آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

زن پول دار بگیریم

معیارهای ازدواج موفق

از عوامل بسیار مهم در انتخاب همسر توجه به عوامل اقتصادی و فرهنگی است‎

 

جوانی 31 ساله هستم که می خواهم ازدواج کنم. سوال من این است که من می توانم با دختر پولدار و ثروتمندی ازدواج کنم یا نه؟

 

سوال: جوانی 31 ساله، مجرد و دارای مسکن و شغل آزاد با درآمد ماهیانه یک میلیون و 500 هزار تومان هستم. سوالم این است که من چگونه و با چه معیارهایی همسر آینده‌ام را انتخاب کنم؟ آیا می‌توانم همسر پولدار بگیرم؟ آیا در ازدواج‌هایی که طرف مقابل پولدار و طرف دیگر وضعیت متوسط داشته باشد، ازدواج موفقیت‌آمیز بوده یا خیر؟

   

 

پاسخ کارشناس: قبل از هر چیز از خودتان بپرسید هدفتان از ازدواج کردن چیست؟ اگر قادر باشید پاسخ صریح و صحیحی به این پرسش بدهید، می‌توانید معیارهای همسر آینده‌تان را به درستی تشخیص دهید. در نظر داشته باشید فرد برای داشتن ازدواج موفق پیش از هر چیز، خود باید به بلوغ فکری و هویت یکپارچه دست یافته باشد و تنها چنین فردی قادر است هدف صحیحی از ازدواج کردن داشته باشد و معیارهای صحیحی برای انتخاب همسر آینده خویش در نظر بگیرد و بر مبنای آن معیارها انتخاب مناسبی داشته باشد. دقت کنید انتخاب همسر پیش از به وجود آمدن شناخت کافی و بر مبنای انتخاب های هیجانی، می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند؛ بنابراین مراقب هیجانات خود باشید و سعی کنید بعد از دست‌یابی به شناختی مناسب تصمیم گیری کنید.

 

مشکلات وجود اختلاف طبقاتی در انتخاب همسر

از عوامل بسیار مهم در انتخاب همسر توجه به عوامل اقتصادی و فرهنگی است. از آنجایی که عوامل اقتصادی و فرهنگی می تواند هدایت کننده بایدها و نبایدهای افراد و شکل دهنده شیوه نگرش آن ها باشد، بیم آن می رود که در صورت وجود اختلاف طبقاتی بین طرفین، آن ها در آینده با مشکلات پیچیده ای مواجه شوند. از جمله تفاوت هایی که می تواند بین طبقات اقتصادی- فرهنگی مختلف وجود داشته باشد، می توان به تفاوت های مربوط به نقش مرد و زن در زندگی مشترک، تفاوت در نحوه نگریستن به مسائل زندگی و مسائل مالی، تفاوت در شیوه گذران وقت و تفاوت در سبک فرزندپروری اشاره کرد. این تفاوت ها می تواند زندگی آینده زوجین را با مشکل مواجه کند و تهدیدی جدی برای ازدواج به شمار آید.

 

موارد حائز اهمیت

در صورتی که با وجود مسائل مطرح شده تصمیم به چنین ازدواجی گرفتید، توجه به مواردی که ذکر می کنم، می تواند تا حدی خطرات احتمالی را کاهش دهد. حتما زمان مناسبی را برای شناخت فردی که به عنوان همسر آینده خود در نظر دارید، اختصاص دهید و مطمئن شوید تصمیم شما ناشی از معیارهای سطحی یا چشم و هم چشمی و دلایل این چنینی نیست. سعی کنید در این مدت درباره  نوع تربیت خانوادگی، دغدغه ها، توقعات و انتظارات طرف مقابلتان، سطح ارتباطات و برخوردهای اجتماعی شان اطلاعاتی به دست آورید و نیز در این باره اطلاعاتی از خودتان به ایشان ارائه کنید. فرد مقابل و خانواده اش را با شرایط خود و خانواده تان به طور کامل آشنا کنید و ترتیبی دهید که خانواده ها ملاقات هایی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانید امکان سازگاری آن ها را با یکدیگر بسنجید. در نهایت حتما از مشاوره پیش از ازدواج بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد