آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

عاشقی با دلی پر از صداقت

عاشقی با دلی پر از صداقت 

یکی از مهم‌ترین نیازهای عاطفی که در زندگی مشترک اهمیت بسیار زیادی دارد، صداقت است. زمانی که زندگی زن و شوهر بر پایه صداقت باشد، احساس عشق و محبت زوجین به همدیگر افزایش می‌یابد و در عوض، بی‌صداقتی یکی از مخربترین عوامل در عشق و محبت است. نکته دیگری که در اهمیت صداقت وجود دارد این است که صداقت تنها راهی است که شما و همسرتان می‌توانید همدیگر را خوب درک کنید. اما قبل از بحث بیشتر در این زمینه باید ببینیم صداقت یعنی چه.
تعریف صداقت


صداقت در زندگی مشترک یعنی حداکثر اطلاعات صحیحی که شما درباره خودتان، افکارتان، احساساتتان، عاداتتان، ‌امور مورد علاقه یا عدم علاقه‌تان، سابقه گذشته‌تان، فعالیت‌های روزانه و طرح‌های جاری یا آتی خود در اختیار همسرتان می‌گذارید. روان‌شناسان معتقدند سنخیت داشتن یا آنچه به آن سازگاری زن و شوهر گفته می‌شود بستگی تام و تمامی با صداقت زوج‌ها با یکدیگر دارد. اطلاعات دروغی که زن یا شوهر به هم می‌دهند سازگاری موفق یا تطبیق مناسب آنها را کم می‌کند و به این ترتیب، امکان یافتن یک راه‌حل معقول و اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه در زندگی زناشویی از بین می‌رود و زن و شوهر از اینکه بتوانند در کنار هم شاد و سعادتمند باشند محروم می‌مانند. پس صداقت دو کارکرد مهم در زندگی مشترک دارد: اول، امکان سازگاری زن و شوهر را فراهم می‌آورد و دوم، فرصت شادکامی و سعادتمندی را به زن و شوهر می‌دهد.
صداقت موجب می‌شود در صورتی که زن یا شوهر در مورد مسئله‌ای تفاهم ندارند با طرح صادقانه آن در پی حل و برطرف ‌کردنش برآیند.

عواقب بی‌صداقتی
بی‌صداقتی با همسر پیامدهای زیادی دارد، ولی می‌توان همه آنها را در دو گروه بزرگ جای داد: الف) موجب می‌شود یافتن راه‌حل برای مسائل زندگی سخت و گاه ناممکن شود. ب) از آنجا که افراد در تشخیص برخورد غیرصادقانه شمی درونی دارند، بعداز پی بردن به چنین برخوردی، از خود مسائل غافل می‌شوند و بیشتر وقت و فکر و ذکرشان متوجه بی‌صداقتی همسر می‌شود که این خود بسیار مخرب و فرساینده است.
صداقت موجب می‌شود در صورتی که زن یا شوهر در مورد مسئله‌ای تفاهم ندارند با طرح صادقانه آن در پی حل و برطرف ‌کردنش برآیند. اما اگر صداقت در زندگی مشترک نباشد، نه تنها مسئله طرح نمی‌شود، بلکه پوشیده می‌ماند و از کنترل خارج می‌شود. صداقت در زندگی مشترک را به واکسن و واکسیناسیون تشبیه کرده‌اند. ممکن است واکسن زدن با درد همراه باشد، ولی عمری سلامتی به همراه دارد. صداقت هم چنین است. شاید رو راست بودن یا گشاده بودن در بعضی موارد با سختی‌هایی همراه باشد، اما باید به خاطر داشت که صداقت سنگ زیربنای زندگی مشترک است و صادق بودن با همسر بیش از هر چیز نشانه صداقت با خود است.

دلایل صداقت
شاید پرسیده شود که چرا باید صداقت داشته باشیم. در این نوشته چند دلیل آن را خوانده‌اید، اما به علت اهمیت موضوع بر این نکات تأکید می‌کنیم:
1ـ صداقت ستون زندگی مشترک است و می‌دانیم اگر ستونی محکم و استوار نباشد، آن عمارت هر لحظه در معرض ریزش و فروپاشی قرار می‌گیرد.
2ـ صداقت به سازگاری زن و شوهر کمک می‌کند، چرا که باعث درک آنان از یکدیگر می‌شود.
3ـ صداقت به زندگی ما رنگ و بوی دوستی و محبت می‌بخشد.
اما روان‌شناس‌ها دو دلیل دیگر هم در این مورد ذکر کرده‌اند که به آنها اشاره می‌کنیم:
الف) صداقت امکان کمک گرفتن و حمایت در مواقعی را که به یاری دیگران نیاز داریم افزایش می‌دهد. حتماً شما هم داستان چوپان دروغگو را شنیده‌اید. این داستان نمونه بارز بی‌صداقتی و در نتیجه یاری نشدن در زمان بحران و یاری‌خواهی است. اگر زن یا شوهری با همسر خود صادقانه رفتار نکند یا سخن نگوید، نخستین ضربه به شکل بی‌اعتمادی به او وارد می‌شود. بی‌اعتمادی موجب می‌شود زمانی که فرد به راستی کمک می‌خواهد، صدایش شنیده نشود.
در یک رابطه صادقانه، اعمال غیر عقلانی معمولاً تصحیح می‌شوند و عادات بد و رفتارهای ناصحیح یا انجام نمی‌شوند یا اگر صورت گرفتند به سرعت اصلاح یا حذف می‌شوند.

ب) صداقت موجب می‌شود تا رفتار همسران بیشتر از روی تعقل و تدبر صورت گیرد. در حقیقت، صداقت سبب می‌شود که رفتار عاقلانه‌تری داشته باشیم. اگر بدانیم هر کاری که می‌کنیم یا هر حرفی که می‌زنیم زن یا شوهرمان به یاد خواهد سپرد، کمتر احتمال دارد دست به اعمال غیرمنطقی بزنیم. صداقت مثل دوربین فیلمبرداری در زندگی ماست. اگر صداقت داشته باشیم می‌دانیم که می‌خواهیم چه عملی بکنیم و بنابراین، با آگاهی و تعقل بیشتری کار انجام می‌دهیم. در یک رابطه صادقانه، اعمال غیر عقلانی معمولاً تصحیح می‌شوند و عادات بد و رفتارهای ناصحیح یا انجام نمی‌شوند یا اگر صورت گرفتند به سرعت اصلاح یا حذف می‌شوند. پس صداقت در زندگی و در رابطه با دیگران، به ویژه در زندگی خانوادگی، یکی از اصلی‌ترین نیازهای آدمی است و نبودش چون موریانه‌ای بنای زندگی را تهی و آماده فروریزی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد