آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

برای این‌که دیگران را متقاعد کنید، بخوانید!

هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن دیگران خواهید شد

 

فکرش را بکنید نیرویی داشتید که می‌توانستید هر کسی را که می‌خواستید متقاعد به انجام کارهای دلخواه‌تان می‌کردید. غیرممکن به نظر می‌آید؟ باید بگویم آن‌قدرها که فکر می‌کنید سخت نیست.
افراد زیادی مثل رهبران یا فروشندگان با همین نیرو امورات‌شان را می‌گذرانند. متدهای‌شان بسیار سر راست است. وقتی قدرت این را ندارید که به دیگران حکم کنید و دستور بدهید، می‌توانید برای انجام این کار از راه‌های روان‌شناختی زیرکانه‌ای استفاده کنید. البته نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و کمی سیاست دارید. در این مقاله می‌خواهیم راه‌هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نظر دیگران را تغییر دهید. 
زمینه‌سازی کنید و برنامه بچینید

قبل از تعیین مورد، خیلی مهم است که طبیعت و ذات فرد مقابل‌تان را بفهمید. این کار دو مزیت دارد:


1- می‌توانید با آن‌ها همدلی کرده و یک رابطه احساسی برقرار کنید.
2- بهتر می‌توانید استدلالات خود را بیان کنید و به ‌آن‌ها ثابت کنید که نظرات شما درست‌تر از نظرات آن‌هاست.

بعد از آن از راه‌های زیر استفاده کنید.

1- اعتماد آن‌ها را جلب کنید: مردم خود به خود در مقابل افرادی که می‌خواهند نظرات‌شان را تغییر دهند هشیارانه رفتار می‌کنند. به همین دلیل است که جلب اعتماد آن‌ها یکی از مهم‌ترین قدم‌ها می‌شود. باید به آن‌ها ثابت کنید که فردی بی‌ریا و صادق هستید و نظرات مفیدی دارید. باید روی صحبت‌های خود تسلط کامل داشته باشید.

2- نقطه مشترک پیدا کنید: افراد زیادی در مورد مسایل و موضوعات مختلف نقطه نظرات مشابهی دارند. به مخاطبان خود نشان دهید که افکار شما با ایده‌های آن‌ها سازگار است. باید خودتان را جای آن‌ها بگذارید، نگرانی‌های آن‌ها را بفهمید و نسبت به احساسات‌شان همدردی نشان دهید.

3- خوب ساختاربندی کنید: هر بحث متقاعد‌کننده‌ای، چه یک سخنرانی باشد، چه یک مقاله، باید ساختاری روشن داشته باشد. منظور از ساختار مناسب، تکرارها و جاگذاری‌ها است. وقتی دلایل این‌که چرا مردم باید به شما گوش بدهند را لیست کنید، مهم‌ترین دلایل را برای آخر لیست بگذارید تا در مغز شنوندگان‌تان باقی بماند. مطالب مهم را چند بار تکرار کنید.

4- هر دو جنبه را به آن‌ها نشان دهید: هر دو جنبه مثبت و منفی نظرات‌تان معرفی کنید. این کاری بسیار معقول است. حقه‌ای که این‌جا باید بزنید این است که روی جنبه‌های مثبت بیشتر تاکید کنید. توضیح دهید که چطور جنبه‌های بد نظرات‌تان آن‌قدرها هم بد نیستند و مزیت‌ها و فواید آن‌ها بر جوانب منفی‌اش غلبه دارد. هیچ‌وقت در مورد نقاط منفی آن دروغ نگویید چون اگر مخاطبان این مساله را متوجه شوند که آن‌ها را فریب داده‌اید از شما خشمگین خواهند شد و هیچ وقت دوباره به شما اعتماد نمی‌کنند.

5- منافع شخصی‌شان را به آن‌ها یادآور شوید: وقتی منافع شخصی افراد را از یک ایده، به آن‌ها توضیح دهید، شانس بیشتری برای متقاعد کردن آن‌ها دارید. برای انجام این مساله ابتدا باید نیازهای مخاطبان‌تان را دریابید. توجه آن‌ها را با گفتن نیازهای‌شان جلب کرده و به آن‌ها بگویید که چطور می‌توانید راضی‌شان کنید.

6- به نفس آن‌ها بپردازید: به این کار چاپلوسی و تملق استراتژیک هم می‌گویند. تحسین کردن کار دیگران باید درست انجام شود. چیزهایی را پیدا کنید که مخاطبان‌تان به آن افتخار می‌کنند، چه مربوط به استعدادهای‌شان باشد و چه مشغولیات‌شان. وقتی شما افراد را تحسین می‌کنید، نشان می‌دهید که توانایی‌های آن‌ها را شناخته‌اید. با این کار آن‌ها میل بیشتری به شنیدن حرف‌های‌تان خواهند داشت.

7- از مراجع استفاده کنید: همه، افراد متخصص را دوست دارند. اگر کارشناسی چیزی در مورد موضوعی بگوید، حتما حرف درستی زده است. حرف‌های خود را با حرف‌های متخصصان و کارشناسان مربوطه تطبیق دهید.

 

با کمی‌ تمرین خواهید توانست آن‌ها را متقاعد کنید

 

8- رضایت و موافقت عمومی را کسب کنید: اکثر افراد تحت تاثیر کارهای دیگران هستند. کاری که باید بکنید این است که نشان دهید افراد بسیاری حرف‌تان را قبول دارند. مثال‌هایی بزنید که چطور ایده‌ها و نظرات‌تان جاهای دیگر کاربرد خوبی داشته است.

9- زمان‌بندی خوبی داشته باشید: برای خوب زمان‌بندی کردن نیاز به حس ششم دارید. هیچ‌وقت موقعی که افراد زیر استرس و فشارهای روحی هستند سراغ‌شان نروید. وقتی سراغ آن‌ها بروید که راحت بتوانند به حرف‌های‌تان گوش دهند.

10- منحصر به فرد باشید: این یک قانون است، هر چیزی که منحصر به فردتر است،‌ قیمت بالاتری هم دارد. خودتان و ایده‌ها و نظرات‌تان را منحصر به فرد نشان دهید. با این کار شنونده‌های‌تان بیشتر خواهند شد. این کار را می‌توانید با نشان دادن این‌که اطلاعات و معلومات زیادی در مورد مساله دارید، انجام دهید.

11- بی‌پروا باشید و اعتماد به نفس داشته باشید: ممکن است همه جا برای انجام هر کاری این توصیه را شنیده باشید. بله، چون واقعا مساله مهمی است. شما خود باید به عقاید و نظرات‌تان ایمان داشته باشید تا بتوانید دیگران را هم متقاعد به قبول آن‌ها کنید.

12- جالب و دلچسب باشید: وقتی با یکنواختی صحبت کنید، کم‌کم شنونده‌های‌تان را از دست خواهید داد. باید با انرژی و جالب صحبت کنید، نشان دهید که خودتان هم از نظرات‌تان به هیجان آمده‌اید.

13- معقول باشید: مردم دوست دارند معقول جلوه کنند، پس روی منطق‌شان کار کنید. منطق در کار بسیار مهم است. سخنرانی‌تان باید قالبی معقول داشته باشد.

14- سیاست به خرج دهید: با شنوندگان‌تان همان‌طوری باید رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. با تن مناسب صحبت کنید و سر آن‌ها دادن نکشید و صدای‌تان را هرگز بالا نبرید. مهم‌تر این‌که کاری نکنید که احساس نادان بودن به آن‌ها دست دهد. به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید با آن‌ها گفت‌وگو کنید نه مشاجره. احترام گذاشتن به مخاطبان‌تان نباید فراموش شود.

15- فروتن باشید: هیچ کس افراد خودخواه و مغرور را دوست ندارد. حتی اگر بدانید و مطمئن باشید که نظر شما بهترین است، اگر خودبین و خودخواه باشید دیگر کسی به حرف‌های‌تان گوش نخواهد داد. هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن آن‌ها خواهید شد، واقع‌بین باشید و همیشه این احتمال را بدهید که شکست بخورید.

پس‌انداز کنید ...
یکی از موفق‌ترین سیاست‌مداران، اندرو یانگ، می‌گوید: "تاثیرگذاری مثل یک حساب پس‌انداز است. هر چه کمتر از آن بردارید، سود بیشتری رویش می‌آید." بدانید که قدرت خود را کجا و چطور استفاده کنید. با کمی‌ تمرین خواهید توانست که خیلی خوب روی تصمیم‌گیری‌های افراد تاثیر گذاشته و آن‌ها را متقاعد کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد