید. اگر در زمانی که مشغول ناهار خوردن هستید با شما تماس گرفته می‌شود، می‌توانید از تماس‌گیرنده پوزش بخواهید و بعد از صرف غذای‌تان با او تماس بگیرید.

نرم و آهسته باشید

گوشی‌های امروزی بدون نیاز به زحمت زیاد شما، صدای‌تان را به شنونده منتقل می‌کنند. پس پشت تلفن داد نزنید. اگر سروصدای محیط پیرامون شما زیاد است، به جای فریاد کشیدن، به یک مکان ساکت و خلوت‌تر بروید و اگر هم اشکال از برقراری ارتباط است باید بدانید که با فریاد کشیدن و صدای بلند صحبت کردن مشکلی را حل نمی‌کند.


محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 5 + ارسال نظر
زینب یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:14 http://hale-z.blogfa.com/

سلام
مطلب جالبی بود.

مرسی

کنیززهرا یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:14 http://joreyvesal.blogfa.com

سلام 5مرتبه سوره فیل رابه نیت هلاکت تمامی کفار و گروه داعش بخوانید ونشر دهید.التماس دعا

مرسی...

nafas* شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:17 http://nafas474.blogfa.com

خب بخند اشکالی نداره......

مرسی

nafas* شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:11 http://nafas474.blogfa.com

جناب مشاور به جای جواب چرا لبخند ژوکوند میزنی؟ خخخخ

والا جوابی نداشتم بدم ...

nafas* شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:57 http://nafas474.blogfa.com

والا ما اداب داریم ولی این مزاحما هستن که حتی نصفه شبم از دستشون اسایش نداریم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد