آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

بیا جدا شیم، حوصله ندارم!

در پیشگاه خداوند همانطور که ازدواج محبوبترین نهاد است متلاشی شدن کانون خانواده هم از مغبوض ترین اعمال است و خانه ای که در آن طلاق واقع شده به خرابه ای تشبیه شده است .

بیا جدا شیم، حوصله ندارم.jpg  

در چند دهه گذشته طلاق آهنگی رو به رشد داشته است و با نگاهی اجمالی به آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور متوجه خواهیم شد که رشد طلاق در مقابل ازدواج در سالهای اخیر افزایش بیشتری داشته است .

با توجه به آماری که از سوی مسیولین منتشر شده است 80 درصد تقاضای طلاق در شهر تهران از سوی زنان بوده و به نوعی با طلاق توافقی زنان مهریه خود را بخشیده و طلاق گرفته اند. فرایند طلاق اغلب با اختلافات کوچک آغاز می شود و بعد در مسیر کشمکش ها قرار گرفته و در آخر با طلاق تکمیل می شود. از این رو شایسته است به برخی محورهای مهم که می تواند به کم کردن زمینه های اختلاف کمک کند بپردازیم:

*اصلاح نگرش نسبت به همسر آرمانی : چون انتخاب همسر یکی از مهمترین مقاطع زندگی یک فرد است تصور می شود باید ایده آل ترین فرد ممکن ازدواج کرد و یک تصویر آرمانی نسبت به همسر خود دارند اما واقعیت چیز دیگری است و در اغلب ازدواج ها این افراد عادی هستند که با یکدیگر ازدواج میکنند . و اگر با تصور زندگی با یک فرد آرمانی وارد زندگی مشترک شد با اولین چالش به وجود آمده فرد دچار یاس و سر خوردگی می شود . پس بهتر است واقعیت را بپذیریم و قبول کنیم که همسر ما هم یک فرد عادی است و ما باید انتظارات خود را تعدیل کنیم.

*شناخت : آشنایی زوجین از همدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است و خانوادها باید بکوشند زمینه آشنایی زوجین را قبل از این که آنها زیر یک سقف بروند فراهم کنند تا اگر سازش و تفاهم در میان آنها وجود ندارد از همان ابتدا از هم جدا شوند و کار به ازدواج نکشد.

*اختلاف سلیقه : این نکته مهم است که زن و شوهر باید هم سلیقه باشند اما واقعیت این است که اختلاف سلیقه حتی در میان خواهر و برادری که دارای یک پدر و مادر هستند و تحت تربیت واحد بزرگ شده اند وجود دارد چه برسد به زن و شوهری با تربیت و خواست های متفاوت پس بهتر است در مواردی که با یکدیگر اختلاف سلیقه دارید با اتخاذ روش هماهنگ کننده سعی کنید با حفظ اختلاف سلیقه یتان به نتایج مطلوب رسیده و به این تفاوت سلیقه و نظر احترام بگذارید.

*عدم مداخله دیگران : در هر زندگی این فقط زوجین هستند که صلاحیت تصمیم گیری را در زندگی خود دارند . البته استفاده از راهنمایی و ارشاد بزرگترها منافاتی با این استقلال در تصمیم گیری ندارد ولی اجازه ندهید دیگران به جای شما در مورد زندگیتان تصمیم بگیرند.

*کم کردن انتظارات: کم کردن انتظارات می تواند باعث افزایش قدرت مواجهه با مشکلات شود اگر نگرش های اقتصادی خود را تعدیل کنیم می توانیم آستانه رضایت مندی از زندگی را هم پایین بیاوریم و با داشتن امکانات کمتر نیز احساس خوشبختی کنیم .

*تربیت صحیح خانواده : نظام تربیتی در خانواده ها باید سعی کند مفاهیمی چون شفقت ،رحمت، انصاف و گذشت ،تواضع و غیرت و قناعت ...... را در اذهان فرزندان خود نهادینه سازد تا باعث انعطاف پذیری بیشتر جوانان در مقابل مشکلات به وجود آمده شود.

*حفظ هویت جنسیتی : زن و مرد در خانواده باید بر هویت جنسیتی خود واقف باشند یعنی زن زنانگی کند و مرد مردانگی تا زمانی که زن و مرد خود رابه عنوان هویت مستقل بازشناسی نکرده و جایگاه خود را نشناسند نمی توان امید به داشتم خانواده ای توانمند و موفق داشت . این تفاوت های جنسیتی میان زن و مرد است که باعث جذابیت آنها برای یکدیگر می گردد.

*احترام به آزادی های فردی: زمانی که دو فرد با یکدیگر زندگی مشترکشان را شروع میکنند نباید این به منزله پایان هرگونه آزادی فردی طرفین باشد زن و مرد با ازدواج نباید زنجیری بر پای طرف مقابل باشند بلکه ازدواج یک تعامل و همراهی است پس سعی کنید همراه خوبی باشید نه مانع و مشکل پیش رو.

در آخر نباید از نقش جامعه و مراکز دولتی غافل شد اینکه فرد قبل از ورود به خانواده جدید تحت آموزش های لازم قرار بگیرد این آموزش ها باید توسط مدارس و دانشگاهها آغاز و توسط رسانه های همگانی تکمیل گردد و مهارتهای رفتاری و اخلاقی به جوانان ارایه گردد مهارتهایی مانند انتقاد پذیری ،تسامح ،چگونگی برقراری رابطه محبت آمیز ،کنترل خشم و......... اگر این ارزشها ی اخلاقی در میان جوانان نهادینه شود در زمان بروز اختلاف خانوادگی می توانند مسیر حل اختلافات را هموار تر نمایند.

و همچنین دولت ها موظفند با کاهش آلاینده های صوتی و تنفسی ،کنترل و کاهش تورم ،ایجاد زمینه های اشتغال و مسکن و پرداختن به مسئله ورزش همگانی و ایجاد مراکز مشاوره از میزان فشار عصبی وارد بر زوجین کاسته و زمینه استحکام بیشتر خانواده ها را فراهم نمایند. 

محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:02 http://fatemeeeeh.blogfa.com

وبلاگ جالبی
مطالب برای نوجون ها بذارین تا به درد ما هم بوخوره
ممنون

فاطمه عزیز سلام..
چشم حتما لحاظ میشه..
کاش میگفتید چه مطالبی بیشتر مد نظر شما نوجوان عزیز است؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد