آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

الگوهای دلبستگی بزرگسالان

به طور کلی دو نوع الگوی گروهبندی دلبستگی بزرگسال مطرح شده است: 
1)الگوی سه گروهی دلبستگی بزرگسال هازان و شیور که در بالا توضیح داده شد. 
2)الگوهای چهار گروهی دلبستگی بزرگسال که طبق نظر بالبی براساس الگوهای دلبستگی منعکس کننده الگوهای عملی از خود و چهره دلبستگی بنا گردید. 
از دیدگاه بارتولومو الگوها خود می توانند به عنوان مثبت ( خود را در خور عشق و توجه دیدن ) یا منفی ( خود را نالایق دیدن ) دو نیمه شوند. همچنین, الگوهای موضوع دلبستگی میتوانند مثبت ( دیگران را قابل دسترس و با محبت دیدن) یا منفی ( دیگران را طرد کننده, فاصله گیر یا سرد دیدن ) باشند. باتولومو الگوهای عملی خود ( مثبت , منفی ) را با الگوهای عمل دیگری ترکیب کرده و چهار سبک دلبستگی بزرگسالان را ایجاد و تعریف میکند . از این رو , چهار سبک از دو بعد زیر بنایی : موضوع الگوهای ذهنی ( خود یا دیگر ) احساس غالب در مورد موضوع ( مثبت یا منفی ) برمی خیزد.   
ویژگی های سبک های دلبستگی بزرگسالان 
1)بزرگسالان خود پیرو( گروه A) 
افرادی که در چنین طبقه ایی قرار می گیرند  تجارب کودکی شان را صراحتا و به طور منطقی بیان می کنند و هر دو عواطف مثبت ومنفی را اعتراف می کنند . انها اهمیت رابطه دلبستگی در دوران کودکی را تایید می کنند . همچنین , این بزرگسالان تجسمی مثبت و حمایت گر از چهره دلبستگی دارند, این تجسم مثبت , احساس خود ارزشمندی و تسلط را در این افراد افزایش داده و خود را قادر می سازد که عواطف منفی را به شیوه ایی سازنده تعدیل کند. 
میکولینر معتقد است که از ویژگی های دیگر افراد خود پیرو ان است که کمتر از خطرات می ترسند زیرا در موقعیت خطر  زا خود را تنها احساس نمی کنند. تمایل به برقراری ارتباط صمیمانه و مثبت با دیگران دارند, از اعتماد به نفس بالاتری نسبت به بزرگسالان غیر خود پیرو برخورداند, نسبت به دنیا و دیگران نگرش مثبت داشته به ان اعتماد دارند. 
2 ) بزرگسالان انکار کننده ( گروه B )
این گروه همان ویژگی های کودکان اجتنابی را دارند. از ایجاد روابط صمیمانه با دیگران اجتناب کرده و در مقیاس هایی که روابط عاشقانه و رومانتیک را بررسی می کنند, نمرات پایین تری به دست می اورند. 
در مصاحبه های دلبستگی بزرگسالان , با راهبردهای مانند تاکید برخود پیروی , اهمیت رابطه با چهره دلبستگی را انکار می کنند و سعی در حفظ فاصله از چهره دلبستگی , ممانعت از بروز هیجانات منفی و نوعی اتکا به خود وسواسی دارند حتی انها ممکن است که در مورد والدین شان دست به تعمیم های ارمانی بزنند اما, قادر نیستند که برای این تعمیم ها مثال های خاصی بزنند. 
3)بزرگسالان مجذوب ( گروه F ) 
چنین افرادی ویژگی هایی شبیه به کودکان مقاوم یا دوسو گرا دارند. انها در روابط عاطفی خود با دیگران انحصارگر و وابسته بوده , دائما نگران طرد و رها شدن از سوی دیگران هستند و با والدینشان مشکل دارند و با انها به صورت دمدمی رفتار می کنند. انها نسبت به عواطف منفی خود در ارتباط با تجارب دلبستگی دوران کودکی هوشیار و در نتیجه از اضطراب و احساس درماندگی خود نیز اگاهند. 
4)بزرگسالان غیر مصمم ( گروه U ) 
این افراد ویژگی هایی شبیه به کودکان دلبسته سازمان نیافته دارند. انها به سختی می توانند به طور منطقی در مورد شخصیت های دلبستگی گذشته شان صحبت کنند و به طور کلی , نتوانسته اند از عهده فقدان ها و تجارب اسیب زای گذشته شان برایند.
 بعنوان یک نتیجه , خاطرات شان اغلب سردرگم یا گیج کننده است. انها به عنوان پدر یا مادر علامت های متضادی را به بچه هایشان منتقل می کنند به خصوص زمانی که نیازهای دلبستگی نامناسب شان با فشار فعال می شود. همچنین این افراد در سازماندهی زندگی فکری شان بعد از تجارب دردناک در دوره کودکی موفق نشده اند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد