آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مدیر توقعات خود باشید

توقع داشتن

مهم است بدانید چطور توقعات اطرافیان علی الخصوص همسر را مدیریت کنید

 

دلیل بسیاری کدورت ها به خاطر توقع هایی است که زوجین برآورده نکرده اند. ما انسان ها با افکار و همچنین روابط خود با دیگران می توانیم نوع زندگی مان را شکل دهیم. وقتی هم که انتظارات برآورده نشوند به مرور رضایت از زندگی در طرفین کم می شوند، پس مهم است بدانید چطور توقعات اطرافیان علی الخصوص همسر را مدیریت کنید؟
  
آمار زیادی از مشاوره ها به خاطر توقع هایی است که زوجین نتوانسته اند آنها را برای هم برآورده کنند. یکی از اصول کلی در زندگی مشترک این است که در ارتباط با همسرتان ریزه کارهایش را بدانید. دانستن خصوصیات همسر کمک می کند تا شما از راه درست توقعات او را برطرف کنید.


سیاست زنانه لذت زندگی را دوچندان می کند
حتما شنیده اید که امیرالمومنین(ع) در وصف عشق شان به حضرت زهرا(س) می فرمودند: «هر وقت به او نگاه می کردم، رنج ها و اندوه هایم بر طرف می شد». شاید بخشی از این محبوبیت حضرت زهرا(س) به خاطر این بود که ایشان معصوم و دختر پیامبر(ص) بودند؛ اما نمی شود سهم ویژگی های مهم رفتاری شان را نادیده گرفت؛ ویژگی های رفتاری ای مثل نوع توقع از همسر. مدیریت چه توقعی، مطرح کردن آن توقعات، کی و کجا، از آن سیاست های زنانه است که کنترل آن می تواند لذت از زندگی را در زنان فوق العاده بالا ببرد و در سایه اش همه خانواده شادتر شوند. به نگاه حضرت زهرا(س)به توقع از همسر دقت کنید:« ای ابوالحسن! من از خدای خود شرم می کنم چیزی را که توانایی آن را نداری، بر تو تحمیل کنم».


برخی از کارهایی که خانم ها باید برای مدیریت انتظارات خود انجام دهند شامل این موارد است: یادتان باشد توقعی که با توان همسر جور درنیاید نخستین ضررش به خود خانم برمی گردد زیرا «نه» می شنود و اینطور نشان می دهد که از اوضاع همسرش بی خبر است. اگر هم توقع های بجا و هماهنگ با زندگی داشته باشد و همسرش از پس آن برآید هم نخستین اثر مثبتش این است که مرد خانه به مفید بودن خود در خانه دقت می کند و برای تلاش بیشتر تحریک می شود. پرتوقع ها شخصیت جذابی ندارند و اغلب همسرانشان با تصور اینکه باید دائم جواب پس بدهند از گفت وگو با آنها فرار می کنند. اگر توقعی دارید اول از ضرورت آن خواسته و جواب احتمالی همسرتان آگاه شوید و بعد به شیوه بیان و زمان طرح آن توجه کنید. این پیشنهاد حضرت امیرالمومنین(ع) هم به مطرح کردن توقع منطقی کمک می کند: «ای پسرم! نفس خود را میزان میان خود و دیگران قرار بده، پس آنچه را برای خودت دوست داری برای دیگران نیز دوست بدار».


مردانه توقع داشته باشید
اغلب مردها زحمت امرار معاش حلال خانواده را به دوش می کشند و این، خستگی آنها را زیاد می کند. به خانه می آیند و مثلا توقع دارند همه چی آرام باشد، غذا رو به راه، همسر شاداب و.... این توقع ها اگر واقعی نباشد و شرایط همسر و فرزندان را لحاظ نکند می تواند خستگی تان را بیشتر و در احساس خانم خانه هم دلزدگی ایجاد کند. می شود به توصیه مردسالارهای منطقی و مدیر، به فکر راه های بهتری بود. چه توقعی؟ چطور؟ برای تقویت توانتان به خود انتظارها و توقع های پایینی را تلقین کنید؛ مثلا اینکه دفعات خلوت من و همسرم با وجود اینکه او کارهای مختلفی دارد، به اندازه و خوب است. این دیدن حد پایین، آرامش شما را بیشتر می کند و غیرمستقیم بر رسیدگی بهتر همسرتان هم می تواند اثر مثبت داشته باشد. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: کاری که برتر از توانایی زن است را به او وامگذارید که زن گل بهاری است نه پهلوانی سختکوش. اگر توقعی از همسرتان دارید مثل یک مدیر عمل کنید. می توانید از بیان مدل های ساده ای از انتظارات تان شروع کنید و به مرور توقعات خودتان را بالاتر ببرید. با محبت لفظی و کلامی و همکاری برای انجام مسئولیت های همسرتان ، او را برای پذیرش توقعتان آماده کنید. برای رسیدن به زندگی بهتر، آمادگی تغییر یا حذف توقع های افراطی را در خود به وجود بیاورید تا رابطه همسری شما جذاب تر شود.


توقعات باید چه شکلی باشد؟
توقعات بیجا و غیرواقعی داشتن ما را دچار مشکل و ناامیدی می کند. گاهی اوقات به دنبال دوست کامل، حرفه کامل و زندگی کامل هستیم و وقتی این اتفاق نمی افتد از همه چیز ناامید و سرخورده می شویم.حقیقت این است که توقعات بیش از حد داشتن از خود و دیگران ما را از تجربه های زیبای زندگی محروم می کند. اگر چنین روشی در زندگی دارید بهتر است روی رفتارتان تجدید نظر کنید.

 

توقع منطقی

از دیگران توقع نداشته باشید تغییر کنند

 

اگر می خواهید در تمام مراحل زندگی شاد باشید و از زندگی تان لذت ببرید این توقعات را از دیگران نداشته باشید:


توقعات ممنوعه!
از دیگران نخواهید عین شما رفتار کنند. پیش از هر شروع رابطه ای مطمئن باشید با کسی دوست می شوید که مانند شما خوش قلب است و در برابر رفتارهای محبت آمیزتان، رفتار مناسبی در پیش می گیرد تا در روابط تان احساس نکنید که فریب خورده اید. اما به طور کلی ما نباید از دیگران انتظار داشته باشیم که رفتاری درست شبیه خودمان داشته باشند.


از دیگران توقع نداشته باشید تغییر کنند
فکر نکنید که می توانید دیگران را طبق خواست خود تغییر دهید. دوست داشتن کسانی که می شناسید مانند اعضای خانواده به معنای دوست داشتن آنها همان طور که هستند، است. سعی نکنید آنها را به دلخواه خود تغییر دهید چرا که در این صورت علاوه براین که راه به جایی نمی برید، بلکه باعث ناراحتی آنها نیز می شوید و به طور کلی تنها می مانید.


نخواهید دیگران به خاطر شما دست از کارهایشان بردارند
شما تنها کسی نیستید که ممکن است گرفتار روزهای بد شود. معمولا در سختی ها دوستان و اعضای خانواده کسانی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید، اما یادتان باشد از آنها سوء استفاده نکنید. یاد بگیرید مراقب خود باشید. مستقل بودن بسیار مفید است. در انتظارات خود تعادل ایجاد کنید و بدانید که تا چه حد از دیگران می توان توقع داشت و در عین حال تقاضایتان را چه زمانی مطرح کنید. البته انجام دادن این کار بسیار سخت است، اما برای داشتن زندگی سالم و شادتر باید مراقب رفتارهایمان با دیگران باشیم.


انتظار نداشته باشید که دیگران همیشه با شما موافق باشند
برخی از مردم دائم اعتراض دارند که چرا اطرافیانشان افکاری مشابه آنها ندارند و می خواهند همه را با خود موافق کنند. یاد بگیرید در قبال دیگران رفتارهای خودخواهانه از خود بروز ندهید. انسان حق دارد شاد زندگی کند و از لحظه لحظه آن لذت ببرد. پس با برخوردهای غیرمعقول زندگی را به کام خود تلخ نکنیم.


به دیگران احترام بگذارید تا دیگران به شما احترام بگذارند
قدرت واقعی در روح و روان است نه در ماهیچه ها و این قدرت با داشتن ایمان و اعتماد به وجود خود تامین می شود. پس از این لحظه به بعد تصمیم بگیرید هرگز از کسی مهر و محبت، احترام و توجه گدایی نکنید. در واقع تنها کسی که می تواند به شما کمک کند فقط خودتان هستید. اگرچه مهم است که نسبت به دیگران خوب و مهربان باشید، اما باید خودتان را هم دوست داشته باشید. با نداشتن چنین انتظاری از دیگران آزاد و رها و شاد زندگی خواهید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد