آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

عوامل زمینه ساز خودارضایی

چهار عامل زمینه‌ساز خودارضایی بعد از سن بلوغند:


۱- بالغ‌شدن به این معنی که به خاطر تغییرات جسمی ـ هورمونی، هیجانی و شناختی در نوجوان توجه به محرک‌های جنسی و کشش به جنس مخالف پدیدار می‌شود.

۲- تماس‌داشتن با اشیاء، تصویرها، فیلم‌ها و افرادی که میل جنسی را برمی‌انگیزند و فعال می‌کنند. در پسرها،‌ نگاه‌کردن با دقت و لذت به محرک‌های جنسی،‌ اثر زیادی در بیداری این کشش دارد.

۳- مکان و زمان خلوت و مناسب که اجازه می‌دهد تصویرهای جنسی که فرد با دیدن و یا هر نوع تماس خود آنها را در ذهنش نگه‌داشته و بایگانی کرده است به سطح هشیاری و آکاهی بیایند و فعال شوند.

۴- ویژگی‌های روانی و رفتاری ضعیف مانند «‌درون‌گرایی، اضطراب،‌نداشتن مهارت‌های اجتماعی که فرد را گوشه‌گیر و مشغول به خود می‌سازد .بیشتر نوجوانان بعد از خودارضایی،‌ احساس ناراحتی و گناه می‌کنند و اگر کتاب‌هایی که اغلب محتوایشان درباره‌ی این موضوع غیرعلمی و ترساننده است خوانده باشند دچار اضطراب زیاد و حتی افسردگی می‌شوند و دوباره این ناراحتی‌های روحی، آنها را به خودارضایی می‌کشاند و حلقه‌ی معیوبی شکل می‌گیرد.

چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟


 ترک خودارضایی چندان دشوار نیست. به چهار زمینه‌ای که گفتیم توجه کنید و ببینید کدام را می‌توان از بین برد. بالغ‌شدن در اختیار شما نبوده و جلوی نشانه‌ها و خصوصیات آن را نمی‌توان گرفت. خدا را شکر کنید که بزرگ شده و در گروه مردانی که در آینده خانواده تشکیل می‌دهند جای گرفته‌اید. تماس‌نداشتن و به‌ویژه به محرک‌های جنسی نگاه‌نکردن در اختیار شما است برای تخیلات خودارضایی خویش،‌ خوراک تهیه نکنید. خودتان را می‌شناسید و می‌دانید در چه زمانی و مکانی باشید، وسوسه سراغتان می‌آید. آن زمان‌ها و مکان‌ها را کنترل کنید.


و در آخر این‌که با کسب مهارت‌های اجتماعی، موفقیت‌های درسی و کاری و پیوند برقرار کردن با دوستان خوب در جاده‌ی سلامت قرار گیرید. یادتان باشد بعد از ترک هر کار وسوسه‌برانگیز و به‌ظاهر لذت‌بخش قبلی، امکان دارد هر از چندی دوباره خطا کنید. ناامید نشوید و برنامه‌های خود را طوری ادامه دهید که دیو نفس کاملاً بی‌جان و هلاک شود.

دوستی با یک دختر چه مشکلی را حل می‌کند؟


وابستگی عاطفی پیدا می‌کنید و در اثر تماس و ارتباط زیاد میل جنسی‌تان بیدار می‌شود و شدت می‌گیرد. یا به رابطه‌ای گناه‌آلود می‌افتید یا بعد از مدتی دوستی را قطع می‌کنید و آن‌گاه شما می‌مانید و دو مشکل جدید به وجود آمده:

 
الف- سرخوردگی عاطفی.


ب- ده‌ها تصویر تحریک‌آمیز که در اثر نگاه‌نکردن و تماس‌های شما در ذهن‌تان پابرجا شده‌اند. 
 

محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد