آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

برای این‌که دیگران را متقاعد کنید، بخوانید!

هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن دیگران خواهید شد

 

فکرش را بکنید نیرویی داشتید که می‌توانستید هر کسی را که می‌خواستید متقاعد به انجام کارهای دلخواه‌تان می‌کردید. غیرممکن به نظر می‌آید؟ باید بگویم آن‌قدرها که فکر می‌کنید سخت نیست.
افراد زیادی مثل رهبران یا فروشندگان با همین نیرو امورات‌شان را می‌گذرانند. متدهای‌شان بسیار سر راست است. وقتی قدرت این را ندارید که به دیگران حکم کنید و دستور بدهید، می‌توانید برای انجام این کار از راه‌های روان‌شناختی زیرکانه‌ای استفاده کنید. البته نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و کمی سیاست دارید. در این مقاله می‌خواهیم راه‌هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نظر دیگران را تغییر دهید.
 

ادامه مطلب ...

رازداری در خانواده و اهمیت آن

رازداری یکی از ویژگی های مثبت انسان هاست

 

رازداری یکی از ویژگی های مثبت انسان هاست که نه تنها در زندگی فردی و شخصی می تواند به آنها کمک کند که حتی برای داشتن یک زندگی اجتماعی موفق هم موثر خواهد بود.

 

بعضی وقت‌ها ممکن است رازهایی را درباره دیگران مطرح کنند که به هیچ وجه قابل بخشش نیست و نمی‌توانند جبرانش کنند، ولی بی‌توجه به اهمیت آن، می‌گویند و به حرفشان ادامه می‌دهند. در صورتی که از انسان، به عنوان موجودی عاقل و با تدبیر انتظار می‌رود در این هنگام کمی بیشتر فکر کند و حرف‌هایش را با دقت بیشتری مطرح کند. بعضی انسان‌ها، اما این نکته را به کلی نادیده می‌گیرند و مانند دستگاهی اتوماتیک، اطلاعاتی را که ذخیره کرده‌اند در اختیار همه افراد می‌گذارند؛ بدون این‌که قادر باشند موضوع صحبت‌ها را پردازش یا گروه خاصی را به عنوان مخاطب انتخاب کنند.  ادامه مطلب ...

6 نشانه اینکه باید با دوستتان قطع رابطه کنید!

گاهی درباره‌ی دوستی های خود بیاندیشید

 

همانطور که هر از گاهی قفسه‌ها را مرتب می‌کنید باید روابط دوستانه‌ی خود را نیز مرتب و تمیز نمائید. هر از گاهی درباره‌ی دوستی های خود بیاندیشید و مطمئن شوید که از ادامه‌ی آن رابطه احساس خوبی دارید.
تقریبا ساعت ۲:۳۰ دقیقه‌ی صبح، اتاق کنفرانسِ محوطه‌ی دانشگاه غرق در تاریکی و سرما. نشسته بودم، دست‌هایم را گره کرده و چشمانم را به زمین دوخته بودم و بهترین دوستم که تا دقایقی دیگر به دوست سابقم بدل می‌شد، فریاد می‌کشید. او آزرده و عصبانی بود، گیج شده بود که چرا پس از سه سال با هم بودن‌ها، همخانه بودن‌ها، شب تا صبح فیلم تماشا کردن‌ها و بحث‌های عمیق، اکنون تصمیم گرفته‌ام که به دوستی با او خاتمه دهم.  ادامه مطلب ...

با خود مهربان تر باشید!

با خود مهربان تر باشیم

 

«سال ها خود را نقد کردید و به نتیجه نرسیدید. [حال] سعی کنید خود را به اثبات برسانید و ببینید چه اتفاقی می افتد!» لوییس هِی
در بسیاری از مواقع و مشکلات، به نظر می رسد کسی که کمتر از همه به او اهمیت می دهیم و دوست ش داریم، خودمان هستیم.
ما تقریباً هر روز و در دقایقی، با بی رحمی به ملامت خود می پردازیم. ما حتی در بسیاری از اوقات متوجه هم نمی شویم که چه ادبیات منفی ای را در هنگام سخن گفتن از خود یا حرف زدن با خود، به کار می بریم.
  ادامه مطلب ...

ملاک های اصلی ازدواج که باید جدی بگیرید

ازدواج کردن مثل هر کار بزرگ و مهم دیگری، نیاز به آماده شدن دارد

 

ازدواج کردن مثل هر کار بزرگ و مهم دیگری، نیاز به آماده شدن دارد. اگر نتوانید از ابتدا خود را برای یک انتخاب مهم آماده کنید و توانایی پذیرفتن مسئولیت ها را نداشته باشید، هیچ وقت ازدواج موفقی را تجربه نخواهید کرد.

 

گاهی سختگیری بی جا، منجر به مجرد ماندن طولانی مدت می شود اما کسانی هم که مواردی مثل جذابیت، خصوصیت های فرهنگی و اجتماعی، تعهد و قابلیت های طرف مقابل را در نظر نمی گیرند، در آینده امنیت لازم را در زندگی زناشویی شان احساس نخواهند کرد و در نهایت پایه های سست این زندگی روزی فرو خواهد ریخت. دکتر آذین، مشاور خانواده و سلامت جنسی می گوید با وجودی که مهم ترین رکن هر جامعه ای خانواده است اما به یاد داشته باشید که هدف اصلی ازدواج، رسیدن به آرامش است. اگر روز به روز آمار طلاق در جامعه بالا می رود، به این علت است که در بسیاری از ازدواج ها ملاحظات لازم در نظر گرفته نمی شود.  ادامه مطلب ...

10 قانون طلایی ازدواج موفق

ازدواج موفق و پایدار شامل متعهد گشتن بی‌قید و شـرط نـسبت به یک فرد ناکامل است

 

ازدواج خوب و موفقیت‌آمیز وجود دارد، اما ازدواج بی‌عیب و نقص ممکن نیست. هر ازدواج موفق و پایداری شامل متعهد گشتن بی‌قید و شـرط نـسبت به یک فرد ناکامل است. این که همسرتان کامـل و فـاقـد هـرگـونه عیبی باشد، انتظار نابجایی است...
مروزه که جدایی‌ها با کوچک‌ترین اختلاف اتفاق می‌افتند مهم است که از خودتان سوال کنید تعهد شما نسبت به ازدواج چیست؟ تعهد به ازدواج بـه این مفهوم است که زن و شوهر به یکدیگر چنین گفته باشند: "مـا نسبت به زندگی مـشترک‌مان بی‌اعتنا و بی‌اهمیت نیستیم. ما ازدواج‌مان را بر پایه عشق، احترام، شرافت و عـلاقـه دو سویه و خالصانه با یکدیگر آغاز کرده‌ایم. ما اعتقاد داشتیم و داریم که به یکدیگر وفادار بمانیم، صادق بـوده و دروغ نگوییم و به یکدیگر اعتماد داشته باشیم. چـه در حضور یکدیگر، چه در غیاب یکدیگر." رعایت نکات زیر سبب تحکیم تعهد به زندگی مشترک می‌شود:

 


 
ازدواج موفق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی محسوب می‌شود

 

10 قانون طلایی ازدواج موفق
1- سعی کنید بیشتر از آن که انتظار داشته باشید چیزی از همسرتان دریافت کنید، چیزی به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان است، مطمئن باشید فرصت‌های بی شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید کرد. در این صورت شما نیز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهید شد. زیرا انسان‌ها همواره سعی می‌کنند خوبی‌های دیگران را جبران کنند.

2- از همسرتان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. اجتناب از انتظارات غیرواقعی می‌تواند از بروز بسیاری درگیری‌ها، عصبانیت‌ها و سرخوردگی‌ها جلوگیری کند. انتظار نداشته باشید همسرتان کامل و بی نقص باشد. در ضمن هیچ‌گاه او را با دیگران مقایسه نکنید.

3- سعی کنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید.

4- به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید همسرتان را نسبت به انجام کارهایی که دوست دارید، ترغیب کنید. اگر این روش موثر نبود روش‌های دیگر را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که تحسین و تعریف به موقع می‌تواند یک انگیزه قوی باشد.

5- اهداف خود را طبقه‌بندی کرده و افکار خود را بر مهم‌ترین هدف‌تان یعنی داشتن یک محیط خانوادگی آرام و شاد متمرکز کنید.

6- هیچ‌گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشوید؛ به جای این کار با او به توافق برسید.

7- همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید. در عوض سعی کنید روشی در پیش بگیرید که از تکرار این اشتباهات جلوگیری کند. وقتی شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش می‌کنید، احساسات او را جریحه‌دار می‌کنید و باعث آزار او می‌شوید.

8- اگر همسرتان به شما توهین کرد، سکوت کرده و با او مقابله به مثل نکنید. با این کار از بروز بسیاری از بحث‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کنید. این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می‌توانید در زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنید (البته این بدان معنا نیست که تصور کنید الزاما باید با یک همسر بد زبان و بدخو کنار بیایید و همیشه تمام کج‌رفتاری‌های او را تحمل کنید؛ این مشکل دیگری است و راه‌حل‌های دیگری دارد).

9- در زمان حال زندگی کنید. اشتباهات و وقایع تلخ گذشته را فراموش کنید و سعی کنید شرایط زندگی امروزتان را تغییر دهید.

10- همواره از همسرتان بپرسید: برای این که زندگی ما شاد و دلپذیر باشد، من چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟

ازدواج موفق از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی
زندگی توام با عشق و محبت در کنار همسر، مهم‌ترین فاکتور ایجاد آرامش روحی است.مطالعات اخیر پژوهشگران حاکی از آن است: افراد متاهل نسبت به کسانی که مجردند زندگی شادتری دارند.

این مطالعات نشان می‌دهد: ازدواج موفق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی محسوب می‌شود. بر این اساس افرادی که با همسرشان زندگی توام با عشق و محبت را تجربه می‌کنند از آرامش روحی قابل توجهی برخوردارند.

کوچولو! سرت را بالا بگیر و بگو نه!

مهارت نه گفتن

از همین امروز به کودکان مهارت نه گفتن را آموزش دهید.

 

اگر نمی خواهید کودک تان قربانی زورگویی دیگران شود، از همین امروز به او مهارت نه گفتن را آموزش دهید.
بچه های حرف گوش کن را همه دوست دارند. حتی صبورترین مادرها هم اغلب ترجیح می دهند در پایان یک روز سخت و خسته کننده، به جای مقاومت فرزندشان در برابر تصمیم های خود، بعد از تمام شدن حرف های شان یک «چشم» شیرین بشنوند و با کودکی که در برای خواسته های شان مقاومت می کند، سر و کله نزنند. اما روانشناسان معتقدند کسانی که نه گفتن را در سال های کودکی یاد نگرفته اند، نه تنها در آن سال ها، بلکه تا پایان عمر نمی توانند در برابر چیزهایی که با آنها مخالفند بایستند و به خاطر پایین بودن اعتماد به نفس شان و بی بهره بودن از مهارت «نه گفتن»، بیشتر از دیگران در معرض تجاوز یا انواع سوءاستفاده ها قرار دارند.  ادامه مطلب ...

راضی نگه داشتن دیگران تا کی؟!

شما هیچ وقت نمی توانید همه کسانی را که با آنها در تعامل هستید راضی کنید

 

لطف کردن به دیگران و راضی نگه داشتن دل آنها ذاتا چیز بدی نیست؛ چنین کاری زمانی که به خانواده و کسانی که به آنها عشق می ورزیم می تواند ارزشمندتر نیز باشد. اما برخی مواقع خشنود کردن دیگران می تواند برا یمان دردسرساز شود.
شما هیچ وقت نمی توانید همه کسانی را که با آنها در تعامل هستید راضی کنید. اگر بیش از توان تان برای خواسته های دیگران تلاش کنید فرصت کافی برای تحقق نیاز های خود را نخواهید داشت. اگرچه برخی افراد ممکن است به صورت تلویحی از این وضع شکایت کنند، اما چنین کاری درکل غیر ممکن به نظر می رسد. در ادامه ی مطلب به بررسی ۵ مورد از نشانه های لطف کردن به مردم که می توانند برای ما زیان بخش باشد می پردازیم:  ادامه مطلب ...

چگونه به آرامش درونی ماندگار دست پیدا کنید

آرامش فکر، نداشتن مشکل در زندگی نیست، بلکه توانایی کنار آمدن با مشکلات است

 

«آرامش فکر، نداشتن مشکل در زندگی نیست، بلکه توانایی کنار آمدن با مشکلات است.»
من هم مثل خیلی آدم‌های دیگر، سالهای زیادی از زندگی‌ام را نفهمیده بودم که آرامش درونی یک انتخاب است. مطمئن نیستم چه فکر می‌کردم. شاید باور نداشتم که کسی بتواند یک آرامش درونی ماندگار داشته باشد. می‌دانستم که احساس آرامش خودم همیشه موقت بوده است.
زندگی من فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. موقعیت‌های سخت زیادی برایم پیش آمده بود که باید با آنها کنار می‌آمدم. فکر می‌کنم باور داشتم که آرامش درونی را فقط قدیس‌ها و راهب‌ها می‌توانند به دست آورند، یا آنهایی که زندگی تارک دنیا را انتخاب می‌کنند که لازم نیست با مشکلات روزمره دست و پنجه نرم کنند. 

ادامه مطلب ...

آدم‌های سمی را بشناسید

آدم‌های سمی هیچ مرزی برای بروز افکارشان ندارند

 

آدم‌های سمی نه تنها بسیاری از ما را محاصره کرده‌اند، بلکه آنقدر قدرتمند و تاثیرگذار هستند که تنها با یک تماس تلفنی یا چند ساعت معاشرت، می‌توانند افکارمان را به هم بریزند.
نمی‌توانید با خونسردی از کنارشان بگذرید . آنها در حالی به زندگی شما پا می‌گذارند که فرصت موشکافی رفتارشان را از شما می‌گیرند و ذهن‌تان را به مسیری که می‌خواهند، هدایت می‌کنند. برای شما هم پیش آمده که با آرامش و شادی وارد محیط کارتان یا یک ‌مهمانی خانوادگی شوید و چند ساعت بعد با چهره‌ای گرفته و ذهنی پریشان به خانه بازگردید؟  ادامه مطلب ...