آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

پای خانواده‌های یکدیگر را به منازعه خود نکشید

اگر شما زن و شوهر با هم اختلافی دارید هرگز پای خانواده‌های خود را به این منازعه باز نکنید‎

 

اگر شما زن و شوهر با هم اختلافی دارید هرگز پای خانواده‌های خود را به این منازعه باز نکنید. اگر با شوهرتان اختلاف دارید مادر او را سرزنش نکنید.
در مورد شوهران هم همین قاعده حاکم است. آن‌ها نیز اگر با زنشان اختلاف دارند نباید به مادر یا پدر همسرشان حمله کنند. در این صورت بی‌آن‌که دلیلی وجود داشته باشد به خانواده‌های یکدیگر توهین می‌کنید.
توهین کردن به پدر و مادر همسر، هرگز شادی و خوشبختی را به ارمغان نمی‌آورد.
  مادر شوهر هم زمانی عروس بوده است
چه خوب می‌شد که مادر عروس از این‌که اقوام داماد،‌ دخترشان را از او دور می‌کنند، رنجشی به دل راه نمی‌داد. حقیقت این است که هیچ کسی نمی‌تواند پسر شما را از شما بگیرد. به یاد زمانی بیفتید که جوان بودید و تازه ازدواج کرده بودید. به یاد اشتباهات بیش از اندازه‌ای بیفتید که وقتی از خانه پدر و مادرتان به خانواده شوهرتان رفتید، مرتکب شدید.

به عروس‌تان سخت نگیرید و او را مورد حمله قرار ندهید. به او فرصت بدهید و به کوچک‌ترین بهانه گلویش را نگیرید. مطمئن باشید که اشتباهاتش برطرف می‌شود همان‌طور که اشتباهات شما برطرف شد.
 
داماد بی‌خرد نباشید
بعضی از دامادها از فرزندان خود برای برخورد با خانواده زنشان استفاده می‌کنند. هرگز این کار را نکنید. برای بچه‌ها ابدا چیز خوبی نیست. در ضمن شما هم با این کارتان رفتار احمقانه‌ای به نمایش گذاشته‌اید.

فرزندان‌تان را تشویق کنید که به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود نزدیک شوند. مطالب زیادی هست که می‌توانند از آن‌ها بیاموزند ارزش‌هایی نظیر توجه کردن، محبت کردن و بخشنده بودن. مطالبی که در کتاب‌های درسی یا در مدارس نمی‌توانند آن‌ها را بیاموزند. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به شکلی از پدر و مادر، آموزگاران بهتری هستند زیرا تجربه‌شان به مراتب بیشتر است.

پدربزرگ و مادربزرگ در کهنسالی فرصت فراوانی دارند که آن را صرف نوه‌های خود بکنند. اغلب آن‌ها از نوه‌هایشان بیش از فرزندانشان مراقبت می‌کنند.

گاه فرزندان شما پل ایده‌آلی میان شما و بستگان خانواده همسرتان هستند. زیرا هم شما فرزندانتان را دوست دارید و هم آن‌ها فرزندان شما را. در جریان جنگ سرد بچه‌ها می‌توانند کانال‌های ارتباطی میان شما و خانواده همسرتان را باز نگه دارند.

به موارد کوچک اهمیت بدهید
درست کردن یک فنجان چای برای پدر زن یا پدر شوهرتان در صبح اول وقت، کار خیلی دشواری نیست. اگر همین کار را با یک تبسم و با چهره‌ای شاداب انجام بدهید کار مهمی صورت داده‌اید. موضوع بسیار مهمی است.

مارتین لوترکینگ زمانی می‌گفت: "همه می‌توانند بزرگ و کبیر باشند. زیرا همه توان خدمت دارند. برای خدمت کردن نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نیست. نیازی به این نیست که با نظریات ارسطو و افلاطون آشنا باشید. مجبور نیستید نظریه نسبیت انیشتن را بدانید تا به دیگران خدمت کنید. کافی است که دلی مهربان داشته باشید و روحی انباشته از عشق."

درباره خانواده همسرتان شایعه‌سازی نکنید
جلسات میهمانی را به جلسات صحبت درباره مادرزن و مادرشوهرتان تبدیل نکنید. هر خانواده‌ای برای خود مشکلاتی دارد. بحث مسایل خانوادگی با دیگران به صلاح شما نیست. به این می‌ماند که رخت‌های کثیفتان را در حضور دیگران بشویید.

مسایلتان را در چاردیواری خود حفظ کنید. روی مسایلتان کار کنید. صبور و شکیبا باشید. می‌توانید موانع پیش رویتان را از میان بردارید.

تلفن‌ گاه مشکلاتی ایجاد می‌کند. ممکن است زنتان تلفن را بردارد و مدتی مدید با مادرش حرف بزند و همه مسایل خانه را با او در میان بگذارد. این‌که برای شام چه غذایی تهیه دیده‌اید، رییس‌تان به شما چه گفته است. دوست مشترکتان چه کرده است. خلاصه هر چه مطلب هست از جزیی تا کلی در اختیار مادرزن قرار می‌گیرد.

این بدترین اشتباهی است که یک زن می‌تواند بکند. وقتی با مردی ازدواج می‌کنید و به خانواده او می‌پیوندید اسرار آن‌ها، اسرار شما می‌شوند. باید به خلوت آن‌ها احترام بگذارید.

در گفتن مطالب احتیاط کنید
ممکن است پدر زنتان را دوست نداشته باشید، با این حال باید موضوع را نزد خود نگه دارید و در این باره با کسی حرفی نزنید به خاطر زن‌تان و به خاطر فرزندان‌تان.

توجه داشته باشید که بچه‌ها گوش‌های بزرگ دارند. اغلب حرف‌هایتان را می‌شنوند و آن‌ها را تکرار می‌کنند. متوجه هم نیستند که چه می‌گویند. برای حفظ آرامش در خانواده متوجه حرف‌هایتان باشید. به خصوص دقت کنید که در حضور بچه‌ها چه می‌گویید.

از جنبه دیگری نیز به موضوع نگاه کنید. آیا مایلید وقتی پا به سن گذاشتید و دخترتان ازدواج کرد، شوهر او پشت سرتان حرف بزند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد