آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

افسردگی

درمان افسردگی

افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دنیاست‎

 

افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دنیاست. اما هنوز باورها و عقاید اشتباهی در مورد آن وجود دارد. افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند معمولا به خاطر برچسب‌هایی که به اختلالات روحی و روانی می‌خورد، با پیش‌ داوری‌هایی روبرو هستند. برای مبارزه با این قضاوت‌های نادرست و باورهای اشتباه، مهم است که حقایق مرتبط با افسردگی را بدانیم.

   

باور اشتباه: افسردگی، بیماری نیست 

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند افسردگی تنها یک ناراحتی و اندوه و حتی ضعف شخصیتی است. اما در واقع، افسردگی یک اختلال پیچیده‌ی روحی است که زمینه‌های اجتماعی، روانی و بیولوژیکی دارد و به شیوه‌های گوناگون قابل درمان است. اگر شما هم فکر می‌کنید ممکن است افسردگی داشته باشید، آن را نرمال تلقی نکنید و به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند حمایت‌های لازم جهت مدیریت بیماری‌تان را از شما به عمل بیاورد.

  

باور اشتباه: داروهای ضد افسردگی، همیشه افسردگی را درمان می‌کنند 

افسردگی قابل درمان است. پزشک شما ممکن است داروهای ضد افسردگی برای‌تان تجویز کند که به احتمال زیاد همراه با سیار مداخلات و شیوه‌های درمانی نیز خواهد بود. این داروها، روی مواد شیمیایی مغزتان اثر می‌گذارند و کمک می‌کنند مشکلات بیولوژیکی ریشه‌ای که می‌تواند منجر به افسردگی شود، مشخص شوند. اما برای بسیاری از افراد، داروهای ضد افسردگی به تنهایی کافی نیستند. پزشک شما ممکن است روان درمانی یا گفتگو درمانی را هم توصیه کند. ترکیب دارو درمانی و گفتگو درمانی، یکی از استراتژی‌های رایج در درمان افسردگی است.

 

باور اشتباه: افسردگی به راحتی درمان می‌شود 

هیچ کس خودش انتخاب نمی‌کند که مبتلا به افسردگی شود. برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند افسردگی زمانی روی می‌دهد که کسی به خودش اجازه می‌دهد در اندوه و ناراحتی غوطه ور شود، و ممکن است این باور را داشته باشند که افسردگی با افکار مثبت یا تغییر نگرش، به راحتی درمان خواهد شد. در واقع، افسردگی علامت خوددلسوزی، ضعف و یا تنبلی نیست. بلکه یک بیماری است که موجب می‌شود هورمون‌ها و ساختار و عملکرد مغز، تحت تاثیر منفی محیط یا فاکتورهای بیولوژیکی قرار بگیرند. اگر تردید دارید که دچار افسردگی هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

باور اشتباه: افسردگی، نتیجه‌ی شرایط ناراحت کننده است 

همه‌ی افراد گهگاه  افکار ناراحت کننده یا نارحتی و شاد نبودن را تجربه می‌کنند. مثلا، شاید شما به دلیل فوت یکی از عزیزان‌تان یا یک شکست عشقی، احساس اندوه و غصه کنید. حوادثی اینچنینی می‌توانند احتمال ابتلا به افسردگی را بیشتر کنند، اما افسردگی همیشه هم به دلیل رویدادهای بد، ایجاد نمی‌شود. افسردگی می‌تواند بدون دلیل موجب ناامیدی، اندوه و بیحالی و خمودگی شود. شاید هم فرد افسرده تمایل به خودکشی پیدا کند و این حالات می‌توانند دوره‌های طولانی ادامه پیدا کنند. علائم افسردگی ممکن است ناگهانی و پیش بینی نشده نمایان شوند، حتی وقتی همه چیز در زندگی ظاهرا روبراه است.

 

عوامل افسردگی

افسردگی یک اختلال پیچیده‌ی روحی است که زمینه‌های اجتماعی، روانی و بیولوژیکی دارد‎

 

باور اشتباه: اگر والدین‌تان افسردگی داشته باشند شما هم مبتلا می‌شوید 

اگر سابقه‌ی افسردگی در خانواده‌ی شما وجود داشته باشد، احتمال اینکه شما هم مبتلا شوید، بیشتر است. اما کارشناسان هنوز به طور قطع نمی‌دانند ژنتیک چطور می‌تواند تعیین کننده‌ی احتمال افسردگی باشد. اینکه والدین شما یا عضوی دیگر در خانواده‌تان افسردگی دارند یا داشته‌اند، دلیل نمی‌شود شما هم دچار افسردگی شوید. البته اطلاع از سوابق خانوادگی، کار هوشمندانه‌ای است، اما سعی کنید در مورد ریسک فاکتورهایی که دست شما نیستند، نگران نباشید. در عوض روی عواملی کار کنید که می‌توانید آنها را تحت کنترل خود بگیرید. مثلا اجتناب از مصرف الکل یا دارو، به کاهش ریسک افسردگی کمک می‌کند.

 

باور اشتباه: داروهای ضد افسردگی، شخصیت فرد را تغییر می‌دهند 

داروهای ضد افسردگی، هورمون‌های مغز را تغییر می‌دهند و این ممکن است ترسناک به نظر برسد و شاید شما نگران شوید که مبادا با مصرف این داروها، شخصیت متفاوتی پیدا کنید. شما باید بدانید که داروهای ضد افسردگی جوری طراحی شده‌اند که تنها برخی از مواد شیمیایی خاص را در مغزتان تغییر می‌دهند و به تسکین و تخفیف علائم افسردگی‌تان بدون اینکه تغییری در شخصت‌تان ایجاد کنند کمک می‌کنند. افراد بعد از مصرف این داروها هیچ تغییری در شخصیت خود احساس نمی‌کنند. اگر در زمان مصرف دارو، احساس خوبی ندارید، درمورد شیوه‌ی درمان با پزشک‌تان مشورت کنید.

 

باور اشتباه: داروهای ضد افسردگی را باید تا پایان عمر مصرف کرد 

داروهای ضد افسردگی برای بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری، درمان‌هایی بلند مدت هستند. اما طول دوره‌ای که دارو برای شما تجویز می‌شود، بر اساس شدت بیماری‌تان می‌تواند متنوع باشد. شاید لازم نباشد در سالهای بعدی زندگی‌تان، داروی ضد افسردگی مصرف کنید. در بسیاری از موارد پزشک شما ممکن است روان درمانی همراه با دارو درمانی را توصیه کند. این درمان می‌تواند به شما کمک کند راههای جدید و کارآمد غلبه بر چالش‌های زندگی را یاد بگیرید و احتمالا به مرور زمان، نیازتان به دارو کاهش پیدا کند. در مواردی هم شاید مصرف داروهای ضد افسردگی برای مدتی طولانی، بهترین انتخاب برای بیمار باشد.

 

باور اشتباه: فقط زنها دچار افسردگی می‌شوند 

خیلی از آقایان به دلیل فشارهای اجتماعی، نمی‌توانند در مورد احساسات خود به راحتی حرف بزنند یا به دنبال کمک و مشاوره بروند. در نتیجه، برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند افسردگی بیماری است که تنها زنان را مبتلا می‌کند. این کاملا نادرست است. معمولا زنها علئم افسردگی‌شان را گزارش می‌دهند اما مردان هم افسرده می‌شوند. افسردگی برای مردها می‌تواند پیامدهای جدی‌تری هم داشته باشد، مثلا احتمال اقدام به خودکشی در میان مردان افسرده بیشتر است و درست به همین دلیل، جدی گرفتن و درمان افسردگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

باور اشتباه: صحبت درباره‌ی افسردگی، آن را تشدید می‌کند 

این کاملا نادرست است که گفتگو در مورد افسردگی، احساسات مخرب و بد را بیشتر کرده و بیمار را روی تجربیات منفی‌اش در زندگی، متمرکزتر نگه می‌دارد. واقعیت این است که برای بسیاری از افراد، تنها ماندن با افکار و احساسات، بسیار مخرب‌تر و مضرتر از بروز و فریاد آنهاست.

 

اگر افسردگی دارید، صحبت در مورد احساسات‌تان با یک شنونده‌ی قابل اعتماد و حامی که اهل قضاوت نیست، می‌تواند سودمند باشد. عزیزان شما ممکن است بتوانند گوشی شنوا و همدل برای‌‌تان باشند اما در بیشتر موارد، یک درمانگر ماهر، بهتر می‌تواند از شما حمایت کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد