آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

برای بخشیده شدن چه کار کنیم؟

انسان جایز الخطاست و هر کسس ممکن است در طول زندگی خود دچار اشتباهاتی شود که دیگران را به شدت آزرده خاطر می کند. اما چیزی که بدتر است این است که احساس پشیمانی و گناه به سراغمان آمده و از خود بدمان می آید و در آن لحظه به تنها چیزی که نیاز داریم این است که طرف مقابل ما را مورد بخشش خود قرار دهد. اما چگونه؟ آیا گفتن ببخشید کافی است؟ برای بخشیده شدن از روش های زیر استفاده کنید:

برای تغییر آماده شوید
یادتان نرود که اگر کسی قرار است شما را ببخشد، آغاز این جریان و این شروع دوباره باید از خود شما باشد. چه تغییراتی باید در خودتان بدهید، چه راه‌هایی باید بروید که بتواند خساراتی که زده‌اید را کمرنگ کند و برای فرد مقابل‌تان امکان فراموش کردن آن لحظات سخت را فراهم کند. در خودتان راه یک تغییر واقعی را باز کنید نه اینکه تنها برای به دست آوردن دل او به تلاش‌های موقتی دست بزنید. درس‌هایی که از این اتفاق گرفتید و تغییراتی که باید در خودتان، شیوه زندگی و رفتارتان بدهید را فهرست کنید. هرازگاهی به این نوشته مراجعه کنید و نگذارید آنچه باید برای همیشه یادتان باشد، فراموش شود.
همیشه بخشیده نمی‌شوید
خودتان بهتر می‌دانید که چه کرده‌اید. گاهی آنقدر به کسی آسیب می‌رسانید که نمی‌توانید به سادگی توقع بخشش داشته باشید. در این شرایط نه عذرخواهی شما و نه بهبود رفتارتان هیچ‌کدام نمی‌تواند جای زخم بزرگی که به او زده‌اید را بپوشاند. شاید در این موقعیت‌ها بهترین راه این باشد که عذرخواهی کنید و از زندگی او بیرون بروید.
بگذارید احساساتش را بیرون بریزد
به این فکر کنید که ممکن است رفتار شما تا چه حد به کسی ضربه زده باشد. خودتان را جای او بگذارید. آیا حالا از صمیم قلب احساس تاسف می‌کنید؟ به او بگویید که متاسفید. شاید لازم باشد این جمله را بارها و روزها تکرار کنید.  به او بگویید که می‌دانید رفتار شما چه عواقبی داشته است و چه بهایی را دیگران به خاطر شما پرداخته‌اند. بگذارید سرتان داد بزند، بدی‌های‌تان را به رختان بکشد، خشمش را بروز دهد و تا آنجا که می‌خواهد در انتقام‌گیری لفظی پیش برود.  تنها از این طریق است که او احساس می‌کند احساساتش شنیده شده است و می‌تواند پشیمانی واقعی شما را درک کند.
ماجرا را ساده نبینید
از اینکه او از شما دوری کند یا اینکه برخورد سخت و سردی با شما داشته باشد نرنجید. هر زمانی که احساس کردید او بیشتر از حقش پیش می‌رود، کاری که کرده‌اید را به یاد بیاورید. آیا هنوز هم فکر می‌کنید که برای تلخ بودن هیچ حقی ندارد و باید مثل قبل با شما رفتار کند و وانمود کند که هیچ اتفاقی نیفتاده است؟
گوش به فرمان باشید
کمی فاصله بگیرید. وقتی کسی به خاطر شما آسیب دیده است؛ دیدن دوباره شما برایش یعنی یادآوری آن آسیب‌ها.  از او بپرسید که آیا می‌تواند شما را ببخشد؟ آیا دوست دارد از همین لحظه برای جبران کردن آنچه انجام داده‌اید دست به کار شوید یا اینکه کمی از او فاصله بگیرید؟ به او اطمینان دهید که این فاصله گرفتن شما به معنای فراموش کردنش نیست بلکه می‌خواهید به او برای شروعی دوباره زمان دهید.
انتظار نداشته باشید که فراموش کند
زمانی که از کسی طلب بخشش می‌کنید و او به شما پاسخ مثبت می‌دهد، فکر نکنید که همه مشکلات تمام شده است. ارتباط شما ممکن است تا مدت‌ها مثل قبل پیش نرود. یادتان باشد که در اوج اعتماد با او چه کرده‌اید پس تا مدتی توقع نداشته باشید مثل روز اول به شما اعتماد کند.
ببخشم؟ نبخشم؟
مقابله به مثل می‌کنیم: این نظریه معتقد است که آدم‌ها زمانی که مورد لطف دیگری قرار می‌گیرند، خود را به او مدیون می‌دانند. بخشیدن اشتباهات هم گاهی می‌تواند در گروه همین لطف‌ها قرار گیرد بنابراین آدم‌ها اغلب کسانی را می‌بخشند که قبلا مورد بخش‌شان قرار گرفته‌اند اما این ماجرا می‌تواند شکل دیگری هم پیدا کند. گاهی آدم‌هایی که درون خود نسبت به طرف مقابل‌شان و کارهایی که در حق او کرده‌اند احساس عذاب وجدان می‌کنند، فکر می‌کنند که بخشیدن اشتباهات آن فرد جزئی از وظایف‌شان و تنها راه سبک کردن بار این عذاب وجدان است. برای آن‌ها مهم نیست که فرد مقابل از آنچه در حقش انجام داده‌اند با خبر باشد. آن‌ها فقط سعی می‌کنند که با این بخشش به‌خود آرامش بیشتری بدهند.
به گناهکار درس می‌دهیم: این نظریه معتقد است که ما با بخشیدن، فرد مقابل را به تکرار کارش تشویق می‌کنیم. طرفداران این عقیده می‌گویند اگر فرد خطاکار نتیجه کارش را نبیند و به راحتی بخشیده شود، هیچ‌چیز نمی‌تواند او را از انجام دوباره اشتباهاتش منصرف کند. از نظر آن‌ها نبخشیدن اشتباهات دیگران، احتمال اشتباهاتی که فرد مقابل ما ممکن است در آینده در رفتارهایش بروز دهد را از بین می‌برد و به همین دلیل است که ما برای هر اشتباهی باید به دیگران یک درس حسابی بدهیم و هرگز با بخشیدن شانس اثبات قدرت خود را از بین نبریم

نظرات 1 + ارسال نظر
بارن پنج‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1393 ساعت 15:22 http://3tarman.blogfa.com

مر3000000000000000000000000000000

خعلی قشنگ بود

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد