آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

روانشناسی بالینی

«منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی»


دروس منابع مولف مترجم
1-      روانشناسی عمومی  ضریب صفر الف ) زمینه روان شناسی (2جلد) هیلگارد واتکینسون براهنی و همکاران
2-     روان شناسی رشد
ضریب 2
الف) رشد و شخصیت کودک ب)روان شناسی رشد (2جلد)ج)پیشگامان روان شناسی رشد (2جلد)چ) روان شناسی رشد(2جلد)ح) روان شناسی رشد (2جلد)ی ) روان شناسی ژنتیک(ج1)ه ) روان شناسی ژنتیک (ج2) هنری ماسن دکتر لطف آبادی ویلیام سی گرین دکتر حسن احدی و محسنی دکتر جمهری و احدی دکتر محمود منصوردکتر محمود منصور مهشید یاسایی انتشارات رشد فربد فدایی/ اطلاعات بنیاد جانبازان انتشارات سمت انتشارات رشد
3-     آمار و روش تحقیق
ضریب 1
الف) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی ب ) آمار و احتمالات کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی ج) پایه های پژوهشدکتر علی دلاور
دکتر علی دلاور
دکتر حیدر علی هومن
انتشارات رشد
انتشارات رشد
4-     روان شناسی بالینی
ضریب 3 بالینی فیرس
الف ) روان شناسی بالینی ب) روان شناسی بالینی ج) کتاب های مربوط به آزمون روانی (از قبیل رشد آزمون های روانی)ی ) راهنمای سنجش روانی (2 جلد)ه ) آزمون های روانی سعید شاملو دکتر هادی بهرامی
پاشا شریفی حمزه گنجی/ بعلحانی/ براهنی
دکتر محمود منصور بالینی (تکلمیلی)حمید پورشریفی
5-     روان شناسی مرضی  ضریب 2 الف) آسیب شناسی روانی (2 جلد)ب ) مرضی تحولیپ)مرضی ساراسون(2جلد) ج ) آسیب شناسی روانی ه) مرضی کودک دکتر حسین آزاد دکتر پریرخ دادستان ترجمه نجاریان ترجمه سعید شاملو ترجمه حسین آزاد انتشارات بعثت انتشارات سمت انتشارات رشد انتشارات رشد انتشارات آژنگ
6-     کودکان استثنایی
ضریب 2
الف) کودکان استثنایی ب ) کودکان استثنایی ج ) کودکان استثنایی ه) کودکان استثنایی غلامعلی افروز مریم سیف نراقی و عزت الله نادری ترجمه فرهاد ماهر بهروز میلانی فر انتشارات پیام نور
آستان قدس رضوی
7-     انگیزش و هیجان و فیزیوبوزیک
ضریب 1
الف) انگیزش و هیجان ب ) فیزیولوژیک ج) فیزیولوژی اعصاب و غددخدا پناهی خدا پناهی علی حایری روحانی انتشارات سمت انتشارات سمت انتشارات سمت
8-     زبان تخصصی  ضریب 2 الف) فقط حفظ و تمرین تجربه متون روان شناسی به زبان انگلیسی
(general psychology)
حسین آزاد یاسمین مندی انتشارات ویراستار
9-     علم النفس ضریب 1 الف) علم النفس و تطبیق آن با روان شناسی جدید ب ) فطرت دکتر حسن احدی/ بنی جمال / علامه طباطبایی شهید مطهری  

 

اریکسون و هویت

 اریکسون اولین کسی بود که برای فهم فرایند شکل گیری هویت در دوره نوجوانی چارچوبی را ارائه داد. به نظر او هر شخصی در طول دوره رشد هشت مرحله را طی می کند که هر مرحله یک بحران روانی اجتماعی را در بردارد. هر بحران گرچه شکل و سن خاصی دارد، در طول دوره زندگی معنی خاصی هم به خودش می گیرد. به همین دلیل نیروها اجتماعی و بیولوژیکی در به وجود آوردن بحران با هم تعامل دارند. اریکسون (به نقل از تری فاو و گری بکلین، 1989) سالهای نوجوانی را به عنوان دوره ای از رشد انسان می داند که بایدهویت شخصی و اجتماعی به وجود آید. چنانچه فرد در رسیدن به هویت شخصی دچار مشکل شود، نتیجه آن آشفتگی هویت است.

ادامه مطلب ...

یک تست روانشناسی متفاوت


این تابلو چه چیزی کم دارد ؟ 

 

- یک درخت

- یک آبگیر (برکه)

- آدمها

- یک تکه ابر

- یک ماشین

لطفا به پاسخ ها نگاه نکنید .اول خودتان حدس بزنید این صحنه چه چیزی کم دارد ...

ادامه مطلب ...

نقش والدین در مطالعه و یادگیری کودکان


مطالعه

 والدین از راه‌های زیر می‌توانند در مطالعه و یادگیری کودکان خود، راهنمایی آنها و آموزش روش‌های صحیح مطالعه، نقش داشته باشند:


 

 

1- محیط خانه را برای مطالعه و یادگیری مناسب کنید. زمان مناسبی برای مطالعه در نظر بگیرید. در آن مدت، استفاده از تمام عوامل مزاحم از قبیل رادیو، تلویزیون و... را برای تمام افراد خانواده ممنوع کنید. شما هم در این مدت، به مطالعه، نوشتن نامه و یا... بپردازید.

وسایل مورد نیاز (مداد، کاغذ، پاک‌کن و...) را در دسترس آنان قرار دهید و مکان مناسبی از خانه را که نور کافی دارد، برای مطالعه‌ی خود و فرزندانتان انتخاب کنید.

 

2- برای انجام دادن تکالیف مدرسه و مطالعه در خانه برنامه‌‌ای تنظیم کنید و به طور دقیق به مورد اجرا بگذارید. برای رفع خستگی و انجام دادن کارهای ضروری در بین برنامه‌ها، فاصله‌هایی پیش‌بینی کنید.

 

3- تمرین‌ها و تکالیفی را که فرزندتان انجام داده است، یک بار مرور کنید. به او کمک کنید تا روز بعد با آمادگی کامل به مدرسه برود. به او یاد بدهید تکالیف سنگین را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کند و آنها را یکی یکی انجام دهد. از انجام دادن تکالیف او جدداً خودداری کنید.

 

4- از تلاش‌های فرزندتان قدردانی کنید و اعتماد به نفس را در او پرورش دهید.

از اظهارات دل سردکننده مانند «ریاضیات تو خوب نیست» خودداری کنید. علاقه‌ی خود را نسبت به او، به طریقی ابراز کنید که از حمایت شما مطمئن شود. از مقایسه‌ی او با سایر بچه‌ها، به‌ویژه خواهر و برادرهایش، خودداری کنید.

5- برای پیشرفت فرزند خود هدف‌های واقع بینانه‌ای داشته باشید. برای رسیدن به این هدف‌ها برنامه‌ریزی کنید. فراموش نکنید که فرزند شما توان محدودی دارد و نباید بیشتر از توانی که دارد، از او انتظار داشته باشید.

 

6- بخشی از وقت خود را به فرزندتان اختصاص دهید و با او همراه باشید. پیاده‌روی، گردش، بازدید از موزه و... همراه با شما، برای او لذت‌بخش است. همیشه با او از مدرسه به طور مثبت صحبت کنید. نکات شیرین و مثبت دوران تحصیل خود را برای او تعریف کنید و او را به مدرسه علاقه‌مند سازید.

 

7- به تجربه معلوم شده است که هر شخصی در ساعات معینی از روز یا شب کار ذهنی را بهتر انجام می‌دهد؛ بدین صورت که عده‌ای از کار صبح و برخی از کار بعد از ظهر یا شب نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند. بنابراین والدین باید این آزادی و اختیار را به فرزندشان بدهند که او خود وقت مناسب یادگیری و مطالعه‌اش را انتخاب کند.

 

8- با در نظر گرفتن این نکته که یادگیری با فاصله‌ی کافی بهتر از یادگیری فشرده است، تلاش نماییم فرزندمان را مجبور نکنیم ساعت‌ها پشت میزکارش بنشیند و مطالعه کند. انجام تکالیف درسی و مطالعه، یک کار فکری است و احتیاج به استراحت دارد  که این استراحت می‌تواند به طریق برخاستن و قدم زدن، خواندن قطعات ادبی، ورزش و... باشد.

 

9- باید به فرزندتان تفهیم کنید که خود او به عنوان یک فرد، با شیوه‌ای که اتخاذ می‌کند، در یادگیری حل مسائل مختلف زندگی نقش اساسی دارد. باید او درک کند که انگیزه، میل و رغبت، تلاش و کوشش، بهره‌گیری از تجارب قبلی خود و دیگران، مقابله با فراموشی، سرعت و بهره‌گیری بهینه از وقت و انرژی، عوامل مهمی در کسب موفقیت‌های تحصیلی و اجتماعی او می‌باشند.

 

10- در هنگام امتحانات افراد خانواده از طرح نکات متفرقه‌ی مورد علاقه‌ی دانش‌آموز خودداری کنند. مثلا شب امتحان از دیدن فیلم‌سینمایی چشم‌پوشی کنند تا دانش‌آموز بتواند مطالب درس را مطالعه کند. این برخورد حس همکاری را در او تقویت خواهد کرد. اطرافیان در شب امتحان باید مشوق دانش‌آموز باشند و از مایوس کردن او بپرهیزند.

 

11- شب امتحان، زمان آموزش روش‌های درست مطالعه نیست. پس والدین عزیز اجازه دهند فرزندشان اگر می‌خواهد با قدم زدن مطالعه کند یا با صدای بلند بخواند، آزاد باشد. ان‌شاءالله در فرصت مناسب، روش مطالعه را به او آموزش خواهید داد.

 

12-برای کودک خود کتاب بخوانید او شما را به خاطر این کار دوست خواهد داشت و کم‌کم علاقه‌مند خواهد شد خودش هم برای شما و هم برای خودش کتاب بخواند و از این راه مطالعه برایش مهم می‌شود.

 

13- کاری کنید که فرزندتان شما را در حین مطالعه ببیند، زیرا او از شما تقلید خواهد کرد. او می‌خواهد درست مثل شما باشد. اگر می‌خواهید فرزندتان مطالعه را امر مهمی تلقی کند، باید کاری کنید که احساس کند شما هم آن را مهم می‌شمارید.

ادامه مطلب ...