آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

تحول عاطفی و هویت

عواطف بخش اساسی نظام پویایی شخصیت آدمی می باشند. ویژگیها و تغییرات عواطف، چگونگی برقرای ارتباط عاطفی، درک و تغییر عواطف دیگران نقش مهمی در رشد سازمان شخصیت، تحول اخلاقی، روابط اجتماعی، شکل گیری هویت و مفهوم "خود" دارد.

                

  مفهوم هویت یابی دو جنبه دارد، از یک سو به احساساتی برمی گردد که فرد در مقابل خویشتن یعنی خودسنجی دارد و از سوی دیگر بر روابط بین فرد وتوصیف هایی که دیگران از او به عمل می آورند، تکیه دارد. یعنی درک هویت خود مستلزم تقابلی "روانی - اجتماعی" است. به عبارت دیگر نوجوان باید بین آن تصوری که از خودش دارد و آن تصوری که از استنباط و انتظار دیگران از خودش دارد، هماهنگی ایجاد کند (اریکسون، 1956،) ما در تمام طول زندگی، تغییراتی را در خودمان می بینیم و احساس می کنیم در حقیقت تغییرات در هویت در تمام طول زندگی رخ می دهد، اما این سئوال مطرح است که چرا محققان علاقمند به ریشه هویت در نوجوانی هستند؟
   یک دلیل آن به خاطر این است که تغییر در هویت در طول نوجوانی شامل سازماندهی و ساختار مجدد احساسی است که فرد در یک زمان از خودش دارد. دلیل دیگر در ارتباط با تغییرات مشخص این دوره است: تغییرات زیستی - شناختی و اجتماعی.

 

ادامه مطلب ...

بیماران مبتلا به ام‌اس بدانند

بیماری ام اس یک بیماری است با چهره های مختلف که شدت و دامنه علایم آن، از فردی به فرد دیگر متغیر است. بنابراین آشنایی با علایم شایع آن و تشخیص آن در فرد اولین گامی است که برای مبتلایان اهمیت دارد.پس از آن که فرد توانست بیماری خود را قبول کند،وقت آن می رسد که یاد بگیرد چگونه تا حدی بر علایم آن غلبه پیدا کند.نکات زیر می تواند برای مبتلایان به بیماری ام اس مفید باشد:
 
1- ام اس یک بیماری خاص است که علایم آن از فردی به فرد دیگر متغیر است و در همه افراد به یک شدت بروز نمی کند.
 
خیلی از بیماران مبتلا به ام اس در سطح جامعه وجود دارند که علایم خفیفی دارند و می توانند کارهای روزانه خود را به طور عادی انجام دهند و وضعیت سلامتی شان در مدت زمان طولانی تغییر چندانی نمی کند.اما متاسفانه بسیاری از افراد وجود دارند که به محض شنیدن نام بیماری ام اس، تصویر فردی معلول را در ذهن می آورند که جز با اتکا به ویلچر نمی تواند راه برود.
 
در حالی که آمار نشان دهنده این واقعیت است که معلولیت ناشی از بیماری ام اس، تنها درصدی از مبتلایان را درگیر می کند.
 
2- ام اس یک بیماری خود ایمنی است، به این معنی که در این بیماری، دستگاه ایمنی بدن فرد به سلول های عصبی حمله می کند و آنها را بیگانه تلقی می کند و غلاف میلین اطراف سلول های عصبی مغز و نخاع را از بین می برد.میزانی از مغز و نخاع که تحت تاثیر این حملات از بین می روند، شدت و وخامت بیماری را مشخص می کند و به همین علت است که شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.  بیماری ام اس در بانوان شایع تر از آقایان می باشد و بیشتر سنین 20 تا 40 سال را درگیر می کند.

 

ادامه مطلب ...

بهبود کارایی و اثربخشی یادگیری

انسان ها همواره به یافتن راه های تازه برای یادگیری بهتر و سریع تر علاقه مند بوده اند. از سوی دیگر، مدّت زمانی که هر کس می تواند صرف یادگیری چیزهای جدید کند محدود است. بنابراین، استفاده بهینه از زمان، نقشی اساسی در این مورد بازی می کند. و البته، یادداری، یادآوری و انتقال اطلاعات نیز جایگاه خاص خود را دارا می باشد. توصیه های زیر به شما کمک می کند که اطلاعات فرا گرفته را به طور دقیق به خاطر بسپارید، بعداً آن ها را به یادآورید و به طور موثری از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

ادامه مطلب ...