آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

حل مشکلات زناشویی،چگونه مشکلات زناشویی در زندگی را کم کنیم؟

مکتب زندگی 

افراد از هر تصمیم و عملی یک انتظار و هدفی را دنبال می کنند. ازدواج هم از این قاعده مستثنی نیست و هر یک از زن و شوهر ها از یکدیگر و از رابطه انتظارات و خواسته هایی دارند ولی به راستی در چند درصد از موارد، همسران ازخواسته های یکدیگر مطلع هستند و پاسخ هایی مناسب به این انتظارات می دهند.

در حقیقت در بسیاری از مشکلات زناشویی و ناسازگاری های زناشویی شاهد مطرح شدن خواسته هایی هستیم که به کرات و بارها طی سالیان گذشته مطرح شده اند و هر بار همسران احساس کرده اند که از صحبت کردن بر سر این مسائل، نه تنها سودی عایدشان نشده است، بلکه بر وخامت اوضاع هم افزوده شده است و در نهایت ماحصل این دور باطل احساس درماندگی و ناکامی و تلاش در جهت فراموش کردن مشکلات و آنها را به گذر زمان سپردن است. گویی با خود می گویند » از عهده این مشکل بر نمی آییم « یا » این مسائل حل شدنی نیست« . 

 

در حل مشکلات زناشویی مطرح کردن خواسته ها یک مهارت است:

سه مولفه در بیان ماهرانه خواسته ها و انتظارات نقش اساسی دارند.

حل مشکلات زناشویی از طریق مطرح کردن خواسته ها:اولین مولفه، "شفاف"و واضح بودن خواسته ها و انتظارات در مشکلات زناشویی است و اصولا بیان مبهم خواسته ها و انتظارات، یکی از موانع جدی سه راه تحقق خواسته ها است به دلیل اینکه همسر ما ممکن است هیچ وقت متوجه پیام مبهم خواسته ما نشود و به آن پاسخ مثبت ندهد.

 

حل مشکلات زناشویی از طریق مطرح کردن خواسته ها:دومین مولفه تاثیر گذار در مهارت بیان انتظارات، عنصر "شدت" نامیده می شود. بدین معنی که گاهی خواسته ها کاملا درست است و همسر ما نیز آمادگی لازم برای پاسخگویی مثبت به آن را دارد اما به دلیل اینکه ما خواسته ها و انتظاراتمان را با شدت نامناسب (تن صدا، لحن تند و...) مطرح می کنیم، همسرمان در مقابل آن خواسته ما جبهه گیری می کند و پاسخ مثبت به آن نمی دهد و ناخواسته یه مشکلات زناشویی خود دامن میزنیم.

 

حل مشکلات زناشویی از طریق مطرح کردن خواسته ها:سومین عامل تاثیر گذار در این مهارت مسئله ی"اعتماد" است. منظور از مفهوم اعتماد، در مهارت بیان انتظارات برای حل مشکلات زناشویی این است که ما قبل از اینکه خواسته ها و انتظارات خودمان را از همسرمان مطرح کنیم، بایستی بخش عمده ای از انتظارات خودمان را در زمینه های مختلف پاسخ داده باشیم تا بدین ترتیب انگیزه او را برای پاسخ دادن به خواسته های خودمان تقویت کرده باشیم (اعتماد سازی و بستر سازی).

  

 

مشکلات زناشویی:دفاع یا جبهه گیری

یکی از عوامل اصلی ناکامی همسران در حل مشکلات زناشویی شان این است که اغلب زن و شوهر ها زمانی که می خواهند خواسته های خودشان را مطرح کنند، از همسرشان انتقاد می کنند و یا با شیوه ای سرزنش آمیز و توام با کنایه سخن می گویند. طبیعی است که همسرشان نیز احساس تهدید شدگی می کند و معمولا به دو شکل پاسخ می دهد.

یا جبهه گیری می کند و به صورت تدافعی رفتار می کند و یا سکوت کرده و کناره گیری می کند که به نوعی نشانه ای از فاصله ی عاطفی بین همسران است. بنابر این اگر ما یادبگیریم خواسته ها و انتظارات خودمان را نه به شکل انتقاد و سرزنش، بلکه به صورت گله و شکایت و بیان شفاف خواسته ها و انتظارات مطرح کنیم، زمینه مناسبی را برای پاسخ مثبت از جانب همسر فراهم کرده ایم. البته گاهی هم علت اصلی جبهه گیری همسران در مقابل خواسته های همسرشان رنجش های مزمن آنها از یکدیگر به دلیل عدم تحقق خواسته هایشان در طول رابطه است.

  

نتیجه گیری

در نهایت بدانیم که در اغلب موارد پشت رفتار های منفی نظیر پرخاشگری، توهین، سکوت، قهر، کناره گیری و... پیام های پنهانی حاکی از تمایل آنها به بهبود رابطه و برقراری پیوند عاطفی با همسر نهفته است. درست است که شکل ظاهری رفتار همسر در چنین شرایطی منفی است، اما اگر ما مهارت کشف خواسته ها و انتظارات پشت رفتارهای منفی را داشته باشیم،

خیلی اوقات می توانیم در لحظات بحرانی به دنیای درونی و عاطفی همسرمان نفوذ کرده و خواسته ها و انتظارات نهفته او را از پشت صورتک خشم، غم یا هر نوع رفتار منفی دیگر کشف و بدان پاسخ دهیم و مشکلات زناشویی خود را حل کنیم.

و در نهایت باید به این مطلب اشاره کرد که برای یادگیری این دسته از مهارت ها در جهت کاهش مشکلات زناشویی و افزایش سازگاری زناشویی، می توان از خدمات مشاوره و روانشناسی نیز استفاده کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
کسب درآمد از طریق اینترنت شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:53 http://karinterneti.avli.biz

6515وبتون حرف نداره انصافا خیلی عالیه

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد