آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

شریک زندگی را در مسافرت انتخاب کنید

می‌گویند تا وقتی با همسرتان زیر یک سقف نرفته باشید، اخلاق و خصوصیات او را کاملا نمی‌شناسید. با این وجود برخی از جنبه‌های شخصیتی افراد فقط در مسافرت معلوم می‌شود.

شرایط سفر با خانه شما کاملا فر ق دارد. شاید دشواری‌هایی پیش بیاید و در محل اقامت‌تان به اندازه خانه احساس راحتی نکنید. به هر حال هر پیشامدی سرنخی دست‌تان می‌دهد تا شریک زندگی‌تان را بهتر بشناسید و از بروز تنش‌ها و اختلافات احتمالی دور بمانید.

می‌گویند تا وقتی با همسرتان زیر یک سقف نرفته باشید، اخلاق و خصوصیات او را کاملا نمی‌شناسید. با این وجود برخی از جنبه‌های شخصیتی افراد فقط در مسافرت معلوم می‌شود. وقتی برای اولین بار با همسرتان به سفر می‌روید این مسافرت شبیه سکه‌ای است که می‌خواهید با آن شیر یا خط بیندازید؛ یا به شما خیلی خوش می‌گذرد و به عنوان تجربه‌ای فوق‌العاده از آن یاد می‌کنید یا کلا نسبت به مسافرت با همسرتان دلسرد و ناامید می‌شوید اما نگران نباشید، به هر حال شاید در اوایل ازدواج همسرتان را هنوز به درستی نمی‌شناسید. در سفر است که می‌توانید به برخی ابعاد و ویژگی‌های شخصیت او پی ببرید. در سفر می‌فهمید که چقدر نسبت به تجربیات تازه مشتاق است، تا چه حد می‌خواهد با اقوام و فرهنگ‌های مختلف آشنا شود، مدیریت مالی او به چه شکل است و استرس یا شرایط بحرانی را چطور مدیریت می‌کند.

سفر کوتاهی در نظر بگیرید

اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید و در دوران عقد هم همراه با همسرتان سفری نداشته‌اید، توصیه می شود که سفر کوتاهی در نظر بگیرید. لازم نیست یک مسافرت طولانی دو هفته‌ای تدارک ببینید. شاید در ظاهر یک مسافرت طولانی‌مدت مفصل، جذاب و رؤیایی به نظر برسد اما بهتر است به جای یک مسافرت طولانی‌مدت، برای چند بار سفر در طول سال برنامه بچینید. اجازه دهید که مدت زمانی از ازدواج شما بگذرد، روحیات هم را در سفرهای کوتاه مدت بیشتر بشناسید و بعد برای مسافرت‌های طولانی‌مدت آماده‌تر باشید.

محل اقامت مناسبی انتخاب کنید

درست است که گذراندن سفر در هتل‌های ساحلی یا اقامتگاه‌هایی که بخشی از آن داخل آب قرار گرفته خیلی رمانتیک و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد اما به هر حال امکانات خودتان را هم بسنجید و فقط به دنبال مکان‌های رؤیایی و عاشقانه نباشید. یادتان باشد که شما تحت هر شرایطی می‌توانید یک مسافرت عاشقانه داشته باشید. این موضوع به خودتان بستگی دارد. می‌توانید از یک سفر معمولی مسافرتی رمانتیک بسازید و به این موضوع ربطی ندارد که محل شما 5 ستاره باشد یا یک ستاره. برخی از بروشورهای آژانس‌های مسافرتی بسیار وسوسه‌کننده هستند اما این تبلیغات به این معنا نیست که این سفرها برای شما کاملا‌ ایده​آل هستند و یک مسافرت بی‌عیب و نقص را تضمین می‌کنند. هنگام برنامه‌ریزی بیشتر به سلیقه خود و همسرتان دقت کنید و تبلیغات فریبنده را نادیده بگیرید. اگر هر دوی شما به طبیعت علاقه‌مندید به فکر مسافرت در محیط‌های طبیعی باشید. در صورتی که دل‌تان می‌خواهد نزدیک دریا اقامت داشته باشید سفر به شهرهای ساحلی را در برنامه‌ریزی نوروزی قرار دهید. اگر هم از آثار تاریخی و باستانی لذت می‌برید برای این قبیل مسافرت‌ها برنامه بچینید یا در نهایت ترکیبی را در نظر بگیرید که هر دو نفر شما را راضی می‌کند.

با هم برنامه‌ریزی کنید

خودتان یک تنه بار مسئولیت‌های برنامه‌ریزی را برعهده نگیرید. گاهی اوقات در مورد برخی زوج‌ها دیده می‌شود که خانم‌ها برای برنامه‌ریزی مشتاق‌ترند، خودشان با آژانس‌های مسافرتی تماس می‌گیرند یا محل اقامتی را انتخاب می کنند. این در حالی است که همسرشان در جریان این برنامه‌ریزی‌ها قرار ندارد یا جزئیات را به درستی نمی‌داند. شاید چنین تصمیم‌گیری‌هایی در مورد تفریحات آخر هفته یا رفتن به رستوران بدون اشکال باشد اما وقتی پای مسافرت در میان است، بهتر است همراه با هم تصمیم بگیرید. اگر قرار است به شهر یا کشور دیگری بروید بخشی از جست و جوی اینترنتی و پرس‌وجو در مورد رستوران‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های توریستی و... را  قبل از سفر انجام دهید. اگر می‌بینید که همسرتان به غذا خوردن علاقه زیادی دارد، پیدا کردن رستوران های خوب را بر عهده او قرار دهید و خودتان سایر کارها را پیگیری کنید. پیشنهاد دیگر این است که برنامه‌ریزی برای یک روز را شما بر عهده بگیرید و برای روز دوم از همسرتان بخواهید برنامه‌ای در نظر بگیرد تا برنامه متنوع‌تری داشته باشید.

انعطاف پذیر باشید

در اولین سفر همراه باهمسرتان کمی‌انعطاف به خرج دهید. باید بدانید که نمی‌توانید در تمام طول سفر حرف تان را به کرسی بنشانید. شاید فکر می‌کنید که چون همسرتان عاشق شماست کمی‌کوتاه می‌آید، اما هنگامی‌که می‌خواهید به هر دو نفر خوش بگذرد، به این نکته توجه کنید. برای اتفاق‌های غیرمنتظره آماده باشید و سعی کنید خودتان را با شرایط وفق دهید. شاید اوضاع کاملا بر اساس آنچه برنامه‌ریزی کردید، خوب و عالی حرکت نکند. با این وجود سعی کنید از هر شرایطی برای داشتن لحظات خوب استفاده کنید.

حواس‌تان به هزینه‌ها باشد

یکی از عواملی که ممکن است بین شما و همسرتان اختلاف و بگو مگو ایجاد کند، مسائل و مشکلات مالی است. پس قبل از سفر هزینه‌های احتمالی را برآورد کنید. در صورتی که درآمد دارید بخشی از هزینه‌های سفر را خودتان برعهده بگیرید تا به دلیل یک سفر پرهزینه همسرتان با مشکلات مالی روبه‌رو نشود. حواستان به این باشد که بیش از حد خرج نکنید و برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده هم مقداری پول اضافی همراه‌تان باشد.

از تجربیات تازه نترسید

سفر کردن فرصت خوبی است که فرهنگ و دنیای تازه‌ای را بشناسید. بنابراین نسبت به تجربیات تازه مشتاق باشید یا این اشتیاق را در خودتان پرورش دهید. غذاهای تازه را امتحان کنید، به مکان‌های تازه سر بزنید و فقط به فکر گشت و گذار در مراکز خرید نباشید. با مردم محلی صحبت کنید، درباره آداب و رسوم‌شان بپرسید و اگر می‌بینید فرهنگ یا سنت‌های خوبی دارند، شما هم این آداب خوشایند را به فرهنگ‌تان راه دهید. از آدم‌هایی که با شما فرق دارند فاصله نگیرید و سعی کنید با دنیای افراد مختلف بیشتر آشنا شوید. به هر حال فرصتی فراهم شده تا نکات تازه‌ای یاد بگیرید. پس خودتان را به چارچوب زندگی شخصی محدود نکنید و برای پذیرش اطلاعات و تجربیات تازه آماده باشید.

شوخ طبع باشید

قرار است در سفر به شما خوش بگذرد. پس از هر فرصتی برای شوخی و خنده استفاده کنید. شاد باشید و از هر لحظه باهم بودن‌تان لذت ببرید. سختگیر نباشید و تصور نکنید که باید شرایط ایده‌آلی فراهم باشد تا خنده روی لب‌تان بنشیند. تاخیر هواپیما، دیر رسیدن بارها، اشکال در رزرو هتل و خوب نبودن غذا از جمله مواردی هستند که به سرعت می‌توانند اسباب نارضایتی شما را فراهم کنند. با این وجود به دلیل بروز این مشکلات عصبانی نشوید. مشکلات به هر حال پیش می‌آیند. در این شرایط سعی کنید ذهن‌تان را آرام نگه دارید. بهتر است در هر تجربه ناخوشایند، نکته‌ای را برای خنده و شوخی پیدا کنید و به این اتفاق‌های کوچک و بزرگ از جنبه دیگری بنگرید. با این دیدگاه تجربه شما از سفر تحت هر شرایطی مطلوب می‌شود. یادتان باشد که بیشتر وقت‌ها مشکلات موقتی و کوچک هستند. پس بی‌جهت آنها را بزرگ نبینید و غر نزنید.

 

محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 http://khateratemaryjo0o0n.blogfa.com/

چه دوستی پاکی دارند کفشــها...

یکی گـــم شود...

دیگری محکوم به آوارگیـــست...

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد