آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مهمترین دغدغه‌ های افراد پس از طلاق

محمد جانبلاغی 

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه اشخاص پس از طلاق بیش از پیش محتاج حمایت‌های اجتماعی هستند، اظهار کرد: بروز افسردگی، گوشه نشینی و مشکلات اضطرابی در دوران بعد از جدایی تا حدودی طبیعی است، اما در صورت شدت یافتن لازم است تا این افراد با مراجعه به روانپزشک تحت درمان قرار بگیرند.

دکتر علی فرهودیان تصریح کرد: نباید فراموش کرد که طلاق در بهترین وضعیت آن یعنی حتی درمورد افرادی که از زندگی زناشویی دردناک همراه با مشکلات فراوان رها می‌شوند، باز هم یک استرس و فشار عصبی بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد به دلیل انگی که پس از جدایی در جامعه متحمل می‌شوند، مجبورند ملاحظات خاصی را رعایت کنند، گفت: تغییر در جریان زندگی و اجبار به برقراری یک سبک جدید زندگی، مشکلات اقتصادی ناشی از طلاق به ویژه برای زنان و محدود شدن روابط اجتماعی از مهمترین دغدغه‌های اشخاص پس از جداشدن از زندگی مشترک به شمار می‌رود.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکید کرد: لازم است به اشخاصی که از همسر خود جدا می‌شوند، فرصت داده شود تا بتوانند با شرایط جدید خود را وفق دهند و این نیازمند گذشت زمان است.

وی بروز علائمی همچون افسردگی، گوشه نشینی و مشکلات اضطرابی را در دوره پس از طلاق تا حدودی طبیعی دانست و گفت: در صورت شدید بودن این موارد لازم است تا افراد با مراجعه به روانپزشک تحت درمان قرار بگیرند. اما آنچه که این اشخاص بیش از درمان به آن احتیاج دارند، حمایت های اجتماعی است.

این متخصص روانپزشکی در پایان یادآورشد: برخی اشخاص که از همسر خود جدا می‌شوند بدلیل خاطراتی که از زندگی گذشته خود دارند و ترس از شکست مجدد در زندگی مشترک آینده، ممکن است دیگر تمایلی به ازدواج نداشته باشند. به اطرافیان این گونه افراد توصیه می‌شود به منظور کمک و اجتناب از وخیم شدن وضعیت روحی، روانی و عاطفی آنها، آنها را برای مداخلات مشاوره‌ای به روانشناس یا روانپزشک هدایت کنند.

محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 2 + ارسال نظر
زینب چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:15 http://hale-z.blogfa.com/

سلام
باز هم ممنون به خاطر همه مطالب خوب شما.
موفق باشی دوست عزیز

مرسی زینب خانم عزیز به خاطر این همه لطف شما

تنهای خسته سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 14:07 http://www.tanhaykhasteh19.blogfa.com

وبت خیلی قشنگه به منم سربزن منتظرم

چشم..
اگر وقت شد حتما..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد