آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

تشکر کردن و عذرخواهی کردن،چرا و چگونه باید تشکر و عذرخواهی کنیم؟

 جانبلاغی

به طور طبیعی اغلب ما به هر زبانی که صحبت میکنیم در به کار بردن تشکر و عذرخواهی حساسیت به خرج میدهیم. همه ما وقتی به این کلمات میرسیم به گونه ای رفتار میکنیم که انگار مسئول جیره بندی انها هستیم! با وجود این، ما از آنها به عنوان ابزار کاهش استرس یاد میکنیم. استفاده عاقلانه از تشکر کردن و عذرخواهی کردن فقط نیازمند منطق هست. یکی از تعابیر منطق، خود را جای دیگران گذاشتن است. 

 

::تشکر و عذرخواهی:این کلمات باید بی درنگ، احساس و بیان شوند. کارت پستال تولدی که یک روز دیر فرستاده میشود مانند روزنامه ای است که یک ماه از تاریخ چاپ ان گذشته است. همیشه تاثیر یک تشکر سریع تلفنی بیشتر از یک نامه دو صفحه ای است که دو هفته بعد فرستاده شود!

مطمئنا اگر کارت تبریک چند روز جلوتر برسد بهتر از این است که یک روز دیر برسد. بیشتر ما در گفتن بی درنگ "متشکرم" و "متاسفم " بیش از حد کمرو و محتاط هستیم. ما میخواهیم انها را به وقت و زمان بهتری که روحیه خوبی داریم موکول کنیم. هیچ وقت کار بهتر را به خاطر بهترین کار، به بعد موکول نکنید. مهم تر از اینکه چه بگویید یا چه بنویسید، زمانی است که شما این کار را انجام میدهید.

  

::تشکر و عذرخواهی:داشتن یک قلب قدر دان و متشکر، نه تنها بزرگترین حسن است، بلکه سرمنشا همه خوبی هاست. تشکر اجرت ناچیزی است و هرگاه کسی کاری برایتان کرد باید دستمزد او را بدهید و سپس به عنوان پاداش از اون تشکر کنید بعد از مدتی آوازه شما در همه جا میپیچد.

  

::تشکر و عذرخواهی:از روی عادت تشکر نکنید. آن را با احساس در صدا، لبخندی بر لب هایتان و از مغز و قلب ادا کنید. فراموش نکنید شما میتوانید خودتان را تغییر دهید نه دیگران را. این موضوع در ابراز تاسف هم صدق میکند. شرکت در مراسم خاکسپاری خیلی مشکل است اینکه چه بگوییم و چه نگوییم. این را بدانید فرد سوگوار در این لحظه به کلمات تسلی بخش نیاز ندارد، بلکه میخواهد نزدیکانش کنار او باشند.

  

::تشکر و عذرخواهی:نشان دادن قدردانی از آنچه که دیگران انجام داده اند، مشخصه افراد برجسته است و بیان قدردانی بیشتر از اینکه نشان دهنده ادب فرد باشد به آینده برجسته او اشاره دارد.

  

::تشکر و عذرخواهی:وقتی شما ابراز تشکر میکنید، بیان لفظی آن 10 درصد، حالت چشمان 20 درصد، ادای آن با سر 30 درصد و ابراز قلبی آن 40 درصد باقیمانده را تشکیل میدهد. بنابراین حتی اگر مثلا

  

::تشکر و عذرخواهی:سرنوشت غل و زنجیری نیست که برای همیشه تاب مقاومت را در مقابل شما داشته باشد. هر زمان اراده کنید میتوانید آن را پاره کنید. کاری که دیروز انجام نشده است را میتوان امروز انجام داد. 

 

نویسنده: محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد