آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!

پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!

هیچ انسانی را نمی‌یابید که آرزوهایی را در دل نداشته باشد و برای رسیدن به آن‌ها تلاش نکند.آ‌ن‌قدر هدف و آرزو در زندگی اهمیت دارد که اگر روزی آدمی را از رسیدن به آن‌ها منع یا ناامید کنند، شاید دیگر زنده نماند. در هیچ برهه‌‌ای از زمان هم، آرزوهای بشر تمامی ندارد. بعضی از ما در زمان‌هایی چنین تصور می‌کنیم که اگر به فلان خواسته‌مان برسیم، رضایت ما از زندگی دو چندان شده و هیچ خواستۀ دیگری نخواهیم داشت. اما بعد از تحققاین آرزو، متوجه عدمسیرابی خود شده و می‌فهمیم که در دل‌مان هزاران آرزوی نهفتۀ دیگری است، که ای‌کاش‌های فراوانی را برای آن‌ها سر داده‌ایم.

پولدار شدن راز ندارد، راه دارد!  

در تعریف آرزو می‌توان چنین گفت: خواسته‌ای مبهم که برای رسیدن به آن، هیچ‌گونه تفکر صحیح و سازنده‌ای،درکار نیست.


در تعریف هدف چنین می‌توان گفت: یک نوع خواسته یا آرزوی واقعی که انسان برای نیل به آن، با برنامه‌ریزی اصولی در حرکت است و البته تردیدی نیست که هر انسان هدف‌مندی باید برای رسیدن به هدف از پشتوانۀ محکم و کار آمد به نام تفکر بهره ببرد.


از تعاریف که بگذریم این مسئله قابل درک است که ما همواره سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری به آرزوهایی که مدنظرمان است برسیم. دراصل آن‌ها را روزی به هدف تبدیل کنیم و نگذاریم که آرزوهای‌مان تنها درحد یک خواسته و تصور دست نیافتنی بماند. در این مطلب می‌خواهیم شما را در مسیری هدایت کنیم که از تبدیل هدف به آرزو جلوگیری نموده و در حقیقت، آرزو را به هدف مبدل کند. برای این کار در ابتدا باید از خود سؤال کنید که شما با شما با داشتن چه مواردی در زندگی احساس خوشبختی می‌کنید؟ اصلاً خوشبختی برای‌تان چه معنایی دارد؟


"واقعیت آن است که افراد، معمولاً خوشبختی‌های خود را نمی‌شناسند و خوشبختی دیگران همیشه در دیدگان‌شان مجسم است."(پیردانی نوس)


"خوشبختی در این است که شخص بداند که چه می‌خواهد و آن‌چه آرزو دارد را مشتاقانه بخواهد. "(کلیسین ماریسو)


شخصی که با اشتیاق به سوی هدف و آرزوی خود گام برمی‌دارد، از لذت خاصی بهره می‌برد. ما باید برای خوشبخت زیستن موقعیت‌های مناسب ایجاد کنیم نه این‌که در انتظار آن باشیم. یادتان باشد ما زمان زیادی نداریم و فاصلۀ زندگی ما به اندازۀ یک چشم برهم زدن است. پس بیاید آرزوهای خود را به اهداف‌مان تبدل کنیم تا احساس خوشبختی بیشتری نماییم. برای این کار موارد زیر توصیه می شود:


1- برای تشخیص دقیق و راحت‌تر اهداف و آرزوهای خود، بهمدت 4 شبانه روز به لیست خواسته‌های قلبی و آن‌چه ازآن احساس خوشبختی می‌کنید، فکر کنید. لیستی از آن‌ها را تهیه کنید و حداکثر 4 مورد مهم آنها را با دید منطقی انتخاب نمایید.


2-چنان‌چه در انتخاب یک هدف نسبت به هدف دیگر مردد بودید، هدفی را انتخاب کنید که نسبت به آن اشتیاق بیشتری داشته و از اولویت زمانی بیشتری برای رسیدن به آن برخوردار است.


3-دلائل اولویت بندی انتخاب خود را در جهت مثبت بیاورید. برای مثال: اگر استقلال مالی پیدا کنم، بسیاری از نیازهایم راحت‌تر بر‌طرف شده و اعتماد به نفسم بالا می‌رود.


4- دلائل خود را با استفاده از ارزش‌ها تنظیم کنید. دراصل دست ارزش‌ها را در دست اهداف بگذارید.


5- تهیه دلایل موجود برای هدف، منطق‌پذیری هدف را افزایش می‌دهد.


6- حال اهداف و دلائل انتخاب آنها را نوشته و تا 40 روز، روزی یک‌بار پس از بیداری آن را بخوانید. پیشنهاد می‌کنیم آن را بر دیوار اتاق در مقابل مکانی که در آن استراحت می‌کنید نصب نمایید.


7- هدف خود را به صورت یک کلید واژه یا کد، در تقویم خود هر 15روز یک‌بار یادداشت کنید.


8-برای هدف خود تاریخ و دامنه زمانی مشخص کنید.


9- در طی زمان هدف گذاری، جملات تأکیدی مثبت و انرژی‌آوری را یادداشت و هر روز با اعتقاد بر زبان آورید.


10- هر شب پیش از به خواب رفتن، عضلات خود را شل کرده و خود را در حال تلاش برای رسیدن به هدف،یا در حالی‌که به هدف رسیده‌اید و یا درزمانی که به هدف رسیده‌ایدو از آن بهره می‌برید،تصور و تجسم کنید. فراموش نکنید که هر هدف به تصویر و کلام نیاز دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد