آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

اختلالات شنوایی در نوزادان

اختلالات شنوایی در نوزادان

علل ناشنوایی زیر پنج سال غالبا ارثی و مادرزادی است

 

یک متخصص گوش،حلق و بینی: مصرف دارو و ابتلا به عفونت‌ در دوران بارداری باعث بروز ناشنوایی می‌شود مصرف حتی ساده‌ترین داروها در دوران بارداری ممنوع است.

  
یک جراح و متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به شیوع یک درصدی ناشنوایی و پنج درصدی اختلالات شنوایی در حد متوسط در جوامع بشری در ادامه مصرف دارو و ابتلا به برخی عفونت‌ها در دوران بارداری را در بروز ناشنوایی موثر برشمرد و افزود: از این رو حتی ساده ترین داروها در دوران بارداری منع مصرف دارد.


دکتر شیرازی علل ناشنوایی زیر پنج سال را غالبا ارثی و مادرزادی دانست و افزود: شناسایی زودهنگام اختلالات شنوایی برای درمان مناسب تا حداکثر سن 6 ماهگی از اهمیت فراوانی برخوردار است. به نحوی که در بسیاری از جوامع با استفاده از شیوه‌های متعدد افراد پرخطر را غربالگری می‌کنند.


این عضو هیات علمی دانشگاه، در تشریح علل ناشنوایی با اشاره به این که گاهی ناشنوایی علامتی از یک سندرم به شمار می‌رود، گفت: به عنوان مثال ناشنوایی به همراه اختلالات اسکلتی صورت و بدن، مشکلات کلیوی، عصبی، چشم و غدد و به ویژه تیرویید دیده می‌شود.
وی، بروز عفونت‌هایی چون سرخجه، توکسوپلاسموز، مصرف برخی آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضد صرع و قلبی را در بروز ناشنوایی مادرزادی موثر برشمرد و یادآور شد: ناشنوایی ناشی از عوارض زایمان‌های سختی که طی آن اکسیژن رسانی به نوزاد دچار اختلال می‌شود، زردی‌های شدید منجر به تخریب شنوایی و عفونت‌های دوران شیرخوارگی نظیر مننژیت، سرخک، سرخجه است.


دکتر شیرازی، با بیان این که ناشنوایی پس از پنج سالگی متفاوت از دوران بزرگسالی نیست، افزود: برخی بیماری‌های ارثی در سنین بلوغ تظاهر می‌یابند به عنوان مثال بیماری ارثی اتواسکلروز (سخت شدن استخوانچه‌های داخلی گوش) با شیوع بیشتر در بانوان و در هنگام بلوغ است.


این جراح و متخصص گوش، حلق و بینی محیط‌های کاری پر سر و صدا چون فرودگاه، محیط‌های صنعتی و دریافت امواج صوتی بیش از حد مجاز (بیش از 85 دسی بل) را در بروز پدیده ناشنوایی موثر دانست و یادآور شد: با افزایش سن و فرسودگی، فرسایش سلول، اعصاب شنوایی فرد به پیرگوشی هم مبتلا می‌شود.


به گفته وی، استفاده نوجوانان از هدفون‌های با فرکانس بالا در بروز اختلالات شنوایی موثر است.


دکتر شیرازی، در پایان با اشاره به بروز حالتی چون اوتیت سروزی یادآور شد: در این وضعیت ماده سختی در پشت پرده گوش بدون درد ایجاد می‌شود که باعث کاهش نامحسوس شنوایی در کودک می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد