آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

عوامل زمینه ساز خودارضایی

چهار عامل زمینه‌ساز خودارضایی بعد از سن بلوغند:


۱- بالغ‌شدن به این معنی که به خاطر تغییرات جسمی ـ هورمونی، هیجانی و شناختی در نوجوان توجه به محرک‌های جنسی و کشش به جنس مخالف پدیدار می‌شود.

۲- تماس‌داشتن با اشیاء، تصویرها، فیلم‌ها و افرادی که میل جنسی را برمی‌انگیزند و فعال می‌کنند. در پسرها،‌ نگاه‌کردن با دقت و لذت به محرک‌های جنسی،‌ اثر زیادی در بیداری این کشش دارد.

۳- مکان و زمان خلوت و مناسب که اجازه می‌دهد تصویرهای جنسی که فرد با دیدن و یا هر نوع تماس خود آنها را در ذهنش نگه‌داشته و بایگانی کرده است به سطح هشیاری و آکاهی بیایند و فعال شوند.

۴- ویژگی‌های روانی و رفتاری ضعیف مانند «‌درون‌گرایی، اضطراب،‌نداشتن مهارت‌های اجتماعی که فرد را گوشه‌گیر و مشغول به خود می‌سازد .بیشتر نوجوانان بعد از خودارضایی،‌ احساس ناراحتی و گناه می‌کنند و اگر کتاب‌هایی که اغلب محتوایشان درباره‌ی این موضوع غیرعلمی و ترساننده است خوانده باشند دچار اضطراب زیاد و حتی افسردگی می‌شوند و دوباره این ناراحتی‌های روحی، آنها را به خودارضایی می‌کشاند و حلقه‌ی معیوبی شکل می‌گیرد.

چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟


 ترک خودارضایی چندان دشوار نیست. به چهار زمینه‌ای که گفتیم توجه کنید و ببینید کدام را می‌توان از بین برد. بالغ‌شدن در اختیار شما نبوده و جلوی نشانه‌ها و خصوصیات آن را نمی‌توان گرفت. خدا را شکر کنید که بزرگ شده و در گروه مردانی که در آینده خانواده تشکیل می‌دهند جای گرفته‌اید. تماس‌نداشتن و به‌ویژه به محرک‌های جنسی نگاه‌نکردن در اختیار شما است برای تخیلات خودارضایی خویش،‌ خوراک تهیه نکنید. خودتان را می‌شناسید و می‌دانید در چه زمانی و مکانی باشید، وسوسه سراغتان می‌آید. آن زمان‌ها و مکان‌ها را کنترل کنید.


و در آخر این‌که با کسب مهارت‌های اجتماعی، موفقیت‌های درسی و کاری و پیوند برقرار کردن با دوستان خوب در جاده‌ی سلامت قرار گیرید. یادتان باشد بعد از ترک هر کار وسوسه‌برانگیز و به‌ظاهر لذت‌بخش قبلی، امکان دارد هر از چندی دوباره خطا کنید. ناامید نشوید و برنامه‌های خود را طوری ادامه دهید که دیو نفس کاملاً بی‌جان و هلاک شود.

دوستی با یک دختر چه مشکلی را حل می‌کند؟


وابستگی عاطفی پیدا می‌کنید و در اثر تماس و ارتباط زیاد میل جنسی‌تان بیدار می‌شود و شدت می‌گیرد. یا به رابطه‌ای گناه‌آلود می‌افتید یا بعد از مدتی دوستی را قطع می‌کنید و آن‌گاه شما می‌مانید و دو مشکل جدید به وجود آمده:

 
الف- سرخوردگی عاطفی.


ب- ده‌ها تصویر تحریک‌آمیز که در اثر نگاه‌نکردن و تماس‌های شما در ذهن‌تان پابرجا شده‌اند. 
 

محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

بحران هویت

 

*مقالات محمد جانبلاغی لطفا برای دریافت مقلات  از گزینه save target as ... استفاده نکنید.

*مقالات محمد جانبلاغی این مقلات قبلا در فروشگاه های .:: مکتب زندگی ::. قرار داشتند ولی بنا به دلایلی دیگر در فروشگاه قرار نمی گیرند.  
 مکتب زندگی  ... جانبلاغی

 

 

 

موضوع: بحران هویت(روانشناسی)

نویسنده: محمد جانبلاغی

منبع: مکتب زندگی

حجم فایل:  1.50MB

نوع فایل:PDF

 

 

   

 

  «جهت دریافت فایل لطفاً به ادامه مطلب مراجعه فرمایید»»

 

 

 

  

 

ادامه مطلب ...

آیا در مقابل همسرتان کم آورده اید؟

خوب میدانیم که زندگی میدان جنگ نیست و یا شما یک آدم بی‌عیب و نقص یا همیشه شکست خورده. این پیش‌فرضی ‌است که اگر باورش داشته باشید، بسیاری از مشکلات‌تان با خود و دیگران حل می‌شوند.در این مقاله نمونه برخی اشتباهات رایج در زندگی مشترک را مطرح می‌کنیم که تنها به دلیل نداشتن عزت نفس بالا رخ می‌دهند و از شما می‌خواهیم که پس از خواندن مشکلات این آدم‌ها، با دقت بیشتری به رفتار‌ها و سبک زندگی‌تان نگاه کنید.
 
اگر شما هم خودتان را شبیه چنین آدم‌هایی‌می‌بینید، توصیه می‌کنیم با حذف برخی ویژگی‌های‌تان، عزت نفس خود را بالا ببرید. نمی‌گوییم کار آسانی است‌ اما اگر این عادت‌های کهنه را نادیده بگیرید، دیر یا زود زندگی مشترک‌تان را با مشکلات زیادی روبرو می‌کنید که حل کردن‌شان ساده نیست. 
ادامه مطلب ...

دلایلی کافی برای لبخند زدن

لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی پیدا کنیم که انعطاف پذیری در توجه را بالا برده و توانایی ما برای فکر کردن کلی نگر را تقویت می کند.آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.

در زیر به 11 روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم. 

ادامه مطلب ...

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشند

1- شما ساخته شده اید که فقط یک انسان باشید، انسانی که خودتان تصمیم گرفته اید باشید.

2- کارهای خوب انجام دهید و احساس خوبی داشته باشید، کارهای بد انجام دهید و احساس بدی داشته باشید، این قانون ساده زندگی است

3- شما همانی هستید که امروز انجام می دهید نه آنی که تصمیم دارید فردا انجام دهید.

4- همه ما تصمیم می گیریم اما در نهایت تصمیم ها ما را می سازند.

5- آنچه می تواند تغییرات اساسی ایجاد کند کاری نیست که شما گاهی انجام می دهید، بلکه کارهایی که طبق برنامه انجام می دهید و قانون دارند می توانند تغییر ایجاد کنند.

6- با خودتان صادق باشید، هرگز خودتان را به خاطر کارهایی که انجام داده اید و احساس خوبی به آنها داشته اید سرزنش نکنید.

7- کاری را که اطمینان دارید درست است انجام دهید.

8- تا زمانی که از خودتان راضی نباشید هیچ مقدار پولی نمی تواند شما را خوشحال کند.

9- اگر در قلبتان احساس آرامش می کنید مطمئن باشید که کار درستی انجام داده اید.

10- نگران نباشید که دیگران فکر می کنند اهداف شما رویایی و غیرمنطقی به نظر می رسند. بیشتر اوقات ایده های رویایی همان هایی هستند که جهانی را به شگفتی وامی دارند.  ادامه مطلب ...

چنگیز هم شد اسم ؟؟!! (راهنمایی والدین در انتخاب اسم فرزندان)

 جانبلاغی

به طور دقیق معلوم نیست که انسان ها در چه دوره ای از تاریخ برای نخستین بار روی افراد نام گذاری کردند اما مسلم است که نام گذاری دارای تاریخچه طولانی است. 

نام کودک، اگر نگوییم نخستین آهنگ آشنا برای اوست اما بی گمان از اولین کلماتی است که کودک پس از تولد می شنود. انتخاب نام، فقط انتخاب یک کلمه نیست بلکه هویتی است که تا آخر عمر با فرد همراه است. بنابراین طبیعی است که نقش مهمی در زندگی فرد داشته باشد.

 

کودک و نام

 

یکی از دغدغه های اصلی والدین پس از تولد فرزندشان، انتخاب نام است. به گزارش خبرگزاری مهر گاهی والدین برای نام گذاری فرزندان خیلی دیر تصمیم می گیرند و قبل از تولد تصمیم جدی گرفته نمی شود.

 

این امر باعث می شود پس از تولد اطرافیان اعمال سلیقه کنند و چه بسا نام ناخواسته و تحمیلی برای فرزند تازه متولد شده انتخاب شود.

 

در چنین مواردی والدین از دخالت اطرافیان شکایت دارند در صورتی که باید خود را بابت کوتاهی در انتخاب نام سرزنش کنند.نام بدون شک یکی از نمودارهای شخصیت و استقلال فرد است.

 

نتایج تحقیقات نشان می دهد که کودکان از حدود ۲ تا ۳ سالگی نام خود را تشخیص می دهند. در واقع در این دوران، کودک از خود به عنوان یک شخص جداگانه سخن می گوید.

 

نام، یک کودک را از دیگر کودکان متمایز می کند و جنس او را نشان می دهد. به همین دلیل کودکان چندان میل ندارند نامی داشته باشند که بین دختر و پسر مشترک است.

 

نام های مذهبی

 

یکی از حقوق فرزندان بر والدین این است که نام زیبایی بر او بگذارند. حضرت محمد(ص) می فرمایند: «اولین بخشش و عنایت پدر و مادر به فرزندان، انتخاب نام نیکو است.»

 

همچنین می فرمایند: «بهترین نام ها عبدا... و عبدالرحمن است و نام هایی مثل حبیب، امین، مسعود، صابر، صدیق، مهدی، هادی، مرتضی، مجتبی، صادق، موسی و مریم، سوسن، زهره، زکیه، زهرا، طیبه، آمنه، طاهره، خدیجه، آسیه، راضیه، مرضیه، رضیه و معصومه هم از نام های نیکوست.

 

علی سلیمی کارشناس ارشد علوم تربیتی نیز با اشاره به این که نام نیکو انگیزه نیکوکاری و گرایش به سمت الگوهای مطلوب را در فرد ایجاد می کند و نام های تحقیرآمیز فرد را به انزوا و پرخاشگری سوق می دهد، به خراسان می گوید: وقتی نام های مذهبی روی کودکان می گذاریم خود کودک از این که همنام حضرت فاطمه زهرا(س) یا امام حسین(ع) است، لذت می برد و از لحاظ روانی بار مثبتی برای وی دارد.

یکی از دلایلی که والدین به نام گذاری کودکان به اسماء الهی و ائمه اطهار(ع) توصیه شده اند، همین است. این نام ها اگر از شخصیت هایی گرفته شده باشد که در تاریخ به بزرگ منشی و نیکی از آن ها یاد می شود، کودک بعدها هویتی ارزشمند و مطلوب پیدا می کند.

 

نام کودک باید به گونه ای باشد که فرد بتواند در آینده از شخصیتی که نامش از او گرفته شده است، الگوبرداری کند. شخصیت هایی مثل اسکندر یا چنگیز که خونخوار بوده اند الگوی مناسبی نیستند.

بنابراین انتخاب چنین نام هایی اشتباهی است که بسیاری از والدین مرتکب می شوند و زیبایی ظاهری یا کم بودن آن نام را دلیل این نام گذاری عنوان می کنند.

 

سنت ها در نام گذاری

 

استفاده از نام و نام گذاری در فرهنگ های مختلف، متفاوت است. یکی از سنت های جاری در نام گذاری که هنوز در بعضی مناطق کشور جاری است، گذاشتن نام پدربزرگ و مادربزرگ روی نوزاد تازه به دنیا آمده است.

 

هدف از چنین کاری معمولا این است که اگر بزرگ خانواده درگذشته است، با گذاشتن نامش یاد او را زنده نگه دارند. برخی هم با این کار قصد دارند میزان احترام و علاقه خود را نسبت به بزرگ ترها نشان دهند. 

یکی دیگر از سنت های نام گذاری فرزندان این بود که معمولا در شب ششم تولد نوزاد که جشن و شب نشینی برگزار می شد، همه اقوام به خصوص پدربزرگ، مادربزرگ و بزرگان خانواده گردهم می آمدند و با تبادل نظر نامی انتخاب می کردند و در حاشیه قرآن، دیوان حافظ یا کتاب ارزشمند دیگری همراه با روز و ماه و سال و ساعت تولد ثبت می کنند و مواقعی که اتفاق نظر نبود با رای گیری و رعایت احترام همگی نام انتخاب و درج می شد.

 

گاهی با استفاده از قرآن یا تفال از حافظ نام گذاری انجام می شد. در بعضی خانواده ها انتخاب نام به عهده مادربزرگ، پدربزرگ، عمو، دایی، خاله یا عمه گذاشته می شد.

 

انتخاب نام های امروزی

 

شکی نیست که انتخاب نام مناسب برای فرزندان نشانه فرهنگ، اعتقاد، سلیقه، سلامت و حسن انتخاب والدین است. با این حال این روزها گرایش به نام های غریب و کم کاربرد که در معرض پرسش و کنجکاوی دیگران قرار بگیرد، بسیار زیاد شده است.

 

نام هایی که بلافاصله پس از شنیدن آن می پرسیم «یعنی چی»؟ متاسفانه پدر ومادرهای امروزی از این که نام فرزندشان به اصطلاح تک است با غرور یاد می کنند در صورتی که همین نام در تقلیدهای سطحی فراوان و عادی می شود.

 

به گفته سلیمی گرایش به نام های غربی بیش از نام های ایرانی در برخی خانواده های امروزی رواج پیدا کرده است. نام هایی که اصلا در فرهنگ ما معنایی ندارد. 

مثل «النا» که معلوم نیست چه معنایی دارد. واقعیت این است که چشم و هم چشمی و مدگرایی مدت هاست به حیطه فرزندپروری ما رسوخ کرده است و بسیاری از والدین تحت تاثیر این پدیده و برای این که از دیگران عقب نمانند به نام های غربی گرایش پیدا کرده اند.

گاهی نام یک چهره مقطعی مثل یک ستاره سینما یا ورزشکار انتخاب می شود که ممکن است چندی بعد در ذهن ها فراموش شود.

 

دلیل این که بر نام های مذهبی تاکید بیشتری می شود این است که این نام ها ماندگار است، کهنه نمی شود، با مسماست و الگوهای مناسبی هم در اختیار فرد قرار می دهد.

 

بسیاری از مردم معنای نام ها را نمی دانند و اگر بدانند دیدشان نسبت به آن عوض می شود. مثلا «زینب» یعنی «زینت پدر» که اسم بسیار زیبایی است و فرد با چنین اسمی ناخودآگاه احساس اعتماد به نفس می کند.

ادامه مطلب ...

60 گام برای تقویت اعتماد به نفس (این مطلب را از دست ندهید!)

جانبلاغی 

۱- اولین گام در موفقیت «خودشناسی» است.

ابتدا سعی کنید شناخت درستی از خود و ویژگی های اخلاقی و شخصیتی خود کسب کنید و با توجه به این که هیچ کس کامل نیست، اگر ایرادی یا مشکلی دارید که خود به تنهایی قادر به یافتن راه حل مناسبی برای مقابله با آن نیستید و شخص قابل صلاحیتی برای مشورت ندارید، از مشاوران و متخصصین کمک بخواهید.

۲- تاریک ترین زمان شب، نزدیک ترین زمان به سپیده صبح است.

این جمله را به خاطر بسپارید و با کوچکترین ناملایمات از تلاش خود دست بر ندارید و به سادگی خود را بازنده تلقی نکنید.

۳- بدون توجه به نتیجه کار، تمامی نیروی خود را به کار گیرید تا مسئولیتی که به عهده شماست، به بهترین نحو انجام پذیرد. در واقع اولین هدف در انجام وظایفتان باید،داشتن وجدان کاری، دقت و تلاش باشد. با انتخاب این الگو، حتی اگر به موفقیت هم نائل نشوید، وجدانی آسوده خواهید داشت و لطمه ای به اعتماد به نفس شما وارد نخواهد شد.

ادامه مطلب ...

تشکر کردن و عذرخواهی کردن،چرا و چگونه باید تشکر و عذرخواهی کنیم؟

جانبلاغی 

به طور طبیعی اغلب ما به هر زبانی که صحبت میکنیم در به کار بردن تشکر و عذرخواهی حساسیت به خرج میدهیم. همه ما وقتی به این کلمات میرسیم به گونه ای رفتار میکنیم که انگار مسئول جیره بندی انها هستیم! با وجود این، ما از آنها به عنوان ابزار کاهش استرس یاد میکنیم. استفاده عاقلانه از تشکر کردن و عذرخواهی کردن فقط نیازمند منطق هست. یکی از تعابیر منطق، خود را جای دیگران گذاشتن است.

ادامه مطلب ...

تست خشم : Anger Test

آیا تابه‌حال در موقعیتی قرار گرفته‌اید که حس کنید دارید از عصبانیت منفجر می‌شوید؟
آیا تا به حال به دلیل عصبانیت و خشم دست به کارهایی زده‌اید که بعدا از انجام آنها پشیمان شده‌اید؟
آیا تا به‌حال این حس به شما دست داده که همسر یا نامزدتان بیش از حد سر مسائل پیش پاافتاده عصبانی ‌شود؟
-
-

با انجام این تست می‌فهمید خودتان یا اطرافیان‌تان شخصیت و عادات پرخاشگرانه دارند یا نه.

وقتی خشن می‌شوید
پرخاشگری یک هیجان و احساس منفی سرکوب‌شده است که فرد در موقعیت‌هایی که فرصت دست می‌دهد آن را به فرد خاص یا شیء خاص یا حتی نامشخصی بروز می‌دهد. این احساسات و هیجانات سرکوب‌شده به صورت رفتاری یا کلامی بروز داده می‌شود و اغلب فرد قادر به کنترل آن نیست و ممکن است پس از ارتکاب عمل از عملکرد خود پشیمان شود.

به اعتقاد برخی روانشناسان، پرخاشگری شکل دیگری از افسردگی است. به عبارتی، پرخاشگری خشم علیه محیط بیرون است و افسردگی غالبا خشم علیه خود است. افراد پرخاشگر دربیشتر مواقع دارای تحمل پایینی هستند و نمی‌توانند آنچه را که بر وفق مرادشان نیست قبول کنند؛ درنتیجه عصبانی شده و رفتار پرخاشگرانه از خود بروز می‌دهند. علل پرخاشگری می‌تواند شخصیتی، خانوادگی، آموزشی، اجتماعی باشد.
ادامه مطلب ...

عشق یعنی ...

عشق یعنی مستی و دیوانگی
             عشق یعنی با جهان بیگانگی
                    عشق یعنی شب نخفتن تا سحر
                               عشق یعنی سجده ها با چشم تر
                                         عشق یعنی سر به دار آویختن
                                                 عشق یعنی اشک حسرت ریختن
                                                           عشق یعنی در جهان رسوا شدن
                                                                      عشق یعنی مست و بی پروا شدن
                                                                                عشق یعنی سوختن یا ساختن
                                                                                          عشق یعنی زندگی را باختن
                                                                                            عشق یعنی انتظار و انتظار
                                                                              عشق یعنی هرچه بینی عکس یار
                                                                           عشق یعنی دیده بر در دوختن
                                                                  عشق یعنی در فراقش سوختن
                                                          عشق یعنی لحظه های التهاب
                                                 عشق یعنی لحظه های ناب ناب
                                        عشق یعنی سوز نی ، آه شبان
                               عشق یعنی معنی رنگین کمان.....