آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مشکلات خانوادگی حل شدنی است

انواع مشکلات خانوادگی


مشکلات خانوادگی که معمولا به جر و بحث والدین منجر می شوند ، بیشتر بر سر پول ، آوردن کودکان از مدرسه ، یا خرید و انجام وظایف منزل است . این گونه مسائل ، مشکلات ابزاری نامیده می شوند . مشکلات دیگر که به مسائل احساسی مربوط می شوند ، مشکلات عاطفی نام دارند . چه بسا خانواده های زیادی درگیر هر دو نوع مشکل باشند . برای مثال ، نگهداری از کودک برای نخستین بار می تواند مشکلات ابزاری را به وجود آورد ، یا برخورد با شیطنت های او موجب بروز مشکلات عاطفی بشود . در بیشتر مواقع اعضای خانواده خود بهتر از هر مشاور دیگری علت بروز مشکلات را می دانند .

  

راه های رفع مشکلات در خانواده کدامند ؟


خانواده هایی که به راحتی با مشکلات خود کنار می آیند ، مهارت های پیشرفته ای برای از بین بردن مشکلات شان دارند . آنان به خوبی با مراحل از بین بردن مشکلات آشنا هستند . حل مشکلات یک مهارت تدریجی است که همانند مهارت های دیگر می تواند توسط خانواده آموخته بشود . شش مرحله زیر به شما کمک می کند تا به راحتی مشکلات خانوادگی تان را برطرف کنید .


شناسایی و پذیرفتن مشکل

نخستین مرحله برای حل مشکلات شناخت آن است . اگر چه این کار بسیار ساده به نظر می رسد ، اما بیشتر خانواده ها در این زمینه مشکل دارند . آنان به جای آنکه علت بروز مشکل را جستجو کنند ، یکدیگر را سرزنش و ملامت می کنند . در حقیقت اعضای خانواده باید پیش از هر چیز نوع مشکلات را تشخیص بدهند تا بدانند چطور با آن برخورد کنند . برای مثال ، اگر مشکل در ارتباط با انجام یک وظیفه باشد ، در این صورت آیا آن مشکل جزء مشکلات ابزاری است یا عاطفی ؟ ممکن است خانواده مشکل ابزاری را تشخیص بدهد اما از جنبه عاطفی آن بی خبر باشد و آنگاه تعجب کند که چرا مشکل برطرف نمی شود . یا ممکن است یکی از افراد خانواده از اینکه در خانواده به حساب نمی آید ، بنای پرخاشگری بگذارد . بنابراین خانواده ها باید ابتدا نوع مشکل را تشخیص بدهند و آن را به عنوان مشکل بپذیرند .


ایجاد هدف و انگیزه


دومین مرحله عبارت از ایجاد هدف و انگیزه در افراد خانواده برای از بین بردن مشکلات است . برای از بین بردن مشکلات باید تمام اعضای خانواده دست به دست هم بدهند و برای از بین بردن آن تلاش کنند . برای ایجاد انگیزه ، می توان با تک تک افراد مشورت کرد و نظر آنان را برای حل مشکل جویا شد .


•·ارزیابی نظرات


سومین مرحله ارزیابی نظرات اعضای خانواده برای حل مشکل مطرح شده است . نظر خانواده تان را در خصوص آن مشکل بپرسید . شاید نظرات آنان با شما متفاوت باشد و نیز نگرش و راه حل هایی که برای حل مشکلات ارائه می دهند ، بتواند با نگاه و راه حل های شما بسیار متفاوت باشد . در این میان هدف ، یافتن یک راه حل مناسب و مؤثر برای از بین بردن مشکل است . بنابراین احترام و پذیرفتن نظرات دیگران بسیار مهم است .


برای هر مشکل حتماً یک راه حل پیدا کنید


پس از شنیدن نظرات و عقاید دیگران و ارزیابی آنان ، از میان نظرات پیشنهادی بهترین راه حل را انتخاب کنید . پس از انتخاب و مشخص شدن راه حل برای آن یک برنامه طراحی کنید . این برنامه می تواند شامل انجام برخی از وظایف جدید یا انصراف از برخی از رفتارهای گذشته باشد . می توانید مراحل مختلف حل مشکل را بر روی کاغذی به صورت خلاصه بیاورید و وظایف هر یک از اعضای خانواده را در قسمت پایین آن بنویسید . نوشتن ، بهترین راه برای تفهیم وظایف به افراد است . به خاطر داشته باشید که یک نوشته بهتر از هر گفته ای در خاطر می ماند .


•·یادآوری راه حل


یادآوری و گوشزد وظایفی که افراد خانواده برای حل مشکل بر عهده دارند ، می تواند در حل آن بسیار مؤثر باشد . انسان ذاتاً فراموشکار است . بنابراین تا حل کامل مشکل باید مدام وظایف و کارهایی را که برای برطرف کردن آن لازم است ، تکرار و تکرار کنید .


طرح پیشنهادی خود را ارزیابی کنید


مرحله آخر عبارت از ارزیابی و بررسی طرحی است که اعضای خانواده به اتفاق یکدیگر برای حل مشکل خانوادگی ارائه داده اند . ممکن است یک طرح نتیجه ای به همراه نداشته باشد و حتی گاهی موجب وخیم تر شدن اوضاع بشود . بنابراین بررسی طرح موجب می شود که به نقاط ضعف و قوت آن پی برده شود .


یکی از علایم خانواده موفق ، توانایی افراد در حل مشکلات شان است . تحقیقات نشان می دهد خانواده هایی که از روش های حل مشکلات بهره می گیرند ، این مهارت ها را به فرزندان شان می آموزند و آنان را برای ایجاد خانواده ای مستحکم و موفق یاری می کنند . همچنین تحقیقات نشان داده اند خانواده هایی که خود مشکلات خانوادگی شان را برطرف می کنند ، اعضای آن در زمینه های تحصیل و شغل و فعالیت های اجتماعی موفق تر بوده اند .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد