تور کربلا زمینی

کد: NBHTY
2 روز - 1 شب
  • تور هوایی کربلا
  • کربلا
  • ۶a202ed6-cd47-4577-8e3f-0776ae2d74fe-350×350
  • تور زمینی کربلا
  • تور هوایی کربلا

توضیح

تور زمینی کربلا برای بسیاری از مسلمانان مهمترین و پربارترین تجربه زندگی است.

زیرا در این تور، مسلمانان فرصتی دارند تا به مقام شهادت و بزرگداشت امام حسین (ع) و خاندان پاکش پرداخته و در کنار حرم مطهر آنان قدم بگذارند.

این تجربه به عنوان یک رویداد مذهبی و فرهنگی مهم در جامعه مسلمانان شناخته می شود که در طی آن ارتباط و انس با خداوند و اهل بیت (ع) تقویت می شود.

یکی از مهمترین دلایل برگزاری تور زمینی کربلا، ترویج ارزش های دینی و اخلاقی است.

در این تور کربلا، مسلمانان با تجربه زندگی امام حسین (ع) و فرزندانش در سرزمین کربلا آشنا می شوند و درک بهتری از معنای ایستادگی در برابر ستم و ظلم پیدا می کنند.

همچنین، در این تور، ارزش هایی مانند تواضع، برادری و عدالت واقعیت خود را نشان می دهند و این ارزش ها را در زندگی روزمره خود به کار می برند.

از دیگر مزایای تور کربلا زمینی می‌توان به ایجاد ارتباطات بین مسلمانان شیعه از سراسر جهان اشاره کرد. در این سفر، زائران از مختلف کشورها و فرهنگ‌ها با یکدیگر آشنا می‌شوند و این ارتباطات ممکن است در آینده به تقویت همبستگی و اتحاد میان این جوامع مذهبی کمک کند.

تور زمینی کربلا

تور زمینی کربلا اغلب به صورت خانوادگی صورت می‌گیرد و به دلیل ناآشنایی با شرایط سفر زیارتی عتبات کشور عراق، بسیاری زائران ایرانی ترجیح می‌دهند در غالب تور به این کشور سفر کنند.

تورهای زیارتی کربلا به اشکال مختلفی برگزار می‌شود که مطمئن‌ترین آن‌ها تور کربلا زیر نظر سازمان حج و زیارت است. تور کربلا زمینی آژانس نیکان گشت از جمله تورهای کربلا است که زیر نظر سازمان حج و زیارت و هم بصورت آزاد برگزار می‌شود. در این نوشته با مشخصات این تور آشنا می‌شوید.

کدام تور کربلا برای شما مناسب‌تر است؟

تور زمینی کربلا با اتوبوس در مقایسه با تور هوایی کربلا ارزان‌تر است. البته سفر با هواپیما بسیار سریع و راحت است.

انتخاب با شما است که تور کربلا زمینی را با قیمت ارزان‌تر انتخاب کنید، یا در تور هوایی با هزینه‌ای نزدیک به ۲ برابر تور زمینی، با هواپیما به عراق سفر کنید. مد نظر داشته باشید که قیمت تور کربلا زمینی ۱۴۰۰ و تور هوایی کربلا، در سایت نیکان گشت به صورت مستمر به روز می‌شود.

ایستگاه اول، مرز

در شروع سفر با اتوبوس راهی یکی از پایانه‌های مرزی می‌شوید، پس از عبور از مرز با اتوبوس‌های عراقی به سمت نجف حرکت می‌کنید. البته بنا به اقتضائات، ممکن است یک شب هم در مرز اقامت داشته باشید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که ورود به خاک عراق از یکی از پایانه‌های مرزی مهران، خسروی، شلمچه و چذابه انجام می‌گیرد و برحسب اینکه مبداء تور کدام شهر می‌باشد از یکی از این نقاط وارد خاک عراق می‌شوید.

پایانه‌های مرزی ایران و عراق و استان‌های مربوطه

  • شلمچه: میزبان زائرین استان‌های جنوبی کشور همچون خوزستان، بوشهر، هرمزگان
  • چذابه: میزبان زائرین استان‌های مرکزی همچون اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و …
  • خسروی: در مواقعی که امنیت این مرز برقرار است ممکن است برخی کاروان‌ها از طریق مرز خسروی وارد خاک عراق شوند.
  • مهران: میزبان زائرین همه استان‌های شمالی و بیشتر استان‌های غربی و استان‌های تهران، قم و …

برنامه تور زمینی عتبات در کشور عراق

روز اول: عزیمت به شهر نجف

قبل از ظهر به شهر نجف رسیده و به هتل محل اقامت خود خواهید رفت. پس از استراحتی کوتاه و صرف ناهار با هدایت و همراهی مدیر کاروان به زیارت حرم حضرت علی علیه‌السلام می‌روید. سپس به هتل بازگشته، شام را صرف می‌کنید و به استراحت می‌پردازید.

نکته: اولین زیارت حتما باید با همراهی مدیر کاروان انجام شود. اما در دفعات بعدی می‌توانید به تنهایی به زیارت بروید.

روز دوم: برنامه شخصی خود را پی بگیرید

در روز دوم تور نجف و کربلا می‌توانید برنامه شخصی خود را پیگیری کنید به این معنا که در اختیار خودتان هستید.

روز سوم: عزیمت به کوفه

روز سوم اقامت در نجف را با عزیمت به کوفه آغاز خواهید کرد و با اتوبوس از نجف به مسجد کوفه رفته، اعمال ۱۲ مقام مسجد کوفه را به جای آورده و به زیارت مرقد میثم تمار، مسلم بن عقیل و مختار ثقفی خواهید رفت. در انتهای روز به زیارت حرم حضرت علی ابن ابی طالب علیه‌السلام مشرف می‌شوید و به هتل باز می‌گردید.

روز چهارم: عزیمت به کربلا

صبح اول وقت هتل خود در نجف را تخلیه کرده و با اتوبوس راهی مسجد سهله می‌شوید. ساعتی را به زیارت مسجد سهله می‌گذرانید و پس از آن با اتوبوس راهی کربلا می‌شوید. احتمالا تا پیش از ظهر به کربلا می‌رسید و مستقیما به هتل محل اقامت خود رفته و پس از صرف ناهار به زیارت حرم امام حسین و حضرت حضرت ابولفضل العباس می‌روید.

روز پنجم و ششم: زیارت در کربلا

برنامه تور کربلا زمینی در این دو روز مختص زیارت حرمین شرفین حضرت ابوالفضل عباس و امام حسین علیه‌السلام و همچنین بازدید از تل زینبه، خیمه گاه و مقام صاحب الزمان می‌باشد.

روز هفتم: سفر به سامراء

بعد از اقامه نماز صبح، با اتوبوس به شهر سامرا می‌روید حرم امام علی نقی هادی علیه‌السلام و امام حسن عسگری علیه‌السلام، سپس به سمت کاظمین حرکت می‌کنید. البته در مسیر به زیارت حرم امام‌زاده سید محمد، فرزند امام هادی علیه‌السلام که در نزدیکی شهر سامراء قرار دارد رفته و پس از صرف ناهار در این مکان، عازم کاظمین خواهید شد. عصر روز هفتم هتل محل اقامت خود در کاظمین را تحویل گرفته و برای نماز مغرب و عشاء راهی حرم امامین شریفین، امام موسی کاظم علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام می‌روید.

و روز آخر:

صبح روز آخر هتل را تحویل خواهید داد و با اتوبوس راهی مرز مهران خواهید شد. ناهار روز آخر را نیز در مسیر و در اردوگاه کوت صرف نموده و عصر روز هشتم (روز نهم سفر) به مرز خواهید رسید. شام آخر را نیز در یکی از رستوران‌های طرف قرارداد با سازمان حج و زیارت میل نموده و در همان نقطه‌ای که سفر خود را از آنجا آغاز کرده بودید، به سفر خود پایان می‌دهید.

با توجه به اینکه این تور معمولا در ماه‌های پاییز و زمستان برگزار می‌شود، تور کربلا زمینی همچنین فرصتی است برای دیدن مناظر زیبای طبیعتی و فرهنگی کربلا و عراق در فصل خاصی از سال.

همچنین با توجه به کاهش قیمت‌ها در فصل پاییز و زمستان، تور کربلا زمینی برای زائران ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر خواهد بود.

توصیه‌های نیکان گشت برای رزرو تور زمینی کربلا

تور زمینی کربلا اغلب برای کسانی مناسب است که قصد دارند با هزینه مناسب‎تر به زیارت عتبات کشور عراق بروند. توصیه می‌کنیم برای دوری از گزند گرمای طاقت فرسای عراق در ماه‌های خنک پاییز و زمستان برای رزرو تور کربلا زمینی اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تور زمینی و هوایی کربلا با شماره ۰۲۱۶۵۵۴۹۴۶۲ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب نیکان گشت بهره ببرید.

صفحه اینستاگرام نیکان گشت

تور هوایی کربلا

در نهایت، تور کربلا زمینی فرصتی است برای تجربه یک سفر مذهبی و فرهنگی بی‌نظیر و درک عمیقی از تاریخ و فرهنگ اسلامی.

این سفر باعث می‌شود زائران بتوانند با احساسات عمیق‌تری به زندگی خود و دنیای اطرافشان نگاه کنند و از ارتباط فراموش‌نشدنی با خداوند و امام حسین (ع) بهره‌مند شوند.

بنابراین، تور کربلا زمینی را به عنوان یک تجربه زندگی مذهبی و فرهنگی بی‌نظیر به همه مسلمانان شیعه پیشنهاد می‌کنیم.

محل

دیدگاه ها (6)

6 دیدگاه برای تور کربلا زمینی

  1. امید

    عالی

  2. علی

    سلام

  3. peyman

    بهترین آژانس مسافرتی که تا به الان باهاش سفر رفتم ، دمتون گرم

  4. محمد

    عالیه

  5. رضا اهدایی

    سفری بسیار عالی وخاطره انگیز بود

  6. رضا اهدایی

    بسیار خوب و عالی ،همه چی مرتب و منظم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قيمت:۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟