آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مردها و زن‌ها به چه دلایلی طلاق می‌گیرند؟

مراقب باشید! اگر این بهانه ها را به دست همسرتان بدهید، زندگی مشترک تان از هم می پاشد.
آمار طلاق این سال های اخیر را هر کسی به شیوه ای تفسیر می کند. گروهی نبود دوره های آموزشی فراگیر قبل و بعد از ازدواج را دلیل انتخاب های نادرست و ازدواج های نافرجام می دانند و گروهی دیگر، می گویند جوان های امروزی ناسازگار شده اند و با افتادن به اولین سراشیبی زندگی مشترک، به فکر جدایی می افتند. ثبت بیش از ۱۵۰ هزار طلاق در سال ۹۱ و نگرانی مسئولان از رشد این آمار بهانه ای شد تا موضوع را با ۲ روانشناس خانم و آقا در میان بگذاریم و نظر متخصصان این حوزه را جویا شویم. فاطمه فدایی با نگاهی به پرونده های مراجعانش از دلایل اصلی طلاق خانم ها می گوید و محمود هندی پور هم دلایلی که آقایان را به جدایی وا می دارد، مطرح می کند.

چرا خانم ها از شوهران شان طلاق می گیرند
حرف دلش را نمی شنوید؟

احساسات در زندگی زن ها حرف اول را می زند. بسیاری از زنان به دلیل اینکه انتظارات شان در زندگی مشترک برآورده نمی شود یا به موقع برآورده نمی شود، از همسرشان دل می کنند. این انتظارات که اغلب هیجانی و احساسی هستند، در روابط زنان با اطرافیان شان تاثیر ویژه ای می گذارد. مردهایی که از اهمیت این موضوع بی خبرند و انتظارات همسرشان را به موقع یا به اندازه مورد انتظارشان برآورده نمی کنند، نمی توانند تا ابد خوشبخت بمانند. شاید این موضوع دلیل مستقیم برخی جدایی ها نباشد اما با ایجاد طلاق عاطفی، می تواند به عنوان یکی از مهمترین دلایل جدایی معرفی شود.

خانواده تان در کارتان دخالت می کند؟

دوره و زمانه عوض شده و رابطه عروس و مادر شوهری هم تغییر کرده اما حتی در دنیای امروز، اختلافات عروس ها با خانواده همسرشان دلیل بسیاری از طلاق هاست. زنان برای حریم خانه خود ارزش زیادی قائلند و اگر احساس کنند خانواده همسرشان این حریم را شکسته، جنگ را آغاز می کنند. در این جنگ، مسئولیت مردها سنگین است. اگر نتوانند با درایت هر دو طرف را آرام کنند و جنگ بالا بگیرد، دیر یا زود کار زندگی مشترک شان به جدایی یا طلاق عاطفی می کشد.

در رابطه زناشویی به مشکل برخورده اید؟

جامعه ما در حال گذار از جامعه سنتی به مدرن است. شاید در زندگی سنتی دیروز، کمتر کسی نارضایتی اش در رابطه با مسائل زناشویی را مطرح می کرد یا به خاطر آن درخواست طلاق می داد اما این روزها نارضایتی در این مورد، منجر به وقوع درصد بالایی از طلاق ها می شود. آمارهایی که روانشناسان و متخصصان در مورد آن هشدار می دهند و لزوم آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج را برای پایین آوردن امار این جدایی ها مطرح می کنند.

اعتیاد دارید

گرایش برخی از مردها به اعتیاد یا مواد محرک، یکی از مهمترین دلایل جدایی است. در مواردی که پیش از این گفتیم، زن ها در آغاز دچار نارضایتی می شدند و برای برطرف کردن آن تلاش می کردند، اما کمتر زنی است که هنگام روبرو شدن با یک مرد معتاد، از در مصالحه وارد شود به همین دلیل اعتیاد یکی از موارد اصلی و قطعی طلاق هاست.

دل تان پیش دیگری است؟

برای اغلب زن ها، بسامان بودن اوضاع اقتصادی و اجتماعی همسرشان، در درجه دوم اهمیت قرار دارد. برای آنها قبل از هر چیز مهم است که همسرشان از نظر عاطفی و جسمی به آنها وفادار باشد. کمتر زنی است که بتواند روابط خارج از چارچوب همسرش را بپذیرد و به زندگی با او ادامه دهد. خیانت مردها یا وارد شدن به رابطه های خارج از چارچوب از اصلی ترین دلایل طلاق است. اما از آنجا که آمار دقیقی در این مورد در دسترس نیست، نمی توانیم بگوییم که چه تعداد طلاق به این دلیل اتفاق افتاده و برای جلوگیری از آن دقیقاً چه باید کرد.

دلایل شایع طلاق در مردان
همسران سرد

هنگامی که مردها با بی تفاوتی همسرشان در رابطه روبرو می شوند یا احساس می کنند عمق و کیفیت رابطه پایین آمده، دچار احساسات بسیار نامطلوبی می شوند. مردها در چنین شرایطی احساس می کنند از طرف مقابل پذیرفته نشده اند یا آنقدر جذاب نیستند که همسرشان با رغبت و میل در کنارشان قرار گیرد. مردی که همسرش از او فاصله گرفته و اشتیاقی برای بهبود رابطه ندارد، ناامید و دلسرد می شود و آرام آرام حساب خودش را از این زندگی جدا می کند.

بازگشت عشق قدیمی

همیشه این طور نیست اما گاهی مردها به خاطر عشق قدیمی شان از زندگی امروزشان می گذرند. ممکن است مردی کسی را دوست داشته باشد و قرار یا قصد ازدواج با او داشته باشد اما به دلایلی مانند مخالفت خانواده ها این موضوع اتفاق نیفتاده باشد. اگر این مرد در روزهایی که با همسر فعلی اش مشکل دارد و از ازدواجش راضی نیست، عشق سابقش را ببیند، انگیزه جدایی در او بیشتر می شود. مردی که قبلاً عاشق شده بوده، ممکن است با دیدن مشکلاتش با همسرش، به خود بگوید اگر در کنار او بودم چنین مشکلاتی را تجربه نمی کردم.

به خانواده تان چسبیده اید؟

وابستگی بیش از حد زن به خانواده اش و مراوده و توجه افراطی به آنها گاهی برای زندگی مشترک او گران تمام می شود. اگر زنی به خاطر مراقبت از خانواده اش یا وقت گذراندن با آنها از شوهر و زندگی مشترک غفلت کند، به مرور محبت همسرش را از دست می دهد. هنگامی که مرد شاهد این است که افکار و گفتار زن اکثر مواقع معطوف به اعضای خانواده اش است یا بیشتر اوقات منزل آنهاست و دائم در حال رفع و رجوع مسائل آنهاست، حضور خودش را در کنار همسرش اضافی می بیند و به فکر بیرون آمدن از آن زندگی می افتد.

اختلافات مادرشوهر و عروس

زنی که از همان ابتدا خودش را مهیای جنگ با خانواده مرد می کند، خواسته یا ناخواسته او را از دست می دهد. مردها در جریان این اختلافات و مشاجرات احساس می کنند بین همسر و خانواده شان قرار گرفته اند یا باید یکی را انتخاب کنند. کمتر مردی است که بتواند تا پایان عمر در این شرایط زندگی کند و راضی بماند. اگر مردی احساس کند که حق با خانواده اش است و اشتباهات همسرش به این مشکلات دامن زده است، حتی اگر طلاق نگیرد، از زندگی مشترکش دل می کند.

خانم محترم، جز فرزندتان کسی را نمی بینید؟

برخی از زنان به فرزندشان آنقدر نزدیک می شوند و وقت و انرژی جسمی و روانی خود را کاملاً معطوف به او می کنند که همسرشان کاملاً دور از گود می ماند. به این مورد اصطلاحاً ازدواج روانشناختی با فرزند می گویند. البته گاهی علت این موضوع رفتارهای نامناسب مرد هم هست اما زنی که تمام وقتش را با بچه ها می گذراند و به شکلی غیر منطقی خواسته های همسرش را قربانی خواسته های بچه ها می کند، فاصله میان خود و شوهرش را هر روز بیشتر می کند.

به شوهرتان چسبیده اید؟

هنگامی که زن به دلیل شخصیت اتکایی یا مهرطلب، به همسرش می چسبد، به مرور ارزش و اهمیتش را نزد شوهرش از بین می برد. مردها نیاز دارند زن را بیشتر در مقام ناز ببینند، نه نیاز و زنانی که به دلایل ذکر شده دائم در کنار مرد هستند و همیشه در دسترس و همیشه نیازمند توجه هستند، با ارائه خدمات و سرویس های اضافی زمینه را برای دور شدن و فاصله گرفتن مرد مهیا می کنند. در این شرایط مرد با سرعتی رو به افزایش از زن فاصله می گیرد و زمینه جدایی روانی و عاطفی کاملاً مهیا می شود.

همیشه طلبکارید؟

زنانی که شخصیت طلبکار دارند و هیچ گاه خواسته هایشان پایانی ندارد، دیر یا زود همسرشان را از دست می دهند. این دسته از زنان بابت برآورده شدن خواسته هایشان قدردانی نمی کنند و همه چیز را به صورت وظیفه می بینند. مرد در چنین شرایطی خود را مانند دستگاهی می بیند که مسئول رفع نیازهای زن است و به خودی خود ارزشی ندارد و همین دلیل او را از زن دور می کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عرفان جمعه 24 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 19:10 http://eshgheeasemani.blogsky.com/

سلام خیلی ممنون از حضورت
بله موافقم

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد