آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

موفقیت در دانشگاه

    تحصیل در دانشگاه یکی از تجارب منحصر به فرد در دنیاست که فقط تعدادی از افراد می‌توانند به آن دست یابند. شاید در طول زندگی هیچ زمانی مثل دوران دانشجویی نباشد که شما انتخابهای زیادی پیش‌رو داشته‌باشید، بتوانید به فعالیتهای متنوع بپردازید و وقت آزادی داشته‌باشید که تنها تصمیم گیرنده برای چگونگی گذراندن آن خودتان باشید. هر چند نباید فراموش کرد این دوره مسئولیتهای زیادی نیز با خود به همراه می‌آورد و در واقع آینده و جهت زندگی شما را شکل می‌دهد. توجه به موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند تا این برهه از زندگی را با شادابی و موفقیتی سرشار سپری نمایید.

یکی از نکات مهم حضور در کلاسهای درس است. هر چند برخی کلاسها خسته‌کننده‌اند یا درس ارائه شده در آنها سخت است و یا زمان تشکیلشان برخلاف میل شماست، با این همه باید توجه کرد که در هر دو حال شما برای موفقیت در پایان ترم به این کلاسها نیاز دارید و شرکت در این کلاسها بخشی لاینفک (جدا نشدنی) از برنامه دانشجویی است، شما با حضور خود در کلاس تعهد خود را به اهداف تحصیلی نشان می‌دهید و مطمئناً در ارزیابی پایان‌ ترم نتیجه بهتری خواهید گرفت.

شاید به نظر‌تان بیاید صرف حضور در کلاس و گوش کردن کافی است. در حالی که وقتی یادگیری صورت می‌گیرد که حضورتان فعال بوده و از مطالب مطرح شده یادداشت‌برداری کنید. به این منظور باید توجه خود را به استاد متمرکز کرده و ضمن یادداشت با استفاده از کلمات مخفف و یا نشانه‌های خاص، سرعت نوشتن خود را افزایش دهید. بهتر است در فاصله 24 ساعت پس از کلاس مطالب را مرور کرده و جاهای خالی را پر و یادداشتهایتان را تصحیح و تکمیل نمایید.

یک قانون اولیه برای هر دانشجو این است که به ازای هر ساعت حضور در کلاس، 2 ساعت مطالعه در طول هفته لازم است. سعی کنید دامنه روابط خود را گسترش دهید و در زمینه‌های مختلف افراد مورد نظر خود را بیابید، دوستانی برای موارد مختلف مثل تمرین ورزشی، درس خواندن،

 ارتباط عاطفی و در میان گذاشتن مسائل شخصی، بحث در مورد مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و ...

 
    یکی از مهمترین توانمندیهای یک دانشجو در دنیای امروز تسلط به زبان انگلیسی و کامپیوتر است. در صورتی که در این زمینه‌ها مهارت کافی ندارید از همین اولین ترم تحصیلی برنامه‌ای برای شرکت در کلاسهای مربوطه تنظیم و فعالانه آن را دنبال کنید.

            سعی کنید اساتید خود را بشناسید و با آنها در طول ترم حداقل یک یا دو بار ارتباط برقرار کنید، در این صورت شما بتدریج استادی را خواهید یافت که با  او راحت‌تر بوده و می‌توانید رابطه‌ای خاص داشته‌باشید. هر یک از اساتید در زمینه‌های تخصصی خود اطلاعات زیادی داشته و می‌توانند دریچه‌‌های جدید برای شما بگشایند و در انتخاب درسها، ادامه تحصیل، استفاده از برخی امکانات و یا شرکت در برنامه‌های خاص و یا عضویت در ژورنالهای علمی و... راهنمای شما باشند. به خاطر داشته باشید که اساتید به دنبال شما نمی‌آیند بلکه شما نیازمند آنها بوده و باید در جستجویشان باشید.شاید تصور همه درسهای ترم و حجم کارهایتان باعث هراس شما شود.

 برنامه‌‌های هر ترم را به اجزاء کوچک و جزئی‌تر تقسیم کنید. شما نمی‌توانید از همه پله‌ها یک جا بپرید. بهتر است از آنها یکی‌یکی‌ بالا بروید. نگاهتان به امتحانات آخر ترم نباشد چون در اینصورت زمان زیادی را از دست خواهیدداد، بلکه بر آنچه از شما در اولین جلسات کلاسی انتظار می‌رود تمرکز داشته‌باشید. تمام وقت و انرژی خود را بگذارید تا در امتحانات کوچک کلاسی موفق شوید، در این صورت در پایان ترم نیاز زیادی به درس خواندن نداشته و مرور درسها کافی خواهدبود.غیر از درس خواندن فعالیت دیگری را در زمینه‌های مورد علاقه خود شروع کنید مثل شرکت در کلاسهای هنری و موسیقی و ... پیوستن به کلوپهای مختلف دانشجویی، فعالیتهای ورزشی و...یکی از موارد قابل توجه در نظر گرفتن استراحت کافی است تا بتوانید کارایی مناسب داشته‌باشید. متأسفانه برخی دانشجویان بعد از نیمه‌شب به خواب رفته و زمان بیدار شدن را با ساعت اولین کلاس خود تنظیم می‌کنند. سعی کنید شبها در زمان معینی به خواب رفته و صبح نیز در وقت مشخصی از خواب بیدار شوید. بسیاری از خستگی‌های روزانه، بی‌حوصلگی‌ها و چرت زدنهای سر کلاس ناشی از الگوهای نامنظم خواب شبانه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد