آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

برای کنکور برای ارشد روزی چند ساعت بخوانم؟

افرادی که تمایل به شرکت در کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدکارشناسی ارشد دارند برای مطالعه باید به موارد بسیاری دقت نمایند، یکی از این موارد زمان و فرصت مطالعه است. زمان از چند اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در روایت بسیاری از اندیشمندان بزرگ به آن اشاره شده است. در بین ما ایرانیان ضرب­المثل «وقت طلا است» بسیار شنیده می­شود؛ بنابراین غنیمت دانستن زمان اهمیت بسیاری دارد، اما داوطلبین برای برنامه­ ریزی برای استفاده بهتر از زمان­های خود ابتدا باید به موارد زیر توجه ویژه داشته باشند:

در آغاز داوطلبین کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدکارشناسی  ارشد را به چند دسته تقسیم می­نمایم:

1-     داوطلبینی که دانشجوی سال آخر دانشگاه در مقطع کارشناسی هستند؛
2-     داوطلبینی که دانش ­آموخته شده، اما شاغل هستند؛
3-     داوطلبینی که دانش ­آموخته شده و شاغل نیز نیستند.
داوطلبینی که دانشجوی سال آخر دانشگاه در مقطع کارشناسی هستند، در واقع آخرین ماه­­های دانشجویی خود را می­گذارنند. این دانشجویان باید توجه داشته باشند، از آن­جا که ترم آخر از ویژگی مهمی برخوردار است و اگر این دانشجویان نتوانند درس­های خود را به خوبی پشت سر بگذارند ممکن است مجبور به گذراندن دروسی که در آن­ها موفق نشده­اند، شوند؛ بنابراین پیشنهاد می­شود دانشجویان درس­های باقی­مانده را به بهترین صورت مطالعه نموده و وقت خود را برای موفقیت در به پایان رساندن دروس دانشگاهی داشته باشند، به این دانشجویان پیشنهاد می­شود مطالعه ویژه دروس دانشگاهی آن­ها خود در روند مطالعه برای کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدکارشناسی ارشد است. به این دانشجویان نوید داده می­شود که چون از جو مطالعه دور نبوده و هنوز درس­هایی که مطالعه کرده­ اند در ذهنشان است نگران این نباشند که فرصت را از دست داده­اند و نیز به این دانشجویان پیشنهاد می­شود در بین مطالعه برای دروس دانشگاهی روزانه یک یا دو درس را برای مطالعه برای کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدکارشناسی ارشد از بین دروسی که در ترم­ های گذشته گذرانده و جزء درس­های پایه است را به میزان 2 الی 4 ساعت مطالعه نمایند.

گروه دوم داوطلبینی هستند که شاغلند. بسیاری از داوطلبین شاغل کسانی هستند که بیشتر فرصت مفید خود را در محل کار می­گذرانند و این افراد فرصت بسیار کمی برای مطالعه دارند. این گروه خود به دو دسته تقسیم می­شوند:

1-     داوطلبینی که از دانش­ آموختگی آن­ها زمان بسیاری نگذشته است؛
2-     داوطلبینی که از دانش ­آموختگی ایشان زمان بسیاری گذشته است.
دسته اول کسانی هستند که زمان زیادی از پایان دوره دانشگاهی آنان نگذشته است و مطالبی که مطالعه داشته ­اند از یاد نبرده­ اند، به این داوطلبین پیشنهاد  می­شود به دلیل این­که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند برنامه­ ریزی خود را از دروسی آغاز کنند که زمان زیادی از مطالعه آن­ها گذشته است؛ به­ ویژه دروسی که پایه ­ای و اصلی بوده است. به این داوطلبین پیشنهاد می­شود از فروردین شروع به مطالعه دروس کرده و دست کم روزی 4 الی 5 ساعت در کنار کار روزانه برای مطالعه دروس کارشناسی ارشد در برنامه ­ریزی خود اختصاص دهند. پیشنهاد دیگر به این دسته از داوطلبین این است که از نکته ­برداری و آزمون­ های خودآزمایی غفلت نکنند. فصل بهار بهترین فرصت برای این داوطلبین است که دروس پایه­ ای خود را مطالعه کنند.

دسته دوم کسانی  هستند که از دانش ­آموختگی ایشان زمان بسیاری گذشته است؛ این داوطلبین بایستی برنامه جدی­ تری برای مطالعه داشته باشند و برنامه ­ریزی بسیاری دقیقی داشته باشند؛ مشکل این دسته از داوطلبین این است که هم زمان بسیار کمی برای مطالعه دارند و هم مطالعات گذشته آنان به فراموشی سپرده شده است. این افراد باید ابتدا به مطالعه دروس پایه­ای که در کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدضریب بالایی دارد بپردازند و سپس دروس دیگر را با توجه به پیش­نیاز مطالعه نمایند. به این داوطلبین توصیه می­شود روزی 5 الی 6 ساعت در برنامه­ ریزی خود برای مطالعه کنکور برای مشاهده مطالب مرتبط کلیک کنیدکارشناسی ارشد اختصاص دهند.

گروه سوم نیز گروهی هستند که از شاغل نیستند. این گروه خود نیز به دو دسته تقسیم می­شوند. مانند تقسیم­ بندی که در گروه دوم داشتیم در این گروه نیز دسته­ای زمان بسیاری از دانش­ آموختگی شان می­گذرد و دسته دیگری زمان زیادی از دانش ­آموختگی­­ شان نگذشته است.

دسته اول باید دقت داشته باشند فرصت مناسبی که برای مطالعه دارند به آنان کمک می­کند که ابتدا در برنامه خود زمان مناسبی برای دروسی بگذارند که پایه­ ای است. پیشنهاد می­شود این داوطلبین دروسی را مطالعه کنند که پیش ­زمینه دروس دیگر است. پیشنهاد می­شود روزانه 6 ساعت به مطالعه دروس بپردازند و از نکته ­برداری و پاسخ به سؤالات کنکورهای گذشته غفلت نکنند. استفاده از منابع تکمیلی در کنار منابع اصلی اهمیت بسیاری دارد.

دسته دوم نیز برای این­که به نتیجه بهتری برسند ابتدا باید دروسی را مطالعه کنند که در ترم­های اول و دوم گذرانده­اند و  زمان بسیاری از آن­ها گذشته است و سپس به مطالعه دروس دیگری که در ترم­های بعدی گذرانده­اند بپردازند. استفاده از منابع تکمیلی نیز به این داوطلبین پیشنهاد می­شود. مطالعه روزانه 3 الی 4 ساعت در ابتدا برای این داوطلبین پیشنهاد می­شود و در فصل تابستان به مرور ساعت مطالعه بیشتر شده و به 5 الی 6 ساعت برسد.

 

 

ارائه شده توسط  محمد جانبلاغی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد